Luetko kirjoja?

Siirry alas

Luetko kirjoja? Empty Luetko kirjoja?

Viesti  metsähine lähetetty Ti Elo 25, 2009 5:42 pm

Tuleeko luettua paljon? Millaisia kirjoja luet, ostatko uutena/vanhana vai käytätkö kirjastoa? Ja vielä että mikä on se kaikkien aikojen The Kirja, jos sellaista ei ole niin minkäs luit viimeksi?
Minä käytän kirjastoa aika ahkerasti. En juurikaan osta, joskus harvoin ja mieluiten kirpparilta. Enkä osaa pistää niiin järjestykseen kaikkea lukemaani että tietäisin, mikä olisi paras kirja ikinä. Suosittelen Nick Caven kirjaa "Kun aasintamma näki herran enkelin".
On kausia, jolloin ei lukeminen kiinosta tippaakaan. Sitten taas innostun ja luen monta viikkoa niin monta kirjaa kuin vain saan silmäni pysymään auki. Mutta niinpä se on mulla asiassa kuin asiassa..
metsähine
metsähine

Viestien lukumäärä : 4

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  vm48 lähetetty Ti Elo 25, 2009 11:07 pm

Olen kirjojen suurkuluttaja,en voisi elää ilman kirjoja. Aika vahvasti sanottu,mutta en ole koskaan yrittänyt olla lukematta. En osta vaan lainaan kirjastosta,vaikka periaatteessa pitäisi ostaa,sillä luen yleensä muita kuin perinteisiä romaaneja.
Nyt olen lukenut ja poisvietävänä Antti Eskolan:Mikä henki meitä kantaa,Joyce Meyer: Älä ole kaikille mieliksi,Apunen & Wolff: Pettureita ja patriootteja,Janne Viljamaa: Mitä teen tämän lapsen kanssa?
Nyt kiinostaa juuri erityislapset,sillä lapsenlapseni on ADHD:tä sairastava kymmenvuotias. Eskolasta pidän muuten vain,varsinkin hänen viimeiset uskoa käsittelevät kirjat ovat hyviä.
Muutamia vuosia sitten luin vain ulkolaista käännöskirjallisuutta mutta nyt on tullut paljon hyviä suomalaisia uusia kirjailijoita,joten ulkolaiset jäivät.
Pitkä lista uusia hyviä luettavia kirjoja on jo odottamassa kirjastoon vientiä,sillä syksyhän on perinteisesti kirjojen ilmestymisaikaa. Tosin nyt ovat kustantajat jo huomanneet että keväälläkin voi julkaista uutuuksia ja se on ollut varmasti kirjan suosioita edistävä teko.
vm48
vm48

Viestien lukumäärä : 85

Näytä käyttäjän tiedot

Luetko kirjoja? Empty Vs: Luetko kirjoja?

Viesti  vm48 lähetetty La Elo 29, 2009 8:48 pm

Eivätkö muut todellakaan lue vai eivätkö vain kerro mitä lukevat?
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Trisse lähetetty La Elo 29, 2009 8:53 pm

Nuorempana luin hirveästi. Yhä aika paljon. Luen kirjoja myös uudestaan. Lopetin tänään Kingin Uinu uinu lemmikkini jonka olen lukenut aiemminkin. Shostakovitsin muistelmat odottaa vuoroaan. Senkin olen lukenut aiemmin. Viime aikoina olen lukenut mm. Amelie Nothombia ja Doris Lessingiä. Helena Anhava odottaa vuoroaan.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401

Näytä käyttäjän tiedot

Luetko kirjoja? Empty vastaus

Viesti  hanna74 lähetetty La Elo 29, 2009 8:56 pm

Mun keskittymiskyky on niin huono että en jaksa lukee kirjoja, harmittaa
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Piita lähetetty La Elo 29, 2009 9:07 pm

Mulla vähän sama homma kun Hannalla, että ei tule lukemisesta paljon mitään. Mutta optimistisena raahaan kirjoja kirjastosta ja ostankin sillon tällön pokkareita.

Nyt on työn alla Puolikas keltaista aurinkoa.

Kirjan pitää olla selkeä ja helppolukuinen, että lukemisesta tulee edes jotain. Kirjat, jotka ovat "vaikeita", jäävät lukematta.

Ennen kaikki oli toisin, mutta tämän tilanteen kanssa on nyt vaan elettävä, ei se muuksi muutu. Kokeiltu on niin monta kertaa, että enää en edes vaivaudu kokeilemaan.
Piita
Piita

Viestien lukumäärä : 177

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Urpo lähetetty La Elo 29, 2009 9:10 pm

Keskittymisvaikeuksia minullakin. Suututtaa suorastaan. Toivottavasti uusi lääkitykseni auttaa siihen edes vähän.

Näkö on menossa. Luulin tarvitsemani uudet lasit. Optikko suositteli silmälääkäriä. Harmaakaihi. Vanhuus iskee.

Kirjastoa käytän.

Rikoskirjallisuutta ja sen tapaista. Viimeksi ne kolme Stieg Larssonia. Tietokirjoja luen myös, ehkä enimmäkseen kansantajuisia luonnontieteellisiä. Ja tietysti lakia selostavia aina tarpeen mukaan. Viimeksi kaavoitusta.

Urpo
Urpo
Urpo

Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 71

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Tummanvihree lähetetty La Elo 29, 2009 10:49 pm

Sikana. pig

Aina on monta lainassa, jotain varauksessa, jotain listalla mitä haluan lukea... Sekalaisesti luen tietokirjallisuutta (viime aikoina kirjoja köyhyydestä, heh), kaunokirjallisuutta, outoja elämäkertoja jne. drunken
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  GAD lähetetty Su Elo 30, 2009 12:14 am

Kyllä luen ja nautin siitä suunnattomasti.

GAD

Viestien lukumäärä : 30

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  ewe lähetetty Su Elo 30, 2009 12:21 am

Käytän melkein pelkästään kirjastoa. Pidän lukemisesta, mutta olen hidas lukija. Itse asiassa kirjat voivat olla todella huikeita elämyksiä. Monika Fagerholmin Amerikkalainen tyttö teki aikoinaan vaikutuksen, ja nyt odottelenkin kakkososan ilmestymistä syksyksi. Keväällä luin Leena Parkkosen Sinun jälkeesi, Max, joka oli kiinnostava tuttavuus ja kertoi siamilaisista kaksosista. Piita, tykkäsin myös tuosta Puolikas keltaista aurinkoa. Siinä tutustuu vahingossa myös kulttuuriin ja historiaan. Dekkareita en lue juuri koskaan, mutta nuo Urpon mainitsemat Stig Larssonit olivat ihan jees.

GAD ja Keiju ja muut mitä luitte viimeksi?

ewe

Viestien lukumäärä : 27

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty Ma Elo 31, 2009 7:08 pm

Minunkin keskittymiskykyni vaihtelee päivässä melkoisesti,mutta kyllä sitä aina hetken jaksaa lukea ja sitten tehdä muuta. Tai vain olla,sekin on tarpeen,sillä lukeminen on tekemistä vaikka sitä helppona pidetäänkin.
Tietysti jonkun ihanan rakkaushömpän voi lukea ajattelematta sen kummempia,mutta vähänkin merkittävä kirja kyllä vaatii lukijalta keskittymistä.
Nyt olenkin takunnut neljän kirjan parissa vuorotellen ja odottanut että pääparka selviää sen verran,että saan ne vietyä kirjastoon.
Minulla on ruutupaperi mihin olen kirjoittanut haluamani uutuuskirjat ja tänä syksynä niitä löytyi kokonaista 33 kirjaa,laidasta laitaan,esikoiskirjailijoita ja vanhoja tuttuja ja taattuja,sekä poikkeuksellisesti yhdeksän ulkolaista kirjailijaa.
Ulkolaisia en nimittäin ole enää aikoihin lukenut,sillä vanhetessaan ilmeisesti vieraat kulttuurikäsitykset menevät yli käsityskykyni.
Ei sen puoleen,että välillä ihmettelen suu auki nykykirjailijoiden kertomaa nykyistä nuorten aikuisten elämän kuvausta,mutta se virkistää vanhaa pölyttynyttä aivokoppaa pieninä annoksina nautittuna.
Jostainhan on minunkin saatava tuntuma nykyelämään,sanomalehdet antavat hyvin yksipuolisen kuvan siitä.
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Fet lähetetty Ti Syys 01, 2009 12:02 am

Nuorempana luin selvästi enemmän. Dekkareita ja tietokirjallisuutta lähinnä. Nykyään luen jonkin verran raamattua.

Fet

Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 53

Näytä käyttäjän tiedot

Luetko kirjoja? Empty Luen jos en kirjoita

Viesti  Nomad lähetetty Ti Syys 01, 2009 1:07 am

Luen ja myös itse kirjoitan. Mieluummin luen semmoista, joka etenee, en mitään tylsää tajunnanvirtaa. Mielestäni ei aina kannata syyttää omaa keskittymiskyvyn puutetta - sitä tosin on itsellänikin - jos kirjan lukeminen ei etene, kirja saattaa ihan oikeasti olla niin tylsä tai sekava, että sitä ei kiinnosta lukea tai siitä ei saa tolkkua. Kustantajat ja intelligentit ihmiset tietenkin suosivat semmoisia.

Ostan fiktiiviset kirjat pääsääntöisesti vasta kun olen ne lukenut, mistä tiedän, haluanko lukea ne toisenkin kerran. Tästä on tietenkin poikkeuksia. Esimerkiksi nyt kesken oleva Yacoubian -talon tarinat.

Nomad

Viestien lukumäärä : 11

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  ewe lähetetty Ti Syys 01, 2009 1:58 am

Viitaten edelliseen niin tietysti helppolukuisuus alentaa kynnystä tarttua kirjaan kuin kirjaan. Juuri siitä johtuen olen itsekin tullut lukeneeksi mm. Esko Valtaojan teoksia. Toisaalta taas joskus jokin (kaunokirjallinenkin) teos saattaa olla niin moniulotteinen, -kerroksinen ja polveileva, että palkitsee vasta myöhemmin - jos on jaksanut ensiksi kahlata kärsivällisesti ja tutustua sen maailmaan hitaammin. Näin kävi viimeksi lukemani kirjan, Byattin Riivaus, kohdalla. Kaikki kirjat eivät aukea heti. Kuitenkin tuntuu, että ne, jotka ovat säilyneet vuosikymmenistä ja -sadoista ja -tuhansista toisiin, ovat vielä nykyäänkin tuoreita ja monet vielä helppolukuisia. Ainakin itse olen joskus ihmetellyt, kun olen lukenut jotain klassikkoa ja nauranut ääneen tai ollut muuten vaikuttunut siitä, että onko se tosiaankin kirjoitettu niin kauan aikaa sitten.

Mitä kirjoitat Nomad?

ewe

Viestien lukumäärä : 27

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Helmis lähetetty Ti Syys 01, 2009 3:32 am

Luen nimenomaan kirjoja; lehtien lukemiseen en pysty keskittymään.
Nykyisten lehtien ladonta (?) on mulle liian levotonta Sad

Ennen luin enemmän, mutta on se lukeminen edelleen niin tärkeää,
ettei päivää menee, etten jotakin ilokseni lukisi.
Helmis
Helmis

Viestien lukumäärä : 48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ti Syys 01, 2009 4:08 am

En edelleenkään jaksa keskittyä. Yritän kovasti.
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Viesti  possu lähetetty Ke Syys 02, 2009 3:53 am

Luen, mutta paljon enemmän luen lehtiä nykyään.

Mietin mikä olisi se viimeisin luettu kirja, ja en oikein osaa sanoa, minkä luin viimeksi, varmaan sen Deepak Chopran "God sömn" kirjan nukkumisesta, tai joku muu ei-romaani.

Nyt on kuitenkin kassissa Maria Gripen Tanten, minkä olen lukenut viimeksi teininä, mutta en oikein saa sitä luettua, kun ei tuon vauvan kanssa saa mitään luettua koskaan. Nyt yöllä en taas jaksa keskittyä.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  statist lähetetty Pe Syys 04, 2009 11:04 pm

Juu anteeksi. Kuka muistaa lukulamppu ohjelman
https://www.youtube.com/watch?v=LPvU7vIUhR4&feature=related
statist
statist

Viestien lukumäärä : 117

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa