Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Todellisuuden taju

5 posters

Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Todellisuuden taju

Viesti  possu To Elo 27, 2009 12:21 am

Kun nyt se loppuu se Hyvinkään taidemuseon näyttely todellisuuden taju, missä on sen Tukiaseman Riinulin lopputyö näytillä, niin ihmettelen onko kellään muulla mielenkiintoa lähteä sinne tulevana lauantaina? Itse lähden siis Helsingistä matkaan.

Ajattelin lähteä joskus aamupäivän mittaan ja museo aukeaa yhdeltätoista. Aikomukseni on viettää päivä Hyvinkäällä katsellen näyttelyä rauhassa ja ehkä poiketen muuallakin, en tunne Hyvinkäätä lainkaan, niin ihan kurkkaamassa millainen paikka se on. Voisin käydä pizzalla tms. seisovassa mähkypöydässä jossain, kun kerrankin saisi syödä rauhassa, tai vaikka puistossa kaupan ostoeväillä, kaikki käy.

Pääsen matkaan näillä näkymin ilman vauvaa ja viihdyn yhtä mainiosti yksinkin, mutta ajattelin vaan, että jos jotakuta toistakin kiinnostaisi vielä. Näyttely loppuu sunnuntaina.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Mainittakoon myös Teemu Mäki

Viesti  Kyllästynyt To Elo 27, 2009 12:30 am

-
Mainittakoon myös, että tuon possun mainostaman näyttelyn intendentti on ns. kissantappovideon tehnyt Teemu Mäki.

Teemu Mäki siis sai perustein eläinsuojeluyhdistystä huijaamalla itselleen kissanpennun minkä hän taitamattomasti ja kissalle kärsimystä aiheuttaen tappoi. Teemu Mäki masturboi kuolleen kissanraadon äärellä ejakuloiden raadon päälle.

Tuon teon Teemu Mäki siis videoi ja väittää sen olevan taidetta.

Teemu Mäki tuomittiin eläinrääkkäyksestä sakkoihin, mutta sakkojaan hän ei koskaan maksanut.

Teemu Mäki ei myöskään ole koskaan ilmoittanut katuvansa tekemäänsä eläinrääkkäystä vaan päin vastoin on selitellyt sen olevan taidetta sekä voivotellut kuinka vaikeaa masturbointi kissanraadon äärellä hänelle oli.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu To Elo 27, 2009 12:44 am

Niin, eli mielenkiintoa piisaa. Tietysti, jos ei voi hyväksyä koskaan ihmistä, tai tutustua hänen tekemisiinsä tai ajatuksiinsa, koska tuomitsee hänen joskus tekemänsä yksittäisen teon, maailmankuva kapenee kovasti ja elämästä tulee perin surkiaa. Mutta kukin taaplaa valitsemallaan tyylillään tietysti.

On se kumma, että Teemu Mäkikään ei ole vaivautunut pyytämään sinulta anteeksi Kyllästynyt haluamallasi tavalla. Tämä tekee varmaan hänestä kelvottoman ihmisen, taiteilijan ja näyttelyn intendentin sinun mielestäsi. Minun mielestäni hän taas on ehkä mielenkiintoisin suomalainen nykytaitelija, että näkemyksiä on monenlaisia.

Pitäisikö sinun kuitenkin lähteä vaikka paikan päälle tutustumaan asiaan paremmin?

http://www.todellisuudentaju.com/etusivu.htm

http://www.teemumaki.com/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Teemu_M%C3%A4ki

http://www.teemumaki.com/essayskissa.html
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  Mirri To Elo 27, 2009 1:51 am

Possu, minä varmaan nyt lähtisin, jos olisin vapaalla. Taitaa se Riinulin työ jäädä ainakin tältä erää näkemättä, ja harmittaahan se.

Lähtisin, eikä yhtään haittaisi Teemu Mäki. En tajua miten voin olla näin nahjusmainen, etten sittenkään ole saanut lähdetyksi sinne, vaikka niin oli vakaa aikomus. Ja se näyttely sentään kesti aika pitkään, että aikaakin olisi ollut, jos ei saamattomuus olisi estänyt.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Eläinrääkkäys taidetta?

Viesti  Kyllästynyt To Elo 27, 2009 2:11 am

possu kirjoitti:Niin, eli mielenkiintoa piisaa. Tietysti, jos ei voi hyväksyä koskaan ihmistä, tai tutustua hänen tekemisiinsä tai ajatuksiinsa, koska tuomitsee hänen joskus tekemänsä yksittäisen teon, maailmankuva kapenee kovasti ja elämästä tulee perin surkiaa. Mutta kukin taaplaa valitsemallaan tyylillään tietysti.

On se kumma, että Teemu Mäkikään ei ole vaivautunut pyytämään sinulta anteeksi Kyllästynyt haluamallasi tavalla. Tämä tekee varmaan hänestä kelvottoman ihmisen, taiteilijan ja näyttelyn intendentin sinun mielestäsi. Minun mielestäni hän taas on ehkä mielenkiintoisin suomalainen nykytaitelija, että näkemyksiä on monenlaisia.

Pitäisikö sinun kuitenkin lähteä vaikka paikan päälle tutustumaan asiaan paremmin?

http://www.todellisuudentaju.com/etusivu.htm

http://www.teemumaki.com/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Teemu_M%C3%A4ki

http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

Teemu Mäki ei ole tietääkseni kirjoittanut minuun liittyen yhtään mitään, eikä siis valheitakaan niin kuin sinä possu.
Enkä muutenkaan ole Teemu Mäen anteeksipyyntöjä haikailemassa, ei se kissan kärsimystä mitätöi tai tee Teemu Mäen teoista tekemättömiä.

Miten on possu, onhan niitä muitakin eläinrääkkääjiä ja osa vielä törkeämpiin tekoihin syyllistynyt kuin Teemu Mäki konsanaan. Ovatko hekin sinun mielestäsi mielenkiintoisia taiteilijoita?

Mitä tulee elämääni tai maailmankuvaani niin uskon, ettei sinun tarvitse minun elämäni mittasuhteista olla huolissasi, elämäni on varmasti sekä leveämpää että laveampaa kuin sinun.

Koska en halua tukea eläinrääkkääjiä silloinkaan kun he käyttävät tekosyynään taidetta, en mene Teemu Mäen järjestämään näyttelyyn.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu To Elo 27, 2009 4:37 am

Lähtisikö joku muu? :-D
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu To Elo 27, 2009 12:53 pm

Niin ja jokainen joka jotain eläintä syö tai käyttää vaatteena yms. on eläimentappaja, vai onko se moraali vieläkin sellaista, että eikun teurastaja tappoi, hän se on paha ihminen, minä vain ostin tään.

Erikoista jäädä jumiin ajatuksellisesti 20 vuotta vanhaan kissantappoon, vaikka kissoja tapetaan joka päivä ja tuotantoeläimiä tapetaan joka päivä vielä elinikäisen kidutuksen päätteeksi. mutta eihän se mitään, kun Mäki on paha ihminen ja häntä voi vihata ja boikotoida, niin tulee parempi mieli?

Se Riinulin työ on se valtava kultaraaminen pikkutyttö ristillä, jonka mahasta tulee pieni söpöeläin joka kysyy, että rakastatteko mua? Raamiin on upotettu koko länsimaisen kulttuurihistorian huipentumat, automaattiaseita ja machismia.(Ikioma tulkinta tämä.)

Tuolla on näiltä näyttelyn kotisivuilta juttua Riinulista, kuvan taustalla siintää se Riinulin työkin:

http://www.todellisuudentaju.com/teoskuvat/hanninen/hanninen.htm


Viimeinen muokkaaja, possu pvm To Elo 27, 2009 12:57 pm, muokattu 1 kertaa
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu To Elo 27, 2009 12:55 pm

Niin ja asiasta sadanteen, onko kellään vinkkiä mitä siellä Hyvinkäällä voisi muuta tehdä? Onko siellä jotain edullista ruokapaikkaa, näkemisen arvoista kahvilaa tai jotain sen sellaista? Jotain mitä nyt ehdottomasti pitää mennä katsomaan? (Siis muuta kuin tämä näyttely tietysti.)
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  Kyllästynyt To Elo 27, 2009 2:01 pm

possu kirjoitti:Niin ja jokainen joka jotain eläintä syö tai käyttää vaatteena yms. on eläimentappaja, vai onko se moraali vieläkin sellaista, että eikun teurastaja tappoi, hän se on paha ihminen, minä vain ostin tään.

Erikoista jäädä jumiin ajatuksellisesti 20 vuotta vanhaan kissantappoon, vaikka kissoja tapetaan joka päivä ja tuotantoeläimiä tapetaan joka päivä vielä elinikäisen kidutuksen päätteeksi. mutta eihän se mitään, kun Mäki on paha ihminen ja häntä voi vihata ja boikotoida, niin tulee parempi mieli?...

Väitätkö sinä possu siis, että tuotantoeläimiäkin tapetaan tarkoitukseen liian pienellä ja tylsällä kirveellä ja että tappaja myös ejakuloi raadon päälle sekä tekee tapahtumasta videon jota väittää taiteeksi?

Teurastaja ei ole paha ihminen, mutta eläinrääkkääjä on. Ja vielä pahemmaksi asian tekee se, ettei ko. "herra" ole koskaan maksanut eläinrääkkäyksestä saamiaan sakkoja. Olisi edes maksanut ne niin voisi väittää tehneensä edes jotain tekonsa sovittamiseksi. Kissanpennun kärsimystä se ei vähennä, mutta olisi varmaankin aiheuttanut edes hieman kärsimystä Teemu Mäelle.
Mutta ilmeisesti kyse on niin pihistä ihmisestä, ettei hänellä ollut halua moiseen rahaa "tuhlata"???

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu Pe Elo 28, 2009 3:22 pm

No, riippumatta siitä, että tästäkin ketjusta tuli tuon yhden arvostuksen/ei arvostuksen mielenosoittamisketju, niin kysyisin vielä, että kiinnostaako ketään?

Netistä katsottuna Hyvinkää vaikuttaa vallan mahtavalta paikalta ja siellä on varmaan mukavaa ja näyttely vaikuttaa huippumielenkiintoiselta ja laadukkaalta.

Tiedän että Hyvinkäällä asuu muutama Tukarilainen, jotka ovat innokkaina mukana kaikenlaisissa miiteissä, mutta kun Tukari ei ole nyt aukikaan, niin kyselen täällä...

Pääsymaksukin on huippuedullinen, aikuiselta vain 3 euroa ja eläkeläiseltä/opiskelijalta vain 2.

Lähijunalla yhdensuuntainen matkalippu maksaa Helsingistä 9 euroa.

:-)

Huomenna menen, jos joku tahtoo mukaan, olisi mukavaa.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Höpö höpö possu

Viesti  Kyllästynyt Pe Elo 28, 2009 3:29 pm

possu kirjoitti:No, riippumatta siitä, että tästäkin ketjusta tuli tuon yhden arvostuksen/ei arvostuksen mielenosoittamisketju...

Miten sinä aina jaksatkin jauhaa potaskaa.

Ei ole mikään mielenosoitus kertoa kuka mainostamasi näyttelyn takana on.


PS. Puhuttelu ja viittaus johonkuhun muodossa "tuon yhden" on sekä loukkaava että halventava.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu Pe Elo 28, 2009 3:44 pm

Kyllästynyt, sinä heti ilmoitit, että sinua ei tuo näyttely kiinnosta. Sitä on tämänkin ketjun perusteella todella vaikea kuitenkin uskoa, luulisi, ettei sinulla paljon muita kiinnostuksen aiheita olekaan.

Mutta sinun ei nyt enää tähän ketjuun tarvitse vastata, kantasi tuli jo selväksi. Myöskään muiden, jotka näyttelyyn eivät ole kanssani lähdössä, ei tarviytse ilmoittautua.

Kysyn, kuka lähtee huomenna lauantaina tuonne näyttelyyn ja ihan riittää, jos mahdolliset lähtijät vastaavat.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Kiinnostaa kovasti

Viesti  Kyllästynyt Pe Elo 28, 2009 3:56 pm

possu kirjoitti:Kyllästynyt, sinä heti ilmoitit, että sinua ei tuo näyttely kiinnosta. Sitä on tämänkin ketjun perusteella todella vaikea kuitenkin uskoa, luulisi, ettei sinulla paljon muita kiinnostuksen aiheita olekaan.

Mutta sinun ei nyt enää tähän ketjuun tarvitse vastata, kantasi tuli jo selväksi. Myöskään muiden, jotka näyttelyyn eivät ole kanssani lähdössä, ei tarviytse ilmoittautua.

Kysyn, kuka lähtee huomenna lauantaina tuonne näyttelyyn ja ihan riittää, jos mahdolliset lähtijät vastaavat.

Olet käsittänyt väärin; kyllä näyttely minua kiinnostaa, kovasti kiinnostaakin.
Erityisesti kiinnostavaa on se, miksi ihmiset haluavat tukea eläinrääkkääjää osallistumalla sekä menemällä tuohon näyttelyyn.

Lisäys: Missähän minä sinun mielestäsi possu olen "ilmoittanut, ettei näyttely minua kiinnosta"???

Sen sijaan minua ei tippaakaan kiinnosta (vaan ärsyttää) tuo sinun tapasi puhua halventavasti niistä jotka ovat kanssasi eri mieltä sekä tapasi väittää perättömiä (kuten puhe mielenosoituksista tässä ketjussa).


Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm Pe Elo 28, 2009 4:00 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Lisäys)

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  Trisse Pe Elo 28, 2009 5:38 pm

Mikset jätä possun säiettä rauhaan, Kyllästynyt? Ilmaisit jo kantasi näyttelyyn. Possun seuranpyytämistä haittaa se että tulet tähän säikeeseen haastamaan riitaa sillä tähän ei tule mitenkään sellaista tunnetta että tekisi kenenkään mieli lähteä mukaan kun on kinaa.

Minä olen pitänyt pitkään Kyllästynyttä häiriintyneenä ihmisenö. Jotenkin täällä alkaa epäillä että Kyllästynyt olisi vaan kiero ja sadistinen ihminen joka kiusaa uhrejaan tietoisesti ilkeämielisyyttään. Toivottavasti mode lukee näitä ja osaa jättää Kyllästyneen rauhaanpyytämiset omaan arvoonsa. K pyytää jättämään itsensä rauhaan toisessa ketjussa ja toisessa käy itse uhrinsa (Mercy, possu, minä) kimppuun uudemman kerran. Mitäs rauhaan pyrkimistä se sellainen on?
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Tristan hyökkää taas

Viesti  Kyllästynyt Pe Elo 28, 2009 6:05 pm

Trisse kirjoitti:Mikset jätä possun säiettä rauhaan, Kyllästynyt? Ilmaisit jo kantasi näyttelyyn. Possun seuranpyytämistä haittaa se että tulet tähän säikeeseen haastamaan riitaa sillä tähän ei tule mitenkään sellaista tunnetta että tekisi kenenkään mieli lähteä mukaan kun on kinaa.

Minä olen pitänyt pitkään Kyllästynyttä häiriintyneenä ihmisenö. Jotenkin täällä alkaa epäillä että Kyllästynyt olisi vaan kiero ja sadistinen ihminen joka kiusaa uhrejaan tietoisesti ilkeämielisyyttään. Toivottavasti mode lukee näitä ja osaa jättää Kyllästyneen rauhaanpyytämiset omaan arvoonsa. K pyytää jättämään itsensä rauhaan toisessa ketjussa ja toisessa käy itse uhrinsa (Mercy, possu, minä) kimppuun uudemman kerran. Mitäs rauhaan pyrkimistä se sellainen on?

1. Kommentoin siksi koska possu edelleen levitti/levittää vääriä ja perättömiä väitteitä minun viesteistäni.

2. Kenen kimppuun olen käynyt ja millä tavalla? Mitä asiatonta muka olen esim. Mercylle alias Ruususelle koskaan sanonut?

3. Minäkin toivon, että mode lukee näitä ja ymmärtää kuka kiusaa ja ketä.

4. Nythän sinä täällä(kin) hyökkäät kimppuuni ja käännät puheen pois ketjun aiheesta.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Hyvinkään kirkko

Viesti  Urpo La Elo 29, 2009 5:46 am

Kiintoisan näköinen kirkko. Hoksasin sen vasta Taidemuseon ikkunasta. Oli jo suljettu, kun lähtiessä vilkaisimme.

"Hyvinkään kirkko on vihitty käyttöön 29.1.1961. Se on professori Aarno Ruusuvuoren suunnittelema tyylillisesti moderni kirkko. Kirkon muodoissa toistuu kolmiokuvio. Arkkitehti löysi omien sanojensa mukaan muodon juutalaisten rukousasennosta."
( http://tinyurl.com/kqftmr )

Urpo
Urpo
Urpo

Viestien lukumäärä : 65
Join date : 14.08.2009
Ikä : 76

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu La Elo 29, 2009 5:58 am

No ohhoh, mikä kirkko, en ole muuten koskaan kuullutkaan.

Tällainenkin mielenkiintoinen paikka löytyi googlaamalla Hyvinkäältä:

http://www.wanhavillatehdas.fi/index.htm

Hyvinkäästä löytyi myös jostain tosi hieno tapahtumakalenteri, missä oli listattu kaikkea kivaa:

http://lisa.hyrinet.fi/kalenteri/hyvinkaa/
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 2:11 am

Oli muuten aivan upea näyttely. Kaikille nykytaiteesta kiinnostuneille, suosittelen lämpimästi, sekä niille joita kiinnostaa näyttelyn perusteemat, eli todellisuuden kohtaaminen, ymmärtäminen ja tajuaminen, sekä ne kysymykset "Miten oikeastaan elämme? Mitä tapahtuu todella? Miten pitäisi elää? Miksi ylipäätään kannattaisi elää? Mikä on elämäntapamme hinta ja tulevaisuus, meille ja muille? Mitä on hyvä elämä?"

Valitettavasti näyttely on vaan enää huomenna auki. Itsekin olisin halunnut sulatella näkemääni jonkun viikon ja mennä uudestaan. Nyt käytin museossa kolme tuntia aikaa ja ulkona vähän lisää sitten. Taisi olla hyvä, että menin yksin, niin sain kunnolla tutustua töihin rauhassa ja pohtia niitä.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 2:56 am

Kiitos vielä erittäin hyvistä vinkeistä. Kävin katsomassa tuota kirkkoa, joka valitettavasti oli jo kiinni, auki joka päivä neljään, mutta kiersin sen ja nautin sen hienosta pihasta, missä oli tasaiseen nurmikkoon istutettu kauniisti erikokoisia kiviä, tai ehkä ne olivat siinä ja ne on jätetty esiin?

Oman lisänsä antoi se, että oli juuri satanut ja sain seurata etupuolen jännää rännitystä, jota en muuten olisi tajunnut katsoa.

Kävin myös siellä aseman vanhantavaran liikeessä, oli aivan ihana ja pitäjä myös valloittava persoona mutta ostin kiireen vuoksi vain koristellun tikkuaskin. (Iiih, ihana!)

Luotin, että niitä kuppiloita sitten löytyy ja tallustelin pitkin, kunnes menin Turkinpippuri nimiseen paikkaan syömään pizzaa ja salaattipöytää, namm.

Ja muutenkin oli ihanaa. Hyvinkääläiset olivat ystävällisen oloisia ihmisiä, jotka katsoivat suoraan kohti avoimesti, kun taas täällä Helsingissä ihmiset kääntävät katseensa pois, jos heitä katsoo takaisin. (Siis tämä on tietysti yleistys.)

Ja tiesittekös, että maan ensimmäinen asemaravintola oli perustettu Hyvinkään asemarakennukseen vuonna 1862? Asema on edelleen aktiivikäytössä, (ravintolakin löytyy,) ja hyvin viihtyisä.

Hyvinkäällä oli jo paljon keltaisia lehtiä, ei täällä vaan.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 4:30 am

Näin Hyvinkäällä myös paljon muistomerkkejä ja patsaita. Eniten ilahdutti ja kosketti pienikokoinen veistos Hyvinkään yhteiskoulun edessä, jonka tekijä oli Anneli Sipiläinen ja nimi Siskokset, missä pikkutyttö piti vauvaa sylissään ja he katselivat toistensa kasvoja. Löysin netistä tiedot onneksi.

Siinä ei lukenut kenen se on ja ajattelin jostain syystä, että se voisi olla Victor Janssonin ja pohdinkin, olisiko isompi lapsi poika vai tyttö, ja ajattelin, että voisi olla kumpi vaan.

Todella kaunis.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todellisuuden taju Empty Vs: Todellisuuden taju

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa