Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jonninjoutavaa jankkaamista

+5
Chaos
Pertti Luukkonen
minätäällä
Onnen tyttö
Mirri
9 posters

Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Mirri To Elo 27, 2009 1:46 am

ja tyhjänpäiväistä kirjoittelua kirjoittajista.

Luettuani Pertti Luukkosen viimeisen viestin ja sen törkeästi henkilöön käyvän otsikon päätin poistaa alkuperäisen kirjoituksen ja otsikon. Toivottavasti admin poistaa koko ketjun.
Minä en halua olla osallisena ketjuun, jossa psykologin voimin nimitellään ihmisiä valehtelijoiksi, joten luovutan tämän ketjun teille Kyllästynyt, PL, ja kumppanit... Keitä sitten lienevätkään. Mikä siinä onkin, että yksi psykologian ja psykoterapian ammattilainen rakastaa tällaisia 'nettitappeluita', joissa voi olla milloin kenenkin kimpussa - tai lähinnä usuttaa toisia milloin kenenkin kimppuun.


Viimeinen muokkaaja, Mirri pvm La Elo 29, 2009 4:03 am, muokattu 1 kertaa
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Onnen tyttö To Elo 27, 2009 2:39 am

Poistettu.


Viimeinen muokkaaja, Onnen tyttö pvm Ma Elo 31, 2009 8:51 pm, muokattu 1 kertaa
Onnen tyttö
Onnen tyttö

Viestien lukumäärä : 15
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Eihän sitä suositella...

Viesti  minätäällä To Elo 27, 2009 3:38 am

mutta minulla tarapiaa oli muutenkin harvemmin kuin tavallisesti, vuosikymmenen takainen vakavampi diagnoosi taustalla kummittelemassa, ja olin lukenut vastaavaa jo kauan ennen terapian alkamista. Halusin luetun pohjalta syntyneistä ajatuksista, tunteista ja muistoista (jotka kirjoittelin päiväkirjaan)puhua terapiassa. Ja tuntuu, että oli siitä apua terapiasuhteesta ja transferenssistakin puhumisessa, kun tiesi, että niin ovat muutkin tunteneet, siltä voi tuntua jne.

Haittana voisi ehkä olla intellektualisoiminen ja tunteiden välttäminen sen avulla, luulisin. Mutta luettu mikä luettu,
enkä terapiakirjallisuuden lukemista halua lopettaakaan, kun tuntuu että siitä saa niin paljon, kuten varmaan noista PL:n mainitsemista uusista kirjoista.

Mattilan kirjan varasinkin kirjastosta, yksinäisyyskin pitää yrittää hankkia.


Viimeinen muokkaaja, minätäällä pvm Ma Elo 31, 2009 5:28 pm, muokattu 1 kertaa

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty "Psykoterapian perusteet"

Viesti  Pertti Luukkonen To Elo 27, 2009 5:02 am

-
Tähkä oli tarkoittanut kirjansa pääosin seminaarityöskentelyyn, jolloin ("laki")kirjasta puuttuvat esimerkit ja tapausselostukset tulisivat esiin osanottajien kertomina. - Ihan hyvin voi lukea.
-
Alkuperäinen otsikko:

Ketjun alkuperäinen otsakirjoitus on "Psykoterapian perusteet".
-


Viimeinen muokkaaja, Pertti Luukkonen pvm Ma Elo 31, 2009 3:43 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Alkuperäinen otsikko (lisäyksenä).)
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326
Join date : 26.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Chaos Pe Elo 28, 2009 3:03 pm

narsistin kannattaa lukeakkin miten terapeutti toimii ja tutkia kaikki niksit miten sitten vedättää ja manipuloi ja ohjaa terapian kulkua. edukseen.
yleensä narsisti onnistuukin terapiassa olemaan se joka parantaa terapeuttia. kilpailee tietämyksestä ja haluaa vaikuttaa valveutuneen intellektuellilta.
osat vaihtuu. Rolling Eyes
Chaos
Chaos

Viestien lukumäärä : 296
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Mirri Pe Elo 28, 2009 3:20 pm

Chaos, minulla alkaa mennä kärsivällisyys sinun kanssasi... Käyttäytymisesi saa jo vainoamisen piirteitä. Vai puhutaanko kiusaamisesta mieluummin?
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Mitäs varten se narsisti...

Viesti  minätäällä Pe Elo 28, 2009 4:06 pm

sitten siellä terapiassa ollenkaan kävisi ja siitä terapeutille maksaisikin vielä, jos siellä vain itse terapeuttia terapoisi? Miten siinä narsistin oma ongelma paranisi?

Kyllä narsistilla ja muilla rajatilatasoisista häiriöistä (=persoonallisuushäiriöistä) kärsivillä muuten hiukan tuontapainenkin transferenssisuhde terapiassa tahtoo muodostua. Oliko se nyt Kohutin vai Kernbergin kirjassa kerrottu. Ihan riippumatta siitä, lukeeko hän Tähkän kirjan vai ei.

Muistaakseni puhuttiin idealisoivasta transferenssista tai peilitransferenssista. Pitäisi kerrata, mutta kirjat on nyt julistettu salaisiksi, vain tutkijakäyttöön, ei potilaille (ainakin siellä meidän yliopiston kirjastossa ja psykiatrian klinikan kokoelmissa).


Viimeinen muokkaaja, minätäällä pvm Ma Elo 31, 2009 5:29 pm, muokattu 1 kertaa

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Chaos Pe Elo 28, 2009 10:11 pm

mirri. miksi? miten niin vainoamista?? juttelen tuosta teemasta tässä ihan nätisti.
haluatko nyt sanoa että mainitsin sinut viestissäni? joko omaksuit että sana narsisti =mirri?
Chaos
Chaos

Viestien lukumäärä : 296
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Admin Pe Elo 28, 2009 10:12 pm

Chaos kirjoitti:mirri. miksi?
haluatko nyt sanoa että mainitsin sinut viestissäni? joko omaksuit että sana narsisti =mirri?

Jos vaikka lopettaisit mirrin haukkumisen. Vai kaipaatko porttikieltoa?

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Admin Pe Elo 28, 2009 10:17 pm

Ainakin tällä foorumilla toisen haukkuminen narsistiksi on kiellettyä. Jatka sitä vaikka sitten kun varsinainen tukiaseman keskustelu avaa ovensa. Se ei kiinnosta minua, mutta se millä nimillä täällä kutsutaan toisia, kyllä kiinnostaa minua.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Chaos Pe Elo 28, 2009 10:27 pm

Admin:

Oletkos sinä ihan valveutunut siitä, että näin myös Mirri nimittää narsistiksi minua affraid
ja saako hän nimitellä muilla erilaisilla diagnooseilla sillä onhan narsismikin diagnoosi siinä missä joku muukin. Hän herjaa minkä ehtii vainoharhaisesta skitsofreenikosta luojaties mihin.. miten hän voi nettikirjoittelun perusteella sanoa minusta niin jollei nettkirjoittelun perusteella voi toista diagnosoida?
Chaos
Chaos

Viestien lukumäärä : 296
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Chaos Pe Elo 28, 2009 10:29 pm

miten voin oppia että skitsofreenikoksi sanominen onkin ehkä kehu. narsuksi sanominen herja. epävakaaksi sanominen kyseenalaistaa mutta masentuneeksi sanominen lohduttaa jne.. missä on se ero näillä nimillä?
Chaos
Chaos

Viestien lukumäärä : 296
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Admin Pe Elo 28, 2009 10:32 pm

Chaos kirjoitti:Admin:

Oletkos sinä ihan valveutunut siitä, että näin myös Mirri nimittää narsistiksi minua affraid
ja saako hän nimitellä muilla erilaisilla diagnooseilla sillä onhan narsismikin diagnoosi siinä missä joku muukin. Hän herjaa minkä ehtii vainoharhaisesta skitsofreenikosta luojaties mihin.. miten hän voi nettikirjoittelun perusteella sanoa minusta niin jollei nettkirjoittelun perusteella voi toista diagnosoida?

En tiedä mitä muilla foorumeilla on sanottu (eikä se edes kiinnosta minua), mutta täällä en ole havainnut mirrin haukkuvan sinua, eikä tekevän muutenkaan diagnooseja muista kirjoittajista. Jos sellaista on täällä tapahtunut, niin toivottavasti informoit minua.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Valitse sanasi oikein

Viesti  Kyllästynyt La Elo 29, 2009 12:52 am

Admin kirjoitti:Ainakin tällä foorumilla toisen haukkuminen narsistiksi on kiellettyä. Jatka sitä vaikka sitten kun varsinainen tukiaseman keskustelu avaa ovensa. Se ei kiinnosta minua, mutta se millä nimillä täällä kutsutaan toisia, kyllä kiinnostaa minua.

Juu, hyi hyi. Ei saa ketään sanoa narsistiksi
Admin on sen sijaan antanut luvan haukkua (ainakin minua) sadistiksi ja kieroksi sekä ilkeäksi ihmiseksi.

Muista siis, ettet jatkossa enää koskaan kutsu ketään narsistiksi (meissä kaikissa asuu pieni narsisti) vaan sen sijaan kirjoitat, että ko. henkilö on mielestäsi sadisti sekä kiero ja ilkeä ihminen.

- Ja (melkein) kaikki ovat tyytyväisiä!

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Admin La Elo 29, 2009 1:29 am

Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:Ainakin tällä foorumilla toisen haukkuminen narsistiksi on kiellettyä. Jatka sitä vaikka sitten kun varsinainen tukiaseman keskustelu avaa ovensa. Se ei kiinnosta minua, mutta se millä nimillä täällä kutsutaan toisia, kyllä kiinnostaa minua.

Juu, hyi hyi. Ei saa ketään sanoa narsistiksi
Admin on sen sijaan antanut luvan haukkua (ainakin minua) sadistiksi ja kieroksi sekä ilkeäksi ihmiseksi.

Muista siis, ettet jatkossa enää koskaan kutsu ketään narsistiksi (meissä kaikissa asuu pieni narsisti) vaan sen sijaan kirjoitat, että ko. henkilö on mielestäsi sadisti sekä kiero ja ilkeä ihminen.

- Ja (melkein) kaikki ovat tyytyväisiä!

Valehtelet. En ole antanut kenellekään lupaa haukkua sinua sadistiksi ja kieroksi sekä ilkeäksi ihmiseksi.
Sanoin vain että sellaisten asioiden epäileminen ei vielä ylitä kynnystäni moderoida viestejä.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Muista aina epäillä

Viesti  Kyllästynyt La Elo 29, 2009 1:48 am

Admin kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Admin kirjoitti:Ainakin tällä foorumilla toisen haukkuminen narsistiksi on kiellettyä. Jatka sitä vaikka sitten kun varsinainen tukiaseman keskustelu avaa ovensa. Se ei kiinnosta minua, mutta se millä nimillä täällä kutsutaan toisia, kyllä kiinnostaa minua.

Juu, hyi hyi. Ei saa ketään sanoa narsistiksi
Admin on sen sijaan antanut luvan haukkua (ainakin minua) sadistiksi ja kieroksi sekä ilkeäksi ihmiseksi.

Muista siis, ettet jatkossa enää koskaan kutsu ketään narsistiksi (meissä kaikissa asuu pieni narsisti) vaan sen sijaan kirjoitat, että ko. henkilö on mielestäsi sadisti sekä kiero ja ilkeä ihminen.

- Ja (melkein) kaikki ovat tyytyväisiä!

Valehtelet. En ole antanut kenellekään lupaa haukkua sinua sadistiksi ja kieroksi sekä ilkeäksi ihmiseksi.
Sanoin vain että sellaisten asioiden epäileminen ei vielä ylitä kynnystäni moderoida viestejä.

Hyvä on, tarkennetaan edellistä neuvoa:

On siis täysin sallittua kirjoittaa, että EPÄILEE jonkun olevan sadisti joka pelkkää ilkeyttää kiusaa ihmisiä!

Muistakaa siis, ettette jatkossa erehdy kirjoittamaan jonkun olevan vaikkapa narsisti (vaikka narsismia on meissä jokaisessa) vaan muistatte aina ennen solvausta kertoa EPÄILEVÄNNE kohteenne olevan vaikkapa vitun debiili tai haisevapilluinen huora.


Tuolla tavalla kirjoittaen toimitte täysin adminin antamien ohjeiden ja sääntöjen mukaan, ettekä syyllisty mihinkään kiellettyyn tai vahingolliseen!

Toistan:

Pitää siis muistaa sanoa EPÄILEVÄNSÄ jonkun olevan narsisti, sadisti, kiero ja ilkeä ihminen!

Pyydän anteeksi aiempaa epätarkkaa ohjeistustani; admin (kontulib) todellakin kiinnitti erityistä huomiota siihen, että Tristan vain EPÄILI minun olevan sadistinen, ilkeä ja kiero ihminen joka nauttii uhriensa kiusaamisesta. Ei suinkaan niin, että hän olisi suoraan antanut luvan väittää minua sadistiseksi, ilkeäksi ja kieroksi ihmiseksi.

Kauan eläköön se pieni ero epäilemisen ja suoranaisen herjaamisen välillä.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty tristan on kova tyttö valehtelemaan

Viesti  Pertti Luukkonen La Elo 29, 2009 3:43 am

-
Muutenkin hänen arvionsa ihmisistä ovat "säästä kiinni".
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326
Join date : 26.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  vilsu La Elo 29, 2009 4:09 am

Pertti Luukkonen kirjoitti:-
Muutenkin hänen arvionsa ihmisistä ovat "säästä kiinni".
-

Voi olla - kenties ei osaa toimia paremmin ja tekee minkä kykenee? Löytyisikö psykologilta vinkkiä, kuinka kannattaisi toimia, kun harrastelijavoimin ja ilman rahaa tätä kuitenkin pyöritetään?

En yritä vittuilla kellekään, enkä välttämättä enempää tähän osallistu. Palstan viime päivien tunnelman muutoksen olen kuitenkin huomannut (kukapa ei). Moni tällaista nettifoorumia tuntuisi tarvitsevan, mutta suunta täällä ei ole kovin hyvä, eikä vaihtoehtopalstojakaan taida liiemmälti löytyä. Sääli.
vilsu
vilsu

Viestien lukumäärä : 60
Join date : 18.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty "Asialliselle"

Viesti  Pertti Luukkonen La Elo 29, 2009 4:31 am

-
Voi Ziizuz tätä "keskustelua".

Toivottavasti Sinä pystyt täällä olemaan asiallisempi kuin tukarilla ja myös muistat lupauksesi.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326
Join date : 26.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Trisse La Elo 29, 2009 5:04 am

Minäkin luin tuon viestin. En tiedä mitä erityistä olen PL:lle tehnyt/sanonut. Kyllästyneen kanssa en tule toimeen mutten ole ainoa. Arvioni ovat tuulesta ja mielestä kiinni mutta haluan itse ajatella että se on myös voimavara.

Postaamani meiliviestit ovat aidot ja rehellisyyttäni todistaakseni ne postasinkin. Kun sitä asiassa epäiltiin.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Trisse La Elo 29, 2009 5:16 am

Olen kyllä vähän loukkaantunut. Vaikken varsinaisesti kauhean yllättynyt.

Jos joku meiliasiassa rehellisyyttäni epäilee niin olen valmis näyttämään viestejä ulkopuolisille epäilijöiden tahtomissa olosuhteissa. Mulla maltti pysyy vastedes. Viholliseni ainoastaan hyötyvät siitä kun menetän sen.

Olen tavannutkin PL:n kerran. Lupasi minulle ilmaiskäynnin ja menin. Enpä tiedä tarkoittiko tuo ettei usko asioita joita silloin kerroin. Vaikka väliäkös hällä - en ole terapiaan menossa kun ei ole edes rahaa ja jos olisinkin niin luulen etten häntä olisi muutenkaan valinnut.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Rautalanga:sta

Viesti  Kyllästynyt La Elo 29, 2009 7:04 pm

DeeDee kirjoitti:*ilmsn rautalankaa*

Jospa DD vilkuisit peiliin itsekin.

Yritit leimata minut ensin hankalaksi työtoveriksi - ja kun se naula ei vetänyt, aloit vihjailla minun perheessäni olevan "helvetti irti".

Oletko kertonut myös tuon psykiatri/psykoterapeutillesi?

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Trisse La Elo 29, 2009 7:37 pm

DeeDee kirjoitti:

Psyko-terppani jo hieman kehotti luopumaan Tukarista, jos kerran "paska lentää". Analysoi hommaa hieman muutenkin ja taisi olla ihan oikeasssa.

Mitä sanoi?
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Objektiivisuus kateissa?

Viesti  Kyllästynyt Su Elo 30, 2009 12:39 am

DeeDee kirjoitti:Kyllästynyt: m.o.t.

Ja panovireetkin eli kirjoitusvirheet kelpaavat "nussinnan" ja jankkaamiseen kohteiksi, kun asiasta ei voida puhua.

Kun et näköjään edes tiedä, mitä tarkoittaa jos-sana.

ps. Olen muuten puhunut mm. sinun käyttäytymisestäsi varsinaisella Tukarilla ja siihen terapeuttini juuri totesi, että ei ehkä kannattaisi osallistua.

1. MOT mitä?

2. Puhu sitten asiaa.

3. Tiedän kyllä, mutta ymmärrätkö sinä?

4. Niinpä, ja epäilemättä olet puhunut aivan yhtä objektiivisesti ja rehellisesti kuin kysellessäsi minulta työtoverieni mielipiteitä tai viittaamalla siihen, että monissa perheissä on "helvetti irti".

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jonninjoutavaa jankkaamista Empty Vs: Jonninjoutavaa jankkaamista

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa