Tajunnassako virtaa?

Siirry alas

Tajunnassako virtaa? Empty Tajunnassako virtaa?

Viesti  krahupsis lähetetty Pe Elo 28, 2009 5:52 pm

Pah - mitään virtaa. Pää on täynnä jotain vokkeja. Olin ihan toista päivää loman jälkeen töissä, kun jo sisäilma- ja tilaongelmien takia jouduin saikulle. ja nyt neljän työpäivän jälkeen pää on kuin styroxpallo. Se saakelin työpaikka on ihan täynnä kakkaa. Saan olla ainoassa rakennuksessa, jossa ei VIELÄ ole hometta, kun sitä ei VIELÄ ole tutkittu. Mutta sielläkin olen saanut päänahan näppylöitä täyteen ja olon tukkoiseksi. Minusta on niin **tun väärin, että en saa tehdä työtä, josta pidän, terveessä ympäristössä. Tosin tämä päähänottaminen laajenee jo työkavereihin: tiettyjä tyyppejä en jaksa.

Mutta pomo on ok. Tänään on liikuntapäivä, ja pomo antoi minulle vapaata. Ei tarvinnut lähteä väärään suuntaan ajamaan toistasataa kilometriä, jotta voisin liikkua työyhteisöni jäsenten kanssa yhteistuumin, yhteisiä vokkeja raikkaaseen ulkoilmaan puhaltaen. Liikun kyllä täällä. Lähden metsään. Muuten, karhu on äskettäin raapinut kannon ihan tämän pienen sivutien varresta nelisensataa metriä meiltä. Ei pelota. Äsken pakastin persiljat ja raastoin salaatinjämät kasvimaasta. Tyttöjen matot likoavat ja odottavat pesua.

Mies. Äh, pah ja puh sitäkin. No viime viikonloppu meni tyttöjen luona kaukana. KIVAA! Äiti-vanha kävi jopa lasten kanssa baarissa. Sunnuntaina mennään miehen lapsenlapsen synttäreille. Krrrr. Helvetin koirat! Taas ahistaa tulomatkalla. Seuraavan viikonlopun mies on jo luvannut toiselle lapselleen. Taas ajetaan maan ääriin vapaapäivinäni. Ei minulla ole mitään miehen lapsia vastaan. Ja tuo pitempi reissu olisi kai tehtävä siksikin, etten ole käynyt heillä puoleentoista-kahteen vuoteen. Ahdasta: isot ihmiset joutuvat nukkumaan kapeasti olohuoneen lattialla ja ruokapäydän taakse ei mahdu vetämättä mahaa sisään. Eikä helpota kiukku, vaikka kirjoitan.

Polvikin vanhalta petti. Jokin poimu lumpion alla äkäilee, arveli setä tohtori. Saattaa asettua itsestään. Luulinkin niin. Nyt taas tuntuu pahalta. Pelkäsin saavani heti kuulla, että rakkaat läskini olisivat syyllisiä. En vielä kuullut. Ei minun läskejäni saa loukata!

Pääni täyttää pelkkä rankka ****tus. Huonoa omaatuntoa tunkee väleihin.
Amen. Mies kävi jo selän takana. "Sinne sieneen..." Olisin voinut mennä yksin.

krahupsis

Viestien lukumäärä : 19

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Tajunnassako virtaa? Empty Vs: Tajunnassako virtaa?

Viesti  vm48 lähetetty Pe Elo 28, 2009 6:26 pm

Ihanaa,että sait raahattua itseironisen habituksesi tänne,olen kaivannut sinua.
Teki hyvää lukea sinusta vaikka asiat eivät nyt niin hauskoja olleet,mutta eivät nuo sinua ihan huumorittomaksi vieneet,se ei olisikaan tyypillistä sinulle.
Lepääkö se ukkosi milloinkaan? Tuntuu,ettei anna sinun edes vapaata viettää,ei minukaan,ei ennen,eikä nyt.
Mitä tehdä miehille,joista ei ole kuin riesaksi,saunan taakseko...
vm48
vm48

Viestien lukumäärä : 85

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty La Elo 29, 2009 6:54 pm

Naapuri on innoissaan uudesta vävyntekeleestään. Se on "hirveän pitkä" ja "het niin lämmin ihminen", mutta mikä erikoisinta, se on "IHAN MUSTA". Hmmm. Siinäpä onkin näillä leveysasteilla ihmettä kerrakseen. Naapuri itse nai aikoinaan melkein naapurin eikä ole muuttanut kuin anoppilaan ja eläkeiässä takaisin vanhaan kotiinsa. Ruotsalaisetkin täällä ovat ihmeitä. No onhan siitä jo 50 vuotta, kun siskoni meni naimisiin ruotsalaisen kanssa. Sukulaisakat ystävineen polkivat ensin pyörillä kirkkoon ja ne, joita ei ollut häihin kutsuttu, polkivat vielä kiireesti lossille nähdäkseen tuon kummajaisen. Kovasti olivat kyläläiset "ihan mustaakin" tuijottaneet. Mutta siitä naapuri, varoihinsa päässyt, oli huolissaan, että "on se hirveätä, kun ei ihmisellä oo rahhoa". Juu, on kai se.

Olin ehkä kahdeksan, kun sain sedältä joululahjaksi viisi (5) markkaa. Pidin makeasta - kuten edelleen- ja enempää ajattelematta ostin koulun alettua kyläkaupasta karkkeja. (Lahjoin niillä myös kiusaajiani.) Sitten yhtenä iltana äiti tuli kysymään minulta sitä viitosta. Sisko (se hankala) tarvitsi rahaa johonkin tärkeään, ehkä koulumatkaan, eikä vanhemmilla ollut joulun jäljiltä tarpeeksi. Ja minä olin sen rahani tuhlannut! Voi minua itsekästä, ajattelematonta kakaraa! Muistan sen katumuksen vieläkin. Iltarukouksessakin anoin Jumalaa säästämään minut helvetiltä ja lupasin ties mitä, minkä olen tuhanteen kertaan rikkonut.
Kun sisko (hankala siis) täytti 40, olin hänen matkaseuranaan Jaltassa. Tulomatkalla siskolta loppuivat rahat, joten hän lainasi minulta 50 markkaa. Ei muistanut maksaa. Vuonna -91 siskon jo aikuiseksi ehtinyt poika oli ostanut, pyynnöstä tietenkin, pahasti alaikäiselle pojalleni ja tämän kaverille Koskenkorva-pullon. Asia paljastui uhkailujen jälkeen, kun jouduimme hakemaan sekaisin olleen lapsen naapurikunnan tanssipaikalta. Kutsuin siskonpojan käymään ja maksatin hänellä sen 50 markkaa, jonka lapset olivat hänelle pullon saamiseksi antaneet. Poika joutui sen varmaan äidiltään pyytämään. Oli noloa vaatia se raha, sillä oma kakarani oli toiminut väärin. Mutta väärin, jopa laitonta, on hankkia viinaa alaikäiselle. Ehkä sain sen opetetuksi. Eivätkä siihenkään aikaan minun viiskymppiseni joutaneet omaan eikä lasten juopotteluun.
En tiedä, onko se tässä elämässä ihan hirveintä, ettei "ihmisellä oo rahhoa". Raskasta se on. Aina kun sitä olen hirveimmäksi asiaksi luullut, on sattunut jotain hirveämpää.

Nuori valmistui ammattiin. Samana kesänä hänet sijoitettiin liiallisen, pitkään jatkuneen päihteidenkäytön takia johonkin päihdenuorten hoito- ja seurantakotiin. Koulussa ei ollut huomattu koskaan mitään.
Viime viikolla oli infotilaisuus pähdesuunnitelmasta. Se kuulemma sitouttaa kaikki työntekijät. Pah. Senkinkö, joka pyysi 17-vuotiaalta pojalta tuomistaan autonvanteista palkaksi kossupullon? "Leikkiähän se oli", sanoisi, jos tulisi puheeksi. (Minä kuulin tuon pojalta itseltään.) Leikkiähän se kaikki, naisista ja viinasta. Mitä nuoret tosimiehuudesta oppivat?

Ollaanpa sitä taas niin hyviä ja viisaita! "Muistasit vaan omaa huoruuttas", sanoi entinen akka kälylleen, joka moitti nuoria. Minä kyllä arvostelen, mutta ne oikeat teot jäävät tekemättä. Se on se minun malkani.

Mies torjuu tylsyyttä nukkumalla, kun katsoi illalla jotain geepeetä myöhään. Ulkona on sateista ja minulla on vähän flunssainen olo. Ehkä pukeudun sadetakkiin ja kumisaappaisiin ja pakenen yksin metsään.

Mukavaa muuten, että naapuri tulee käymään. Ihan noin vaan.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty La Elo 29, 2009 8:09 pm

Olisinkohan minä saanut hepulikohtauksen sinun naapuriasi kuunnellessa varsinkin tuota " se on ihan musta " sanomista ei voi hellästi hymyillemättä lukea. Kerro ihmeessä miten asia etenee,tarkoitan miten pitkälle suvaitsevaisuus riittää.
Olen pitänyt itseäni aina ennakkoluulottomana,mutta kyllä täytyy sanoa,että serkkuni kenialainen ex-vaimo ei koskaan tullut läheiseksi minulle,vaikka kuinka yritin lähestyä häntä.Nyt eron jälkeen hänellä onkin vain joko maanmiehiään tai maahanmuuttajia ystävinään ja ollessani kummityttöni syntymäpäivillä vuosi sitten tunsin itseni aivan ulkopuoliseksi siinä vierasmaalaisten joukossa. Kieli ei ollut ongelma,sillä kaikki vieraat ymmärsivät ja puhuivatkin ymmärrettävästi suomea,mutta vaihtoivat mielellään joko englantiin tai omaan kieleensä ja putosin kelkasta aina. Serkkuni ex-vaimosta tuntui varmaan samalta Suomeen tullessaan 11 vuotta sitten.
En ymmärrä nykyisen nuorison juomista,se alkaa liian aikaisin ja tuntuu,että ilman sitä ei osata pitää hauskaa.Olen varmasti liian vanha muistamaan millaista oli oma nuoruus,sillä tämä aikaa tuntuu korostavan seksuaalisuuttakin juomisen ohessa.
Viinan välittäminen alaikäiselle on rikos minun oikeustajuni mukaan,hävetköön kaikki jotka niin tekevät.Ymmärrän että nuoret jossain vaiheessa kokeilevat viinaa,mutta kokeiluksi se saisi jäädäkin.
Meillä ei vielä sada vaan on suorastaan hikiset oltavat ja olen varma että ukkonen vierailee illalla,sillä oloni on sähköinen.
Metsä on ihana paikka sateella,niin raikas ja ropiseva,mene vain ja nauti siellä olostasi.
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty La Elo 29, 2009 9:33 pm

Minun kasvimaani kukoisti tänä kesänä. Vaikka hoidin sitä laiskasti, niin jäävuorisalaatti kuin persilja, porkkanat, sipulit ja palsternakat kasvoivat vahvoiksi. Palsternakat ja porkkanat saavat olla maassa vielä viikkoja, mitä nyt ruokatarpeiksi haetaan.

Äiti yritti aina tehdä hyvän ja monipuolisen kasvimaan. Sen sato oli tärkeä apu suuren perheen ja kesävieraiden ruokkimisessa. Aina kasvimaan tehtyään äiti muisti saman asian. Kohta tulisi naapurin mies ja löytäisi kasvimaasta jotain arvostelemista. Ja aina niin kävi. Naapuri polkaisi pyörällään - yleensä sunnuntaiaamuna - paikalle. Jos joku oli pihassa, hän sattoi vain nousta osin pois pyörältään ja sanoa töksäyttää jotain outoa Bertan kasvimaasta. Jos ketään ei näkynyt, naapurilla oli aikaa tulla tupaan asti, istua "vävyntuoliin" (nojatuoli ovensuussa!) ja huomenten jälkeen moittia äidin kasvimaata. Siitä huolimatta äiti keitti kahvit. Siitä huolimatta Bertan kasvimaassa oli aina vikaa.
Ja - kaikesta huolimatta - naapuri ja hänen flegmaattinen vaimonsa olivat äidin ja isän parhaat naapurit.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ma Elo 31, 2009 12:35 am

Reissu tehtiin. Koirat eivät olleet kotona. Sitten vaan viikon työputki ja uudelle reissulle.

Perjantainen "flunssainen olo" oli itse asiassa hyvin kiusallinen ja kokonaisvaltainen(!) lihasjämähdys ja ankara päänsärky. Olen melkein varma, että sisäilmapaskat jylläsivät neljän työpäivän jälkeen elimistössäni, koska meni ohi. Sen näkee pian, viimeistään ensi perjantaina. Siinäpä myrkytyn hiljalleen. X:n kuntaa tai Y:n kuntayhtymää se ei haitanne, jos muutama työntekijä lähtee luonnollisen poistuman kautta.

Käytiin reissumme yhteydessä kahvilla yksien miehen tuttujen luona. Mies vinoili minun "etäisyyden ottamisestani". Hyvä, jos on huomannut. Näin nämä meillä paljastuvat.
Jotenkin ei tänään - aamuärsytyksen mentyä - tuo ukko ole ihan niin rassannutkaan. Silti haluaisin, ihan hirveästi, olla yksin.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty Ma Elo 31, 2009 7:34 pm

Siis sinäkin saat näköjään "nauttia" suomalaisen talvirakentamisen kukkasista vai peräti aikanaan muodikas tasakattoko työpaikassasi on?
Suorastaan sikamaista,että työssä on altistuttava kaikille paskoille ja kärsittävä niistä ja hoidettava itsensä jotenkuten kuntoon aina viikoloppuna ulkoilemalla paskat pois keuhkoista ja elimistöstä.
Täällä päin on esimerkiksi monta koulua korjauslistalla ja sisarenikin opettaa viidettä luokkaansa nyt parakissa ja herraties saavatko koulua edes kuntoon. Eikä se ole edes vanha koulu. Tuntuu,että vanhemmat,vuosisadan vaihteessa rakennetut koulut ovat paremmassa kunnossa,mutta kun ne ovat kuulemma niin epäkäytännöllisiä "kivipytinkiä"
Vai harrasti exäsi näitä vanhoja suomalaisia sanontoja. Minä olen kuullut niitä jo lapsuudesta asti,sillä äitini ja hänen äitinsä olivat oikeita mestareita niiden latelussa ja opetustarkoituksessa tietysti. Ja aina ne olivat siitä pahimmasta kulmasta katsottuna,kuten minulle niin usein sanottu: itku pitkästä ilosta,tai sen edestään löytää,minkä taakseen jättää sekä ihmeellisin: syletystä vadista on monta kertaa syöty. Olisiko pitänyt ottaa vähän paremmin onkeensa nuo sanonnat,niin elämä olisi mennyt toisin.
Heh...Kaikkea muuta katuu vaan ei nuorna naimistansa.
Sitä kadun eniten!
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ma Elo 31, 2009 11:30 pm

---ii
Hui---maa
----------aa.
Juu, kovasti huimaa tänään. Edelleen syytän työpaikkaani. Teollisuushallista opetustilaksi muutetussa rakennuksessa mitattiin 2004 jopa 97-prosenttinen kosteus lattialaattojen alla. Sieltä sain astman. Rakennusta remontoitiin ja 2007 muutin sinne takaisin. Nyt en voi käydäkään siinä rakennuksessa. Kurjaa, että nyt oireilen työpaikkani viimeisessä, terveessä (?) rakennuksessakin. Hankalahan tätä on terveille selittää. Enpä kuitenkaan ole läheskään ainoa sairastunut, ja työterveyshuolto kyllä tietää ja myöntää nämä ongelmat.

Mielessä pyörivät nyt lapsuusaikaiset naapurit. Isän serkku, "Humpan setä" ja iloluontoinen vaimonsa. Astetta, ehkä useampaakin, iloluontoisempi pienen mökin Rauha, joka kävi sahalla töissä ja sai lapsia, vaikkei miehestä ollut tietoa. "Kauppaneuvos", kaloja, savikukkoja ja muutakin välittänyt likaistakin likaisempi karjalaisukko, jolla oli yhtä likainen, uskovainen vaimo ja poika, joka kaivoi syvän ojan lumihankeen koulutiemme poikki. Miten pienellä kylällä olikin niin värikästä väkeä! Nykyisin kylän väripilkut ovat osa-aikaiskyläläinen, hankala siskoni, ja mökkiläinen "postimies". Ei edes kokoaikaisia kylähulluja!
Voisin ruveta sellaiseksi.

Humpan setä sai nimensä pikkusiskoltani, hän kun lauloi lapsille "Humpan, humpan, humpan, humpan jallaa. Tiiteritittin, taateritattin tallaa." Humpan sedällä ei ollut kiirettä. Ei vaimollaankaan. Lehmät lypsettiin noin suunnilleen ajallaan, lapset lähetettiin kouluun, jos muistettiin. Kilju porisi pöntössä ja maistui molemmille. Mutta niin mukavia, iloisia ihmisiä olivat!
Murehtivatkohan he mitään? Lapsia oli paljon, rahaa ei edes veljen hääreissuun.(Hauska juttu, mutta jääköön nyt kirjaamatta.) Viina vei poikia, miniä kuoli syöpään. Humpan setä saattoi pyyhkäistä kyyneleen silmänurkastaan hautajaisissa tai jos naapureita kohtasi epäonni. Mutta sitten hän pisti tanssiksi vaimonsa kanssa.
Minulla on ikävä Humpan setää.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ti Syys 01, 2009 8:12 pm

Kai sitten on tästä kotiin lähdettävä. Väsyttää, ahistaa, huimaa, vituttaa.
Kriisipalaveri, jonka fiksu kollega (mies) kutsui koolle naapurikunnassa eilen sattuneen onnettomuuden takia. Hienosti tehty MIEHELTÄ, että huolehti näistä järkyttyneistä lapsosista. Kollega oli ollut pelastustöissä itsekin, samoin paikalla oli ollut meidän poikia.
Samainen kollega otti vastaan nukkekotitilaukseni. Olen jo pitkään hakenut Kiharapäälle puolivalmista tai käytössä kulunutta nukkekotia. Nyt saan "kehikon", jonka lapset saavat itse maalata ja sisustaa. Siitä tulee hieno. Toimitusajat täällä kyllä vähän pissaavat, joten tuleeko tuo vielä ensi jouluksi.

Ihan puhki olen. Oikeasti, tässä maailmassa pitäisi olla semmoinen "pelastajasysteemi": kun ihminen on niin surkea, ettei osaa itse itseään paskasta nostaa, niin systeemin pitäisi nostaa. Kuplat sontaläjän päällä saattavat olla minun laiskaa hengitystäni.
Minkä h*****in takia tuntuu, että kaikki on pelkkää haisevaa sitä, vaikka tiedän, että minulla on vaikka mitä hyvää?
Ärisen, murisen, lyön ja potkin! Ketäpä liikuttaisi?

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ke Syys 02, 2009 1:23 am

Hyvä Vaivatuntemuspäiväkirja.
Tämänpäiväiset vaivani töitten jälkeen: ensin vaan väsytti ja sanoin ihan ääneen, että miten tätä koko talven jaksaa. Mihin mies ei mitään. Sittenkin vaan väsytti ja alkoi lisäksi kuivasti yskittää, koska oleilin aamulla ja vielä ennen töistä lähtöä liikaa siinä kakkoskakkarakennuksessa. Saunan jälkeen kävelin päin seiniä huimauksen takia. Ja sitten tuli nenästä verta. Nyt on epävakaa olo.

Huhu kertoo, että pahin rakennus laitettaisiin nyt oikeasti käyttökieltoon. Siis terveystarkastaja määräisi. Se varmaan vauhdittaisi parakkien saamista. En kyllä ihmettelisi, vaikka koittaisi uusi syys ennen moista elvytystä.

Rakas Vaivatuntemuspäiväkirja! Autapa minua lokeroimaan fyysiset vaivat vasemmalle ja psyykkiset oikealle. Molemmille varman löytyy oma loota?

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty Ke Syys 02, 2009 1:55 pm

Hyvä Vaivantuntija!

Lääkkeeksi määrään käyntiä työterveyslääkärillä ja kertomista kaikista vaivoista.
Määrään myös otettavaksi sairauslomaa ja pientä piristävää irtiottoa virolaiseen kylpylään hemmotteluhoitoihin.
Määrään myös sanomaan sille tunnekylmälle ukolle,että joko opettelee hellimään ja jättää muut hommat syrjään tai poistuu siitä,mistä on viisi hirttä poikki.
Määrään myös olemaan huolehtimatta kaikkien muiden hyvinvoinnista kuin omastasi,sillä pesästä lentäneet yleensä selviävät yksin.

Jos nämä määräykset eivät auta,kannattaa ehdottomasti kokeilla saunaa,viinaa ja turvetta,ei missään tapauksessa tervaa,sillä se on huono lähtemään pesemällä pois. Ja sitä paitsi tervaan tarttuu kaikenlaista ikävää ja se lisää tervatun taakkaa,jota on jo aivan kohtuuton määrä muutenkin.

Resptin määrääjä: VM48
Tee-se-itse päälääkäri
Syrjäkylän keittiön arvaus-ja vaivantuntemuskeskus 02.09.2009
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ke Syys 02, 2009 3:29 pm

Täten nöyrästi kiitän. Vrasinainen kiitosviesti on, vm, sinun päiväkirjassasi.

Otion illalla pikkuisen nokareen unilääkettä ja nukuin paremmin. Aamulla ei auton ovi millään auennut. Avain oli minun autooni ja koeteltu ovi oli miehen auton. Tulomatkalla olin ihan pökerryksissä, joten ajoin varovaisesti ja rajoitusten mukaan.

Pojat ovat liikuttavan kilttejä tänään.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Pe Syys 04, 2009 12:28 am

Witzadero!
Vaivatuntemuspäivis saakoon vaan jatkoa: Eilen illalla palasivat fibromyalgiakivut, perkules sentään. Kaksi Triptyliä, silti jalkateriin ja kämmenselkiin sattui niin, ettei uni tahtonut tulla. Eihän se muutenkaan. Tänään oli polvi taas vaihteeksi paska. Aamulla mennessäni olin ihan varma, että mies saa mennä yksin reissuun. Nyt olen taas pistänyt pakin päälle: "pitäähän minun". Syitä löytyy. Niin tässä käy, että tulee jokin paha juttu, joka lopettaa tämän venymisen, kun itse en pysty.
Sorry, vm. Jotkut potilaat eivät vaan ole hoitomyönteisiä. Henkistä keskenkasvuisuutta vissiin?

Päivän piristys: Keskustelua yhdysmerkin käytöstä, esimerkkeinä mm. Beatles-yhtye, Sirkka-täti ja Krahupsis-mummu. Viimeisinpään eivät oikein uskoneet. Iloinen ääni vierestäni, etupenkistä:"Ei muuten uskois, että sinä oot vanhapiika!" "Eikö? Mistäs päättelet, että olen?" naurahdin. "No, eihän sulla oo sormusta."
Päätettiin sitten yhdessä, että sormus ei ehkä enää ole merkki piikuuden tai poikuuden menettämisestä.

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie. Niin aitoja ja turmeltumattomia on vielä lapsosten joukossa täällä. Siis n. 16-vuotiaiden.

Jatkan huokailua. Hohhoijaa.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Su Syys 06, 2009 11:15 pm

Reippaasti tehtiin reissu.
Oli oikeastaan ihan mukavaakin. Pidän miehen tyttärestä, ja 6-vuotiaasta pojasta etenkin. Mutta miehen vävy, joka oli välillä ex-vävy, koettelee hermojani. Hän on toisaalta mukava: terävä, hauska, puhelias. Mutta miten hän "kasvattaa" pientä poikaa! Poika ei saisi koskaan kiukutella tai olla surullinen. Isä jakelee määräyksiä kovalla äänellä, uhkailee rangaistuksilla ja puhuu pojan yli, samoin vaimonsa yli. Pojan ollessa itse paikalla isä puhuu hänestä "se"-muodossa. "Eikö se taaskaan oo muistanu, mitä on sanottu!" "Kyllä sen pitää noin isona ymmärtää, ettei tuolla käninällä saa tahtoaan läpi!" Minusta hän tällä tavalla mitätöi vaimonsa kasvattajana ja äitinä. Vaimolle kai ne sanat on tarkoitettu, jos poika on "se"? Pikkuinen poika on mitä herttaisin. Entäs, kun kasvaa? Äiti on rauhallinen ja jaksaa neuvotella pojan kanssa. Kuinka kauan? En voi olla ihmettelemättä, että mies pääsi uudelleen lähi-isäksi.

Tulomatkalla luin Tervon Koljatin melkein loppuun. Huom! Mies osti sen minulle (tai itselleen),kun kävivät kaupungilla enkä minä viitsinyt lähteä mukaan. (Oli kuulemma etsinyt Heli Laaksosen Pursua, mutta oli jo lopussa. Siis tosiaankin minulle oli ostamassa!) Toivottavasti Tervo jättää poliittisen satiirin yhteen kirjaan. Hänen satiiriset sutkautuksensa ovat hauskoja ja pistäviä, yksittäisinä. Mutta koko kirja! Mikäs asiantuntija olen, politiikan saralla etenkään, mutta kyllä aika väkinäiseltä ja populistiseltakin vaikuttaa. No, sen on saanut, mitä on hakenut. Kirjaa myydään hetki, joku älähtää (turhaan, sanon minä) ja rahaa tulee.

Kirpparilla kävin äidin ja pojan kanssa aamulla. Ostelin pikkuväelle mummulayövaatteita. Kukkavauvalle löysin uudenveroisen villahaalarin. Hulmutukan ja Kiharapään käyttämän olivat koit ennättäneet syödä! Ja Kevätpojalle löysin kivan koirabodyn ja haalarit. En paljon osaa ostella vaatteita, näyttävät pysyvän puettuina mutenkin. Pääasiassa haalinkin käyttövaatetta tänne, niin kaikkea ei tarvitse kuljettaa mukana.

Nyt pysyn muutaman viikonlopun kotona. Särkyjä oli kylässä ja matkalla, juuri nyt vain aidosti nukuttaa. Eiköhän tuo viikko taas mene! Ja jos ei mene, haen sairaslomaa. Niin päätin.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ti Syys 08, 2009 4:23 pm

jospa tässä nyt antaisin sanojen tippua kun tuntuu että pitäisi kirjoittaa tai kiroilla tai paiskoa tai mätkiä tai haukkua
kele

ei näin hullun paikka ole töissä

huimaa

Oikeasti ei mitään hätää. Pää vaan on taas se styroxpallo. Työterveyshuoltoon ei pääse pariin viikkoon. Päivystykseen. Työ- vai kotipaikkakunnalle? Jo työ-, pitää ajella aina asian tullessa kotoa 80 km ja takaisin. Jos koti-, siellä ei olla yhtään perillä perusjutuista enkä luota niihin tippaakaan.
Ja kotona ukko, jonka mielestä minulla ei ole muita vaivoja kuin laiskuus.

Tuli viikonloppuna puhetta miehen pullansyönnistä ja siitä, että minusta on turhauttavaa leipoa, kun loppuu saman tien. Mies ehdotti, että "minä leivon, laita sinä ruoka". Johon minä vain, että "käy sinä töissä, minä olen kotona". Teki mieli sanoa, että "maksa sinä laskut", mutta en miehen tyttären kuulklen viitsinyt. Tuskin olisin uskaltanut muutenkaan. Raukka paska. Minä.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Ke Syys 09, 2009 8:12 pm

Kääk. Minun piti olla tänään todennäköisesti erittäin mielenkiintoisessa koulutuksessa. En ole. En jaksa edes kerrata epäonnen ketjua. Mitähän pomokin sanoo satumaisista selityksistäni?
Kerrankin jaksoin järjestää asiat niin, että olisin voinut lähteä, ja silloin pitää sattua kaikkea kummallista. Hävettääkin, vaikka en tiedä onko syytä.

Puolesta päivästä olen siis ollut kotona. Jospa jokin yliluonnollinen järjesteli asioita ja antoi minulle kotipäivän, kun mieskin lähti aamulla omille reissuilleen? Olisikin kiva olla nyt yksin, mutta harmittaa niin keleesti. Olen kuitenkin keittänyt omenasosetta. Vuosiin en ole soseita tai hilloja tehnyt, kun marjat ovat parhaita marjoina. Minun ei tahdo tulla käydyksi pakastimella. Säästän muille.

Tilasin eläkelaskelmat jokin aika sitten. Pääosa työurastani on kunnallista. Jos jäisin kuntasektorilta eläkkeelle 63-vuotiaana, saisin 350 euroa/kk vähemmän eläkettä kuin jos olisin töissä 65-vuotiaaksi! Saatan tosin olla työtön jo vuoden kuluttua, joten ennenaikaistahan tämä laskeminen on. Mutta kyllä aika mahdottomalta tuntuu, että pitäisi jaksaa 65-vuotiaaksi. En ole mikään Lenita!

Kiesi puhui tyhmiä, Halla-aho on moukka, mutta mitä ovat kaikki ne naiset, jotka pongahtavat kertomaan olleensa Vesa-Matti Loirin rakastajattaria? (Hyvä tietysti, jos mahdollisimman harvat naiset ovat kallistuneet hallaöinä kieseihin!) Jos saisin huomiota Suurelta Loirilta, kuluneet polveni notkahtaisivat, piilokarsastava katseeni harhailisi horisontissa, mutta toivottavasti tajuaisin ajoissa, ettei meidän kahden välille - jo fyysisistä syistä ja fysiologisten hidasteiden takia - tunteen paloa suurempaa roihahtaisi. Tunteen paloa koen jo Taiteilijan laulua kuunnellessani.

Okei. Koetan nauraa sattumuksilleni ja odottaa iltaa ja viimeaikaista iltavierastani, fibromyalgiaa.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  krahupsis lähetetty Pe Syys 11, 2009 12:24 am

Koetin päästä tukarille työkoneelta ja ihmettelin, kun vaati tunnuksia eikä avautunut. Kotiin tultuani onnistuin - naks - mutta vähän ajan kuluttua taas... Hällä väliä, mitäs asiaa mulla nyt olisi.
Kävin lukaisemassa paria yleisen puolen ketjua. Kun on niin paha olla, että pitää toinen toistaan täällä mollata, niin suosittelen tämäniltaisen "Elämä pelissä" ekan jakson katsomista. Jos vaikka onnellistuisi eikä tarvitsisi kilpailla ilkeilemisessä? Vaikka olenkin epäuskoisista epäuskoisin, teen onnellisuustestin vielä tänä iltana. Ja tiedän jo edeltä päin, mitä se näyttää. Onneton minä.

Kiusaa fibro. Maistuu pannari ja omenasose. Se itsetehty.
Haluan sähköremontin ja uuden vessanpöntön.

Elämäni on täynnä suuria tapahtumia.

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty Pe Syys 11, 2009 12:40 am

Mitähän minä saisin tulokseksi,jos tekisin onnellisuustestin? Tee sinä ensin ja kerro,minä teen sen sitten ja verrataan kummalla on onnellisempi elämä.
Jos totta puhutaan,niin en minä tunne itseäni ihan onnettomaksikaan,mutta tämä oma sairaus oireilee liiasta "vastuusta" ja tunteet ovat kuin keinulaudalla,ylös ja alas yhtä vinhaa vauhtia.
Nyt vasta huomaan oikein selvästi tämän nopean tunnevaihtelun tässä bipo II:ssa kun olin ollut pitkään hyvässä kunnossa,oikeastaan kaksi kokonaista vuotta.
Mitä sinulle oikein kävi sinä päivänä kun et mennytkään koulutukseen ja pidit kotipäivän,särkyikö auto vai mitä?
Huimalta tuntuu tuo ero eläkkeen määrässä,mutta niinhän se on että vasta ne viimeiset vuodet kerryttävät sitä eläkettä eniten. Ja silloin ei enää kyllä jaksa olla töissä,kun mittari raksuttaa kuuttaviittä,en ainakaan minä olisi jaksanut. Minun eläkkeeni alkoi juosta 2001 eli olin 53v ja saan alle virallisen EU:n määrittelmän köyhyysrajan eläkettä,n. 850 eekiä brutto. Sillä olen kuitenkin sinnitellyt sillä mies saa huomattavasti parempaa eläkettä kuin minä. Tunnen olevani ylläpidetty nainen ja sitä olen tuntenut olevani aina joka avioliitossa,koska olen saanut aina vähemmän palkkaa kuin mies.
En valita enää,menen nyt omaan päikkyyni valittamaan. Törmäillään!!!!
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Tajunnassako virtaa? Empty Tajunassako virtaa?

Viesti  krahupsis lähetetty La Syys 12, 2009 12:42 am

Kiitos, terveydenhuolto. Yritin työterveysvastaanotolle, en edes yhteyttä saanut. Huimaus johtuu poskiontelotulehduksesta, joka taas johtuu sisäilmastoista. On neuvottu ehdottomasti hoitamaan sisäilmaongelmavaivat työterveyshuollossa. Kokeillaan ensi viikolla uudestaan.

Töiden jälkeen oikein ärähdettiin miehen kanssa toisillemme, puolin ja toisin siis. Sitten mies lähti ovet paukkuen kauppaan. Nyt oltiin jo puolukassa. Parisuhde voi hyvin.
Mistä tulikin mieleen se onnellisuustesti. Tein, joo. Minne mahdoin kirjata tulokset, kun en enää löydä. (Asioita unohtuu käsittämättömästi, myös töissä.) Joka tapauksessa onnellisuuspisteitä oli jotain 47/100 ja osiosta B - en muista mitä, mutta elämäntilanteeseen liittyi - vain 38/100. Ja niitä onnellisuudensaavuttamiskeinopisteitä (hih) oli 50/100. Sivussa tuli selville sekin, että masennuspisteeni ovat 21/30.

En ole tyytyväinen oikein mihinkään elämässäni. Miehen ja minun suhteeseen en ensinkään, muihin ihmissuhteisiin lapsia perheineen ja paria muuta ihmistä lukuunottamatta en myöskään. Töissä katosi viimeinenkin "työyhteisö", kun ainoa työtoveriksi kokemani jäi osa-aikaeläkkeen myötä pois meidän yksiköstä. Osastot ovat riidoissa keskenään, samalla minä olen tipahtanut välille. Toimeen tulen kaikkien kanssa. Aiemmin tunsin saavani tukea muutamalta naistyötoverilta, nyt he ovat eristäytyneet oman alansa sisällä kaikista muista. On se yksi nuori mieskollega, jonka kanssa harvoin törmäämme sen verran, että voimme jutella. En kehtaa yhtä ihmistä vaivata. Miltä se nyt näyttäisi, jos juoksisin nuoren miehen perässä? Sisäilmaongelmat päälle.
Huomaan kaipaavani kuopusta, muitakin lapsia ja pieniä. En kuitenkaan jaksa edes soitella. Erityisesti varmaan kuitenkin kaipaan aikaa, jolloin en ehtinyt ajatella omaa oloani tämänkään vertaa. Kuopuksesta, niin "vaativa" kuin hän olikin, oli valtavasti iloa ja seuraa. Mies tuntee varmaan samalla tavalla, mutta siitäkään emme puhu.

Äh puh pah. Ja kukkuu, vm, nyt testin tekoon! Huonompia pisteitä tuskin saat kuin minä, enkä yhtään kadehdi!

krahupsis

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa