Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoitohenkilöiden vaihdokset

+5
piikkilankaa
toivotonko
Mirri
Saxpi
Tikru
9 posters

Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Tikru Su Elo 09, 2009 10:02 pm

Minulla loppui hiljattain pitkä terapia, ja viime viikolla kuulin, että myös lääkäri vaihtuu. Tulin tällä lääkärikäynnillä ensimmäistä kertaa hänen kanssaan juttuun, joten tavallaan surettaa, että hoitosuhde päättyy. Pelkään hirveästi, että uusi lääkäri on ihan kamala, vaikka hänen nimensä kuulostikin ihan mukavalta (kyllä, tuomitsen ihmiset jo etukäteen nimiensä perusteella Laughing ).

Vaihdokset herättävät pelkoa. Pelkään nyt, että muutkin hoitoverkostooni kuuluvat ihmiset katoavat tai alkavat vieroa minua. Kai tämä ohi menee, mutta nyt tuntuu vähän rankalta. Vanhatkin hylkäämiset ovat palanneet mieleen ahdistavina.

Onko kukaan muu käynyt mitään vastaavaa läpi viime aikoina?
Tikru
Tikru
Admin

Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.08.2009
Ikä : 43
Paikkakunta : Oulu

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Saxpi Su Elo 09, 2009 11:09 pm

Mulla vaihtui lääkäri kun kävin vanhempieni luona asuessa siellä lääkärillä ja nyt täällä Helsingissä menin sitten uudelle lääkärille. Oli se kauheeta vaikka kyseessä oli vaan unilääkereseptin uusiminen. Pelotti että jos se lääkäri ei vaikka uusikaan reseptiä.
Ylipäätänsä on vaikeeta kun on joutunut näiden unilääkkeiden kanssa leikkimään kun ei mulla juur koskaan ennen ole mitään univaikeuksia ollut.
No, lääkäri oli ihan mukava. Muistelen lämmöllä sitä aikaisempaakin lääkäriä. Se oli pitkämielinen vaikka mulla kieltämättä oli aika coctail unilääkkeitä käytössä. Onneksi se ei tehnyt siitä sen isompaa numeroa. Nythän jo olenkin päässyt enemmistä unilääkkeistä eroon. Se on kiva kun nyt voin käyttää niitä erikseen, on mistä ottaa jos unettomuus vaivaa. Esim. tänään aamuyöllä otin Tenoxia ja nukuinkin sillä aika pitkään kun olen ottanut sitä niin harvoin.
Psykiatreistahan mulla ei ole hirveästi hyvää sanottavaa. Pari mukavaa olen tavannut mutta ne olikin vaan sellaisia yhden kerran tapaamisia.
Saxpi
Saxpi

Viestien lukumäärä : 53
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Mirri Ma Elo 10, 2009 4:48 pm

Tikru, olet sitten kohtalotoveri terapia-asiassa. Minulla päättyi pitkä terapia parisen viikkoa sitten, ja oli se aika raju juttu. Sikäli olen onnellisessa asemassa, että pääsin välittömästi aloittamaan uudella terapeutilla, joka on tullut puolitutuksi näiden vuosien aikana.

Mutta tieto pitkäaikaisen terapeutin menettämisestä kyllä uuvutti minut aika täydellisesti kuukausien kuluessa. Sentään ollaan tavattu jo vuosia vähintään pari kertaa viikossa. Pelkäsin terapian päättymistä, ja nyt huokaisen helpotuksesta, että se pitkä loppumisen odottaminen on ohitse. Ja minulle järjestettiin hyvä hoito jatkoonkin, se oli tosi tärkeä juttu. Nyt on oma hoitava psykiatrikin, sitä ei polilla ole ollut oikeastaan missään vaiheessa.

Muutokset tosiaan herättävät pelkoa ja turvattomuutta. Ja siksi ovat aikamoisen rankkoja. Minulle oli järisyttävä kokemus huomata miten riippuvainen olen siitä, että minulla on hyvä psykiatrinen hoito. Mutta on se hoito ollut oikeasti hoitavaakin, kun nykyisin olen uskaltanut luottaa siihen.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  toivotonko Ti Elo 11, 2009 6:37 am

Mulla taas meni kesäkuussa välit poikki mtt:n psykiatrin kanssa.
Nyt käyn tk:ssa. Jatkot ihan auki. Sekin ahdistaa.
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 09.08.2009

http://irc.galleria.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  piikkilankaa Ti Elo 11, 2009 7:39 pm

Minulla on vuoden sisällä kolmas terapeutti, ensimmäinen jäi pitkälle sairaslomalle, seuraava vaihtoi työpaikkaa ja nyt on siis kolmas. En uskalla yhtään luottaa, kiintyä, enkä alkaa puhumaan mitään, kun pelkään vain koko ajan tämänkin katoavan... pale Minulla on itseasiassa jokainen terapia päättynyt siihen, että terapeutti on tavalla tai toisella "kadonnut" kesken kaiken.
piikkilankaa
piikkilankaa

Viestien lukumäärä : 91
Join date : 11.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Mirri Ti Elo 11, 2009 7:59 pm

Ei käy kateeksi. Tuollainen on hirveän rankkaa, eikä sellaista saisi sattua kenenkään kohdalle. Terapeutti on juuri se ihminen, jonka pitäisi olla ja pysyä, vaikka maailma menisi ympäriltä nurin - jos terapeutti haluaa saada työstään tuloksia.
Minun terapiassani on monet kerrat puhuttu siitä miten hidas ja pitkäaikainen prosessi luottamuksen syntyminen on, kun asiakas/potilas alkuun pitkät ajat pelkää terapeutin katoavan jonnekin... Vaikkei todellisuudessa sellaiseen pelkoon olisi pienintäkään syytä.

Mutta entä sitten jos terapeutit oikeasti katoavat yksi toisensa jälkeen, miten siinä enää pystyy luottamaan keneenkään ja käymään läpi hylätyksi tulemisen pelkojaan? Minä olen turvallisessa terapiassa saanut rauhassa käsitellä menettämisen pelkoani, siksi tuo sinun kertomasi kuulostaa aivan järkyttävältä. Ja myös törkeältä, koska jokainen 'katoava' terapeutti vaikeuttaa uuden terapiasuhteen syntymistä, ja sinun paranemisprosessiasi.
Pitäisi kai olla jokin psykoterapeutteihin liittyvä laki, joka velvoittaisi heidät sitoutumaan potilaisiinsa - ainakin niille, jotka eivät itse ammattilaisina ymmärrä asian tärkeyttä.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty hoitohenkilökunta

Viesti  hanna74 Ke Elo 12, 2009 12:22 am

Mää en kestäis jos mun psykiatri vaihtuis, se on niin mukava
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  piikkilankaa Ke Elo 12, 2009 1:02 am

Minä olenkin usein miettinyt, kuinka oleellinen asia tämä jatkuva ja toistuva "hylätyksi tuleminen" hoitotaholta on tässä tosiasiassa, etten ole edistynyt yhtään. Olen vuosien hoidon jälkeen yhä aloituspisteessä. Ja sitten kun niitä hylkäyskokemuksia on muutenkin taustalla. Ja minulla nuo terapeutin katoamiset on olleet sellaisia, etten ole niitä voinut ikinä puida mitenkään, terapeutti on vain kadonnut, iäksi.

Terapeutin (ja miksei muunkin hoitotahon) vaihtuminen on mielettömän raskasta.
piikkilankaa
piikkilankaa

Viestien lukumäärä : 91
Join date : 11.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Tummanvihree La Elo 15, 2009 11:46 pm

Mulla vaihtuu hoitohenkilökunta vuoden alusta, joku uudistus kyseessä. Ahdistaa ja RAIVOSTUTTAA. Evil or Very Mad Ok, psykiatri saa vaihtua, nykyinen on ärsyttävä eikä sitä näekään ikinä, mutta hoitajasta en haluais luopua. Mutta pakko asia on hyväksyä. Eihän mikään ole ikuista. Enkä ole erityisemmin hoitajaa nyt kesällä ees kaivannut. Mutta periaatteesta vihaan tollasia järjettömiä "uudistuksia".
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Hauva Ti Elo 18, 2009 2:20 am

Mulla kanssa vaihtui terppa kesäkuun alussa, 2 vuoden ja 3 kk:n terapiasuhteen jälkeen. Myös lääkäri vaihtui hiljattain asuinpaikan vaihdoksen vuoksi, mutta se oli oikeastaan hyvä, sillä aiempi lääkäri oli aika tehoton.

Terapia on ihan vaiheessa ja alkuhämmingeissä vielä, ei vähiten siksi että uusi terppa on ihan täysin edellisen vastakohta monin tavoin. Ja lisäksi uusi jotenkin sekoilee nyt, on jo pariin kertaan pyytänyt anteeksi, ettei ole osannut keskittyä istunnollani ja viime kerrasta tuli tosi paha mieli ja olo. Mutta sitä nyt varmaan sitten selvitellään ensi kerralla.

Kaverini kyllä käski suoralta kädeltä vaihtaa terppaa kun tuon uuden kummallisuuksista kerroin (Kelan 3. vuosi alkamassa 1.10). Mutta en jaksaisi ja just tuo uusi tehnyt lausunnon Kelaan ja lääkärikin tekee lausunnon. Enää oma hakemukseni puuttuu.

On uudessa ollut kyllä tosi paljon hyvää ja ihanaakin, joten ehkä nyt toivon, että tämä vielä tästä. Mutta tosiaan ihan hämmingissä olen, kun vanha terppa toimi niin täysin eri tavalla - ja terapia välillämme toimi loistavasti.
Hauva
Hauva

Viestien lukumäärä : 17
Join date : 18.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Falco2 Ti Elo 18, 2009 4:46 pm

Olen myös kai aloittamassa keskusteluja uuden sh:n kanssa. Mitähän tästä tulee, en tiedä, ihan kamalaa kun pitää kaikki asiat yrittää jaksaa selittää uudelle ihmiselle alusta alkaen... huoh... Etenkin kyllästyttää pakollinen perhetaustan selvittäminen ja selittely ja vastailu niihin tyypillisiin kysymyksiin, kun itse vaan haluaisin perehtyä omiin ajatuksiini ja mennä niissä eteenpäin.
Falco2
Falco2

Viestien lukumäärä : 76
Join date : 16.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hoitohenkilöiden vaihdokset Empty Vs: Hoitohenkilöiden vaihdokset

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa