Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

* VAROITUS *

+15
Kyllästynyt
possu
Gyver
Chaos
hottis
hangman
hullukana
Pertti Luukkonen
minätäällä
helu
Trisse
Mirri
ewe
hanna74
Mercy
19 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

* VAROITUS * Empty * VAROITUS *

Viesti  Mercy La Syys 05, 2009 7:11 pm

Tämä on totta täälläkin, vara-Tukarilla...

Tukiasema.net

Kirjoittanut: Evakkoon lähtevä / 24.6.04 / klo 17:18


Haluan varottaa teitä kaikkia sellaisesta sivustosta kuin Tukiasema.net. Siellä on kyllä seassa aivan ihania ihmisiä, mutta muutamia todella sairaita ja ikäviä ihmisiä jotka loukkaavat ja herjaavat toisia, uhkaavat tappaa yms. Jos menette kyseiselle saitille ettehän ainakaan kerro siellä itsestänne paljoa. Luottakaa vain harvoihin joihin tutustutte ensin hyvin. Ylläpito on avuton häiriköiden edessä. Moni on saanut ikäviä traumoja koko paikasta. Aion viimeinkin jättää sen paikan, varmasti mielenterveyteni tulee siitä paranemaan. Vaihdan sitten enää vain sähköposteja siellä saamieni ystävien kanssa. Halusin vain varoittaa teitä siitä että kaikki ihmiset eivät ole niin ymmärtäväisiä ja hyväntahtoisia kuin hyvinä hetkinään saattavat antaa ymmärtää. Kohta he jo puukottavt selkään ja lyövät vyön alle. No mitäpä uutta auringon alla.

Kaikkea hyvää teille sairasteleville. Ei meillä ole helpooa. Yritetään edes me pitää toistemme puolta, kun muuten tunnumme olevan hylkiöitä yhteiskunnassa ja sadististen häiriköiden vapaata riistaa....
Lainaus: http://keskustelu.suomi24.fi/node/1034141/thread

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty vastaus

Viesti  hanna74 La Syys 05, 2009 7:29 pm

tottahan toi teksti on, mutten oo kyl ikinä tappouhkauksia nähny.

Yleensä kylläkin riitely keskittyy muutamiin ketjuihin eikä koko tukiasemaan
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy La Syys 05, 2009 7:40 pm

Miksi ihmiset sitten pysyvät tällaisilla sivustoilla?

Aika hyvän vastauksen sain jokin aika sitten yhdestä päiviksestä. Siinä mainittiin terapeutin sanoneen (ihmeteltäessä, miksei ihmiset lähde väkivaltaisesta suhteesta), ettei tajuta, kuinka syvästi traumatisoituneina ihmiset elävät... Ei pystytä lähtemään pois traumojen lamaannuttaessa niin.

Ehkä ihmiset näissäkin paikoissa ovat niin traumatisoituneita kaikista loukkauksista, että jäävät kuuntelemaan lisää loukkauksia...

Tai sitten he katkaisevat kierteen, poistuvat - ja voivat sen jälkeen paljon paremmin.

Semmoisiakin sivustoja sitä paitsi on, joissa saa oikeasti vertaistukea eikä vain lisää haavoja jo olemassaolevien lisäksi.


Viimeinen muokkaaja, Mercy pvm Su Syys 06, 2009 1:07 am, muokattu 1 kertaa

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  ewe La Syys 05, 2009 7:45 pm

Mercy, minäkin olen kuullut, että monet ovat alkaneet voida huonosti sekä Tukiasemalla että Varatukarilla. Tosin on heitäkin, jotka ovat saaneet hyviä ystäviä ja vertaistukea. On kuitenkin merkittävää, että aika monien terapeutit ovat suhtautuneet skeptisesti Tukiasemaan.

ewe

Viestien lukumäärä : 27
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri La Syys 05, 2009 8:00 pm

Mercy, pyydän sinua siivoamaan viestistäsi pois mirrin kirjoituksineen ja terapeutteineen.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Trisse La Syys 05, 2009 8:01 pm

Viisi vuotta vanha juttu?
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri La Syys 05, 2009 8:03 pm

Tuli vielä mieleeni... Minä aloin voida hyvin huonosti nähtyäni tässä ketjussa nimimerkkini, katkelman päiväkirjastani, ja vieläpä senkin, että täällä kirjoitetaan terapeutistani ja hänen sanomisistaan. Vähän kuin olisi tullut motatuksi...

Mercyn aloittama ketju inhottavuuksineen on yksi hyvä esimerkki siitä, että ihmiset alkavat voida huonosti. Minäkin jopa vaikka aika sitkeähenkinen olenkin...
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Trisse La Syys 05, 2009 8:05 pm

Huonoa arvostelukykyä Mercy kopioida toisen päikkäriä. Ole hyvä ja siivoa! En yhtään tykkäisi jos minun blogiani tms täällä quoteerattaisiin Mad
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  helu La Syys 05, 2009 8:08 pm

Mirri kirjoitti:Mercy, pyydän sinua siivoamaan viestistäsi pois mirrin kirjoituksineen ja terapeutteineen.

Puusta katsoen toi viestin lainaus on kohteliaisuus, sekä sinulle et terapeutillesi.

Selitetään miksi ihmiset jäävät traumaattiseen suhteeseen (oli se netissä tapahtuva tai ei) yleisesti

helu

Viestien lukumäärä : 182
Join date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Trisse La Syys 05, 2009 8:09 pm

Imartelu jää valtaisan kiusaantumisen alle.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Terapeuttien suhtautumisesta...

Viesti  minätäällä La Syys 05, 2009 8:13 pm

tukiasemaan sen verran, että kun yritin omalleni kertoa, että kyllä tukari oli sen pitkän tauon aikana henkireikä ja tärkeä, niin ei hän tosiaan sitä halunnut mitenkään noterata. Ihmettelin kyllä, kun sitten kumminkin ehdotti jotain varaterapeuttia seuraavan pidemmän tauon ajaksi.

Tukari on ilmainen. Olisiko siinä selitys? Oma ainutlaatuinen asema asiakkaan ainoana luottohenkilönä ja kuuntelijana alkaakin horjua siltä osin kuin tukarille kirjoittaminen täyttää samaa tehtävää ja tyydyttää samaa tarvetta pukea kokemansa sanoiksi ja tulla ehkä ymmärretyksikin ja saada jopa myötätuntoakin.

Onhan tietysti joku sääntö kai olemassa, ettei sivuterapeuttia pitäisi itselle hankkia ja pitää, kun pääterapia kärsii, ja asiakas voi alkaa splitata (?), siis tarkoitan, että kertoo yhdelle yhdenlaiset jutut ja toiselle toisenlaiset. Voi siitä varmaan haittaa terapiasuhteelle ollakin.

Itse yksinomaan luin tukaria monta vuotta enkä kirjoittanut. Nyt olin sitten ihan innoissani, kun uskaltauduin kirjoittamaankin. Minulle tämä on tullut kai jo liiankin tärkeäksi ajankuluksi.

Eikö ahdistavien ja loukkaavien nimimerkkien kirjoitukset kannata ja voi vain kokonaan sivuuttaa lukematta ja huomioimatta niitä ollenkaan? Onnistuisiko? Vertaistukiosiossa varmaan samanlaista riitelyä ei ole kuin yleisellä, luulisin. En ole siellä paljon käynyt.

Minua ei haittaa, jos jotkut riitelystä nautintoa saavat kinaavat omassa ketjussaan keskenään vaikka maailmanloppuun asti.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri La Syys 05, 2009 8:29 pm

Helu, mikähän tarve ihmisen panee esittämään tuollaisia 'kohteliaisuuksia'? Ja mikä panee esittämään noin alatyylistä kritiikkiä Tukiasemaa ja sen käyttäjiä kohtaan tällä sivustolla?
Hän rinnastaa kaikki sillä sivustolla vuosien varrella hyvää vertaistukea saaneet ja antaneet ihmiset väkivallan uhreihin ja tekijöihin. Tukiasema kun on vertaistukisivusto.

Minusta on ihan aiheellista kysellä tämän ketjun aloittajan motiiveja. Olivat ne mitä hyvänsä minä päiväkirjoineni ja terapeutteini en ole käytettävissä niihin tarkoituksiin - ei auta edes 'kohteliaisuudet'. Sitä paitsi tuskin tämäkään sivusto hyötyy Tukiaseman ja sen käyttäjien mustamaalaamisesta; Tukiasemalla apua saaneita ihmisiä on aika paljon.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  helu La Syys 05, 2009 8:47 pm

Mirri kirjoitti:Helu, mikähän tarve ihmisen panee esittämään tuollaisia 'kohteliaisuuksia'? Ja mikä panee esittämään noin alatyylistä kritiikkiä Tukiasemaa ja sen käyttäjiä kohtaan tällä sivustolla?
Hän rinnastaa kaikki sillä sivustolla vuosien varrella hyvää vertaistukea saaneet ja antaneet ihmiset väkivallan uhreihin ja tekijöihin. Tukiasema kun on vertaistukisivusto.

Se että tukiasemalla käy/kävi myös noita loukkaajia (kaikkien isojen keskustelupalstojen vitsaus, ei tukari ole mikään erikoisuus tuossa) ei vie pois sitä et siellä on moni saanut tukea. Jo ihan mun lähipiirissä on sellasia ihmisiä.

Mulle on selkeää et ketjun aloittaja on yksi noista joita on loukattu siellä. Ei se tarkoita et kaikki tukarilla käyvät on niputettu samaan. Toi nyt vaan on yksi vitsaus, niille ei oikeestaan edes voi mitään. Mä melkeen löisin varman vedon et sanan "tukari" kohtaa voi laittaa vaikka "lemmikkipalstat" viestin asiasisältö pysyy yhtä oikeana.

helu

Viestien lukumäärä : 182
Join date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Viesti vek!

Viesti  Pertti Luukkonen La Syys 05, 2009 9:17 pm

helu kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mercy, pyydän sinua siivoamaan viestistäsi pois mirrin kirjoituksineen ja terapeutteineen.

"Puusta katsoen toi viestin lainaus on kohteliaisuus, sekä sinulle et terapeutillesi. "

Jos Mirri haluaa, viesti tulee poistaa, ja miks'ei koko ketjukin.
-

"Selitetään miksi ihmiset jäävät traumaattiseen suhteeseen (oli se netissä tapahtuva tai ei) yleisesti"
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326
Join date : 26.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy Su Syys 06, 2009 1:49 am

Mirri kirjoitti:Mercyn aloittama ketju inhottavuuksineen on yksi hyvä esimerkki siitä, että ihmiset alkavat voida huonosti. Minäkin jopa vaikka aika sitkeähenkinen olenkin...

Tattista vaan. Putsasin päiviksestäsikin ainoan viestini. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy Su Syys 06, 2009 1:52 am

Vinkiksi vielä, kuinka sisäkissa pääsee ulos:

Otat sen syliin ja viet ulos haukkaamaan raitista ilmaa.

Jopa 75-vuotias äitini pystyy siihen.

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy Su Syys 06, 2009 1:57 am

Kas, katujyrä käy...

Noh, tässä vielä parempi vinkki:

Älä ota eläintä luoksesi kärsimään, jos et pysty tarjoamaan sille kunnon olosuhteita.

Kaupasta saa noin viidellä eurolla hihnoja, joilla kissaakin voi ulkoiluttaa.

Vain laiskuutesi, itsekkyytesi ja narsismisi on este siihen!

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy Su Syys 06, 2009 2:26 am

Jep... Tervo osasi niin hyvin yhdistää faktaa ja fiktiota. Osaisinkohan minäkin, varsinkin kun noin viestejä jyrätään.

Olen mennyt samaan retkuun aivan liian usein ja puolustanut yhtäkin kirjoittajaa tavan takaa, vaikka hän on ollut minulle inhottava. Jollain lailla en vain ole uskonut sitä kaikkea... Olen antanut aina uuden mahdollisuuden.

Tajuan tehneeni väärin - itselleni. En minä tätä peliä enää jaksa. Sitä varten poistin jo Avattarenikin.

En minä näistä palstoista mitään saa, jos loukkauksia ei lasketa mukaan... Niitähän täällä piisaa eikä minulla ole tarpeeksi paksu nahka.

Olen ollut tyhmä ja typerä ja paljastanut itseäni liikaa.

Älkää ikinä tehkö samaa, te herkät ihmiset...

Tämänkaltaisilla palstoilla saatte vain lisää haavoja, etsikää oikeaa kunnon vertaistukea.

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri Su Syys 06, 2009 2:38 am

Mercy, kiva, että 'siivosit' viestiä 3. Eihän asiasi kärsinyt yhtään siitä, ettet käyttänyt sitaattia nimimerkiltä mainitsemasi kirjoittajan päikystä. En tiedä mikset ymmärrä sitä, etteivät kaikki halua tulla huomatuiksi tavalla, jolla sinä kaivoit minut päikkyineni ja terapeutteineni esille; sellainen saa jopa voimaan huonosti, koska se tuntuu hyvin loukkaavalta ja tungettelevalta.

Kuten muokatusta viestistäsi on nähtävissä, sinä olisit alunalkaenkin pystynyt esittämään asiasi käyttämättä minua hyväksesi. Tässä taisi käydä niin, että minä pahastuin ja ilmaisin pahastumiseni sillä seurauksella, että sinä olet nyt sydänjuuriasi myöten loukkaantunut, kun minä en ymmärtänytkään sinun 'hyvää' ja'vilpitöntä' tarkoitustasi. Siitä huolimatta en ymmärrä enkä hyväksy sinun yritystäsi panetella Tukiasemaa kirjoittajineen, enkä hyväksy sitä, että käytät siihen tarkoitukseen minua, päiväkirjaani ja jopa terapeuttiani.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mercy Su Syys 06, 2009 2:40 am

Mirri kirjoitti:Mercy, kiva, että 'siivosit' viestiä 3. Eihän asiasi kärsinyt yhtään siitä, ettet käyttänyt sitaattia nimimerkiltä mainitsemasi kirjoittajan päikystä. En tiedä mikset ymmärrä sitä, etteivät kaikki halua tulla huomatuiksi tavalla, jolla sinä kaivoit minut päikkyineni ja terapeutteineni esille; sellainen saa jopa voimaan huonosti, koska se tuntuu hyvin loukkaavalta ja tungettelevalta.

Kuten muokatusta viestistäsi on nähtävissä, sinä olisit alunalkaenkin pystynyt esittämään asiasi käyttämättä minua hyväksesi. Tässä taisi käydä niin, että minä pahastuin ja ilmaisin pahastumiseni sillä seurauksella, että sinä olet nyt sydänjuuriasi myöten loukkaantunut, kun minä en ymmärtänytkään sinun 'hyvää' ja'vilpitöntä' tarkoitustasi. Siitä huolimatta en ymmärrä enkä hyväksy sinun yritystäsi panetella Tukiasemaa kirjoittajineen, enkä hyväksy sitä, että käytät siihen tarkoitukseen minua, päiväkirjaani ja jopa terapeuttiani.
Haista paska!

Sorry.

Mercy

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri Su Syys 06, 2009 3:03 am

"Haista paska!
Sorry."

Niinpä...

Mahtaakohan tämän sivuston ylläpito tietää, että Tukiasemalla sinä olit kirjoituskiellossa eräätkin kerrat törkeän kirjoittelusi vuoksi? Sinä 'herkkänä' ihmisenä pidit sitä suoranaisena kiusaamisena, viestejäsi pidempään lukeneet ja niiden kohteiksi joutuneet ihmiset taas eivät.


Viimeinen muokkaaja, Mirri pvm Su Syys 06, 2009 3:11 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Lisäsin, kun tuli mieleen...)
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  hullukana Su Syys 06, 2009 5:31 am

On kyllä aika outo vertaus tuo Tukiasema vs. traumaattinen parisuhde. Oikeastaan aika vinksahtanut näkemys, ei ymmärrä.

Ja vetää nyt vuonna 2004 kirjoitettuja juttuja ja toisten päikkyjä samaan nippuun... perverssiä!!

Noh ainahan on ihmisiä, joilla kostonhalu menee äärimmäisyyksiin ja odottavat vaikka kymmenen vuotta, että pääsevät vetämään vyön alle.
hullukana
hullukana

Viestien lukumäärä : 34
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  hangman Su Syys 06, 2009 5:57 am

Se on sääli, jos pari runkkua sai tukarin pitkään keskeytykseen.


Tukari oli ja on toivottavasti tulevaisuudessa henkireikä omille
vuodatuksille jo senkin vuoksi, että siellä suurin osa kirjoittajista
kirjoittaa samalla periaatteella kuin minä. Älä tappele, intä ja perustele
tai ole samaa mieltä.


Tukarille ja tälle palstalle myös pitäisi perustaa
'varaventtiili' osio, jossa voisi antaa ulos kaiken paskan
mitä itse kunkin sisällä on. Siellä voisi tehdä mirrinnahkaisia
käsineitä ja geopolitiikkaa ....


Taas toisaalta, jos tukari ei herää henkiin, niin tämäkin kelpaa
ja mitä enemmän kirjoittajia tulee tälle palstalle, niin sen tarpeettomammaksi
tukari käy.

Näin on näreet.
hangman
hangman

Viestien lukumäärä : 88
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Mirri Su Syys 06, 2009 1:29 pm

"Tukarille ja tälle palstalle myös pitäisi perustaa
'varaventtiili' osio, jossa voisi antaa ulos kaiken paskan
mitä itse kunkin sisällä on. Siellä voisi tehdä mirrinnahkaisia käsineitä..."

Hangman, mikäs paskanpäästöventtiili se sellainen on, jossa ruvetaan himoitsemaan kissoja käsineiksi? Ja katso nyt mitä takkukasaa tuokin raahaa selässään, ei siitä kunnon käsineitä saisi.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  hottis Su Syys 06, 2009 1:51 pm

hullukana kirjoitti:On kyllä aika outo vertaus tuo Tukiasema vs. traumaattinen parisuhde. Oikeastaan aika vinksahtanut näkemys, ei ymmärrä.
Ei näkemys ole vinksahtanut. Pahoin traumatisoitunut voi palata sylttytehtaalle, koska hänellä voi olla turvaton riippuvuussuhde.

hottis

Viestien lukumäärä : 58
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

* VAROITUS * Empty Vs: * VAROITUS *

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa