Köyhyys ahdistaa

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Köyhyys ahdistaa - Sivu 2 Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse lähetetty Ke Syys 09, 2009 11:52 pm

helu kirjoitti:
Toi kuitti-juttu piti mun siskonkin leivässä (no okei hernekeitossa!) opiskelujen ajan, Ja se on pitänyt mut ja lapset leivässä mun kotiäitiyden ajan eli ei voi ihan tuulesta temmattu juttu olla. Ja se on se jonka mä ehdotan toiseksi teoksi, ensimmäinen on sellasista turhuuksista luopuminen kuin lehdet, maksukanavat, mitkään "kerran kuussa halvalla kotiin"-paketit, vaihtaa pois "puhu niin ja niin paljon kuussa siihen ja siihen hintaan"-liittymistä ja maksaa sen mitä oikeesti puhuu ja lopettaa kännykän käyttö...

No eipä ole mitään lehtiä tai maksullisia kanavia. Paitsi yksi minkä tilasin oheislahjan takia, uskon saavani sen huutonetissä myytyä lehdentilausta kalliimmalla hinnalla sitten kun se saapuu. Puhelinta käytän työnhakuun ja virastoasioihin.

Lähinnä kaipaisin kommentteja siihen että kannattaako toimeentulotukea kuitenkin hakea ja mistä muualta voisi saada ylimääräistä (kuin toimeentulotukea ja huutonetiä). Wc-paperi nyt maksaa sen minkä maksaa samoin kuin hernekeittopurkki, vuokra ja sähkölasku etten usko keskustelun sillä saralla tehtävän suuria läpimurtoja (tietty läpimurrot ovat todella tervetulleita jos jollakin on mielessä sellainen konkreettisesti).
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  Trisse lähetetty Ke Syys 09, 2009 11:54 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Puhutte minulle ihan niin kuin olisin joku saatanan tuhlari (helu, tummanvihree jne.). Ymmärrättekö saatana kun katsotte tuota taulukkoani että näillä tuloista jää vuokran, silmälasien, lääkkeiden ja sähkölaskun jälkeen 150 euroa käteen ja siitä pitäisi hoitaa eläminen, 50 euron matkakortti, kuukauden ruokamenot ja työväenopiston maksut!!!...

... Saatana. Älkää tulko mulle yhtään pätemään jos teillä onkin paremmat tulot ettei tätä ongelmaa ole!!!

Ymmärrätkö sinä, ettet ole itse ansainnut noista rahoista euroakaan?

Mitä väliä? Miksi asian pitäisi liikuttaa minua??

LOPETA MINUN VAINOAMISENI!!! OLEN KESTÄNYT SITÄ VUOSIA ENKÄ JAKSA ENÄÄ!!!
Trisse
Trisse

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Trisse lähetetty Ke Syys 09, 2009 11:57 pm

Biancaliina kirjoitti:Tuli vielä mieleen; mikäli sos.toimisto ei avusta, niin apua voi kysyä diakonia (mikä lie toimisto onkaan). Voi saada ruokaan avustusta ja joskus kai silmälaseihinkin yms.

Kiitos! Tälläistä varten tämä säie oli!
Trisse
Trisse

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Tummanvihree lähetetty Ke Syys 09, 2009 11:57 pm

Ok. Neuvoni: unohda työväen opiston kurssit, hae toimeentulotukea, mene leipäjonoon niin säästät ruokarahassa.

Köyhyysrajan alapuolella elän itsekin, mutta vaikka köyhä kuinka olisi oikeutettu harrastuksiin ja muuhun, en ylitä menojani koska minulla ei ole varatiliä josta hädän tullen ottaa rahaa. Olen oppinut luopumaan asioista. Sossusta en ole vuoteen saanut mitään enkä edes hakenut, mutta jos joku voisi saada, ihmettelen miksi ei menisi sinne.

Miksi matkakortti maksaa 50 euroa? Asutko pk-seudulla? Sisäinen kuukausikortti on kai noin 42 euroa? Seutukortti on paljon kalliimpi. Eikö se ole jotain 70-80 euroa?
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132

Näytä käyttäjän tiedot

Köyhyys ahdistaa - Sivu 2 Empty Siivous on tärkeää työtä

Viesti  Kyllästynyt lähetetty To Syys 10, 2009 12:01 am

Biancaliina kirjoitti:... Mitään "paskatöitä" ei ole olemassakaan...

Olen samaa mieltä.

Esimerkiksi siivous on hävyttömän aliarvostettua työtä sen tärkeyteen nähden - ja niin on moni muukin huonosti palkattu mutta välttämätön työ.

En aliarvioi siivoamista tai siivoajia; äitini(kin) on (muiden töidensä ohella) tehnyt siivoojan hommia vuosikymmeniä.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Trisse lähetetty To Syys 10, 2009 12:01 am

Ostan kuukausikortin n. 35 päivälle kerrallaan sillä siten kierittää niitä päiviä aina eteenpäin niin että vuoden Visa-laskuista n. joka seitsemännen voi käyttää johonkin muuhun kuin matkustamiseen. Tyyliin 28.4-2.6 menee toukokuun visa-laskuun kun taas 3.6-7.7 heinäkuun. (Tätä tarkoitin sillä että mietin kyllä menoni tarkkaan enkä siinä kaipaa opastusta).
Trisse
Trisse

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  helu lähetetty To Syys 10, 2009 12:07 am

Trisse kirjoitti:
No eipä ole mitään lehtiä tai maksullisia kanavia. Paitsi yksi minkä tilasin oheislahjan takia, uskon saavani sen huutonetissä myytyä lehdentilausta kalliimmalla hinnalla sitten kun se saapuu. Puhelinta käytän työnhakuun ja virastoasioihin.

Mä en tuota ensimmäsitä neuvoa sulle laittanutkaan rabbit Se yleensä ekana tulee mulle mieleen, mut ei sitä aina ala opettamaan ryömimistä...

Kyllä tt-tukea kannattaa hakea, jos jaksaa sen paperisodan (mä ite saisin vain kuukausina kun sähkölasku ja kotivakuutus osuu samaan. Ja KYLLÄ kotivakuutus on lapsiperheessä pakollinen meno. Niin en jaksa.. noi osuu samaan kuitenkin noin kerran vuodessa). Sieltä joko saa jotain tai ei, mut hakeminen ei oikeestaan maksa mitään (hermoja ei lakseta)

Köyhänä on pakko tehdä valintoja ja yleensä ne valinnat vaikuttaa ihan täys perus elämiseen.

helu

Viestien lukumäärä : 182

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Trisse lähetetty To Syys 10, 2009 2:35 am

Sain viimeksi lokakuussa että talonkirjaotteet ja vuokrasopimukset ym. saattaisi löytyä sieltä. Verotodistuksen lähetin jo silloin heinäkuussa ja se on mainittu päätöksessä että lienevät kirjanneet ylös. Lähinnä pankkitiliotteet pitäisi laittaa ja luojan kiitos ne voi nykyään ottaa sähköisessä muodossa ja tulostaa aina tarvittaessa.
Trisse
Trisse

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  eBeta lähetetty To Syys 10, 2009 2:47 pm

Olen eläkkeellä. Käteen jää hiukan yli 800 euroa, johtuen kai pienistä tuloista ja siitä, etten yrittäjäaikana maksanut YEL-maksuja. Maatalousyrittäjän tulotkin jäivät pieniksi. Lomitushommista sain niin vähän, etteivät ne riittäneet laskuperusteisiin.

Kaiken lisäksi nuorena tehdyt työt eivät vaikuttaneet.

Kyllä tässä pärjäilen, asunto on miehen oma. Auto on 20 v. vanha kottero ja ajankin vähän. Mutta periaatteessa pitää olla oma auto. Onneksi käyttövero poistui invapysäköintiluvan myötä.

Vaikka olen suht. korkeasti koulutettu, töitä ei löytynyt, paitsi puolipäiväinen palkkatukijuttu. Sitten pääsin kuntoutustutkimuksiin ja saikulle, kuntoutustuelle ja eläkkeelle.

Ainakaan täällä lähes maaseudulla ei töitä juuri ole. Mieskin joutui/pääsi eläkeputkeen, oli samassa paikassa töissä yli 40 vuotta, kossipojasta alkaen. Cool
eBeta
eBeta

Viestien lukumäärä : 41

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: