Possun ruokapäiväkirja

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Possun ruokapäiväkirja - Sivu 2 Empty Vs: Possun ruokapäiväkirja

Viesti  possu lähetetty Ke Elo 26, 2009 12:49 pm

KESKIVIIKKO

Nyt olemme ihan terveitä jo. Onneksi.

Pari sataa grammaa ruisleipää, kymmenisen retiisiä, juustoraastetta, margariinia, maitokahvia. Tomaatti, pätkä kesäkurpitsaa ja varmaan taas kohta jogurtin loput vehnänalkioilla. Vähän vihersalaattia ja pari kynttä valkosipulia.

Syönkin nyt heti ne vitamiinipillerit. Sama satsi kuin eilen.

Ainakin se hyöty on ollut tästä ruokapäiväkirjasta, että olen huomannut että syön itse valtaosan kasviksista, vauva toki syö osansa, mutta vanhempi lapsi ei oikein. Kuitenkin hän tykkää vihanneksista, mutta yleensä ei niin kuin minä, vaan söisi esim. kaiken kaalin raakana jne. Sovimme, että alan kiinnittämään lapsen vihannestensyöntiin enempi huomiota ja hän ilahtui tästä, koska asia oli juuri ollut esillä koulussa ja siellä oli maisteltu kaikenlaisia vihanneksia myös.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  statist lähetetty Ke Elo 26, 2009 3:43 pm

Hyvä, että olette terveitä! Hyvä, että ei ollut kai sitä possu-flunssaa. Wink Ajattelin tänään tehdä lihapiirakkaa ilman lihaa. Reipas taikina ja täytteeksi kananmunaa, riisiä ja sipulia.
statist
statist

Viestien lukumäärä : 117

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ke Elo 26, 2009 4:32 pm

Statist äitini tekee tuollaista piirasta joka joulu, lempiruokaani! Hän laittaa siihen myös suolakurkkua ja välillä kalaa tai sieniä. Se on huippihyvää syötynä lautaselta lusikalla (vihannes)liemen kanssa. Toisella lautasella tuoresalaatti. Namm!

Söin äsken puolitoista desiä täysjyväspeltmannapuuroa ja yllätyin, koska yleensä en voi sietää mannaa, mutta tämäpä olikin hyvää. Ei tarttennut mitään päällisiä, ei edes maitoa, kun oli ihan hyvää silleenkin. ja eilisiä ohrasuurimoita, noin desi keitettynä. Nyt juon kahvia maidolla. Kohta syön vielä banaanin.

Oho, nyt kun katson tuota aamuista postausta, tajuan, etten syönytkään niitä vitamiineja, mutta nyt syönkin ne oikeasti. Jostain syystä minulla on käsitys, että ravintolisät imeytyvät paremmin syötyinä ruoan kanssa, eikä pelkälteen, mutta voi olla, että olen keksinyt sen itse. En kuitenkaan syö mielelläni oikein mitään pillereitä tyhjään vatsaan, pelkään että siitä tulee huono olo tai maha kipeäksi, tiedä sitten.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty To Elo 27, 2009 12:34 am

puoli kiloa tomaattimurskaa, vajaa desi soijarouhetta, herne-maissipaprikapakastetta pari desiä ja loput sellaisesta nuudelipussista, ehkä 60 g? 10 jotain kuivattuja sieniä liotettuna, ennyttiedä mitä sieniä nuo ovat, kun ystävä toi ne Kiinasta ja niissä lukee kiinaksi se. Ehkä siitaketta? Paprikajauhetta holahti aivan ylittepaljon, monta ruokalusikallsta, muttei se sitten haitannutkaan onneksi. Muutama valkosipulinkynsi raakana mausteeksi sekaan lautaselle suoraan. Niin ja kaikki nahistuneet paprikanloput jääkaapista sekaan kanssa, vajaa yks paprika.

Jonkun pienleipomon hiivaleipää paahdettuna muutama paksu viipale, kun oli kuivanut täällä, mutta ihme kyllä ei homehtunut. Olipa todella hyvää, ei kaivannut päällisiä, paitsi margariinia. Maitokahvia ja vettä kamalasti.

Iltapalaksi söin pari desiä täysjyväspeltmannapuuroa ja ehkä desin sekapakastemarjoja.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty To Elo 27, 2009 1:12 pm

TORSTAI

Juu, söin pari viipaletta hiivaleipää aamiaiseksi ketsupilla ja juustolla.

Muistan jostain lukeneeni, että vaikka kaikenmaailman terveyshörhöt luulevat, että tuo spelt on ylivoimaisen terveellistä, niin ei se ravintoarvoiltaan eroa juurikaan tavallisesta vehnästä. Hmm. Niin, mutta on se hyvää, ainakin juuri tuo jauho maistuu täällä kaikille, jotain sunspeltiä.

Näissä viljatuotteissa on sitäpaitsi oikein kivasti noita proteiineja, vaikka nuo alakarppaajat selostavat, että ei ole. Mutta lukevatkohan he koskaan paketin kyljestä faktaa, vai ovatko vaan jakaneet ne ruoat, että jauho = hiilihydraatti = paha asia.

Nojoo, mitä minä niitä muitten ruokia ihmettelen, on tässä ihmettelemistä omissakin asioissa. Huomenna on sitten erikoislääkäri Meilahdessa. Huiii!
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Pe Elo 28, 2009 12:49 pm

Sitten söin kamalasti ihan tavallista spagettia ja täysjyvämakaronia, ehkä noin kolme desiä keittämättömiä näitä ja runsaassa öljyssä paistettuja wokkivihanneksia, (pakaste,) noin 300 g, 600 g valmista kaupan tomaattikastiketta, juustoraastetta kolmelle lautaselle, eli aika paljon ja erilaisia maustekastikkeita.

Illalla yritin syödä vielä spagetin kanssa etikkasöilöttyjä punajuuria, namm, herkkuani, mutta ne haisivat purkkia avatessa happamelle ja heitin ne menemään. Voi mikä pettymys. :-(

Niin ja maitokahvia vetelin taas innoissani, varmaan puoli litraa maitoa meni siihen, vaikka maito on ollut jo pitkään loppu ja teen sen jauheesta.

Emme ole päässeet kauppaan, kun olen ollut kipeänä ja kieltämättä on kova ikävä porkkanaa, sipulia ja jopa jugurttia lapsilla, mutta toisaalta noilla ruokavarastoillani kyllä eläisi vielä useamman viikon.

Ai niin ja söin myös ne ravintolisäpillerit. Samat kuin ennenkin. Nyt pystym taas vaivatta syömään kalaöljykapselitkin.

Nyt kuitenkin nukuin tosi hyvin. Varmaan johtuu siitä paljosta spagetista, mikä tekee kylläisen olon.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Pe Elo 28, 2009 1:07 pm

PERJANTAI

Niin, huomasin myös tässä, että oli tarkoitus ottaa kuuri tuota karpalomehua, mutta näköjään avasin pullon ja kerran join siitä. Nytkään ei tee yhtään mieli. :-( Kallista mehua, pitää kuitenkin juoda se, ennenkuin happanee.

Ruismarkat olivat tänään umpihomeessa, olisi pitänyt tehdä niistä korppuja. .-(

No söin sitten puolikkaan hiivaleivän margariinillä, korpuiksi tekemiäni ruisleipiä kolme viipaletta ja pari palaa hapankorppua, ilman päällisiä sekä noin desin yhteensä spelttäysjyvämannapuuroa ja ihan tavallista sokerijugurttia.

Muistin nyt heti aamusta syödä ne ravintolisät ja ajattelin vielä juoda sitä karpalomehua ja syödä ehkä kaksi banaania, kun pitäisi nyt syödyillä selvitä iltaan asti kaiken lääkärihösiksen vuoksi.

Ihan selvästi tämä ruokien kirjaaminen auttaa, muuten saatan jättää joinain päivinä syömättä kokonaan kiireen vuoksi.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sien.. lähetetty La Elo 29, 2009 12:46 am

Tervehdys possulle!!!
Sien..
Sien..

Viestien lukumäärä : 211

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty La Elo 29, 2009 4:48 am

Hei vaan, Sien!

Vaikka vähän pimeä on tämä päiväkirjani, kun muilla on täällä oikeita järkeviä päiväkirjoja ja minulla on tällainen ihme ruokalista. :-) Mutta on tästä ollut hyötyäkin kummiskin. Toisaalta olen jo aiemmin todennut, että syömisten kyttääminen on kanssa sairasta. Että yhteen aikaan kun tein tarkempaa tilastoa syömisistäni vähänkin pidempään, aloin syömään niitä ruokia, joiden tiedot minulla oli luetteloissa valmiina, koska se oli helpompaa. Toisaalta kun tähän en pane mitään tarkkoja lukuja enkä määriä, enkä laske mitään kaloreita, enkä vaikka d-vitamiinipitoisuuksia, niin ei pitäisi olla sellaista vaaraa. Kuitenkin mitä itse katson, niin mitä pidemmälle tätä teen, sitä tarkemmin taas listaan määriä ja kaiken, kaiken, ei hyvä lainkaan.

Minun pitäisi saada kaikkeen tekemiseeni kunnon rytmi. Nukkumiseen ja syömiseen ja muuhun. Nyt elän vauvan rytmissä ja armoilla ja en usein edes syö, koska en jaksa syödä, kun aina kun yritän tehdä jotain muuta, kuin keskittyä täysillä vauvaan, lopputulemana on kauhea kohtaus, kaaos ja harmitus. Toisaalta lopulta olen niin varuillani ja luovuttanut, että en voi edes nukkua, ei saa koskaan syötyä, ei käytyä kunnolla vessassa ja ei välttämättä edes peseydy. Ei niin voi elää, eikä se ole kenenkään edun mukaista.

Silleen ei jaksa. Pakko alkaa syömään sopivasti sopivan usein ja pakko oppia nukkumaan. Muuten kuolen tähän jatkuvaan pahaan oloon.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty La Elo 29, 2009 8:32 pm

Kyllä sinä ansaitsisit kunnon lepoviikon ihan yksiksesi,muuten et kohta enää jaksa. Eikö sinulla ole ketään tuttua joka katsoisi vauvaa vaikka viikon,että saisit sillä aikaa rytmin elämääsi.
Muistan itse hyvin ajan 60-luvun lopussa kun olin yksinhuoltaja ja esikoinen oli pieni ja aina oli väsynyt ja koskaan ei ollut itselleen aikaa. Ei sen puoleen,seitsemän vuotta myöhemmin oli uusi vauva ja vaikk aolin naimisissa ei sitä aikaa ollut yhtään enempää,siitä piti jääkiekko huolen,meinaan miehestäni ei ollut kuin siihen.
Sossun kautta ei tietysti saa mitään apua,eivät kai edes ymmärrä miksi äiti on väsynyt kahden lapsen kanssa yksin ollessaan.
En osaa auttaa muuten kuin toivomalla voimia ja sitä,että keksit jonkun keinon saadaksesi lomaa itsellesi että jaksasit.
vm48
vm48

Viestien lukumäärä : 85

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty Su Elo 30, 2009 9:15 pm

Sinulla on mielenkiintoinen sukuhistoria takanasi ja geeneistäsi löytty melkoinen sekoitus hienostunutta ruotsalaisuutta,rempseää karjalaisuutta ja kaihomielistä slaavialaisuutta eli täsmälleen samat aihiot kuin itselläni. Sanoisinkin ettei mikään ihme ole jos mieliala heittelee tälläisen geenisekoituksen omaavaa.
Mutta,toisaalta sitä voi pitää rikkautena,jota ei monella ole. Moni suksu on ollut paikoillaan sadat vuodet ja nainut samasta kylästä puolison tai jopa serkkunsa ja jäänyt paljosta paitsi.
Kaikilla asioilla on hyvä ja paha puoli ja usein vielä se keskimmäinenkin,neutraali.
Jaksuja!
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Su Elo 30, 2009 11:09 pm

Juu, vm48, suku on aina mielenkiintoinen kun siitä tietää jotain.

Joo, siis söin tässä pari päivää lähinnä pitsaa ja suklaata, enkä nyt muista mitä milloinkin.

Heitin pois jääkaapista kolme ikivanhaa purkillista raejuustoa, pari avaamatonta rahkaa, ikivanha jugurtti ja puolitoista kerää salaattia mitkä olivat jo ihan kamalia, sekä avatun purkin jämän pestoa jne. jne. ja siivosin ja pesin koko kaapin.

Luulin, että minulla on pakastin täynnä leipää, mutta ei siellä ollutkaan kuin paketillinen ruissydämiä ja muutama viipale muuta leipää. Enkä usko, että enää on yhtä ainokaista näkkileipääkään, saati hapankorppuja.

Mutta nyt on siis

SUNNUNTAI

Yksi suklaaputinki 100g, kaksi tuollaista ruissydäntä ketsupilla ja juustoraasteella. Maitokahvia.

Kaksi sellaista ruissydäntä lisää ketsupilla ja juustoraasteella illalla. Maitokahvia.

Kymmeneltä puoli pussia pirkka sienipastapussiateriaa ja puolikas kesäkurpitsa seassa (oli muuten yli puoli litraa kesäkurpitsakuutioita kuitenkin tuokin,) yksi valkosipulinkynsi, paprikajauhetta, hp:ta.

Vielä tekisi jotain mieli. Ei vaan oikein ole mitään... ei huvittaisi laittaa mitään, taidan syödä ne pillerit: kaksi kalaöljykapselia, multivita, magnesium ja kalsium+d+k+mitähän siinä oli? Juon nyt myös sitä karpalomehua puoli desiä vedellä.

Mitähän minun niinkuin tekee mieli? Ei kyllä mitään mitä tuolla on.

Löysinpäs pakastimesta lisää leipää. En kuitenkaan syönyt sitä, enkä juonut sitä karpalomehuakaan, pillerit söin. Ja sitten löysin jääkaapista liottamani kuusi kuivattua luumua ja söin ne sitten happanemasta. Eivät maistuneet miltään. Miltähän vuosituhannelta lienevät sitten.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ma Elo 31, 2009 4:36 pm

MAANANTAI

Juuh, huomasin, että kirjoitin eilen syöneeni leipiä ketsupilla, vaikka söin niitä oikeasti tiivistetyllä tomaattisoseella. Pikkujuttu sinänsä, mutta tuossa soseessa ei ole sokeria, eikä suolaa. Huomasin myös, että kaupassa oli jonkun halpamerkin vähäsuolaista ketsuppia, mutta reagoin siihen vasta kotona, kun olen tottunut ottamaan toista laatua.

Aamulla söin niitä ruissydmiä kaksi sillä tomaattisoseella ja juustoraasteella. Sellaisessa yhdessä "sydämessä" on pketin mukaan kaksi viipaletta leipää. Jaha. Eli neljä palaa leipää. Ja maitokahvia.

Söin myös ne samat pillerit mitä eilenkin.

Äsken söin lounaaksi pinaattikeittoa koko paketin, 400 g ja kaksi keitettyä kananmunaa ja kaksi kynttä raakaa valkosipulia ja tabascoa. Ja maitokahvia.

Myöhemmin: Se löytämäni pakastettu ruisleipä, kun se suli, oli jo niin epämääräinen, että heitin sen suoraan menemään.

Päivälliseksi söin yhdeksän keitettyä perunaa ja kaksi jättiporkkanaa kanssa keitettynä ja nelisensataa grammaa uunilohta ja purkista valkokastiketta, ehkä desin.

Suolasin lohta vaikka ei ehkä olisi pitänyt, melkein kaikessa hyvässä on suolaa.

Luin lehdestä artikkelia, missä luki, että olisi parempi kun ihmiset oppisivat syömään mitä tekee mieli ja niin paljon kuin haluavat ja milloin tahtovat, että lapsetkin pitävät syömättömyyspäiviä ja välillä ahtavat kamalasti.

Hmm, nii-in. Silti äskenkin olisin syönyt vaikka kuinka paljon, mutta lopetin, kun olin kolmannen annoksen ottanut. Minusta olisi ihan kiva saada vähän säännöllisemmäksi ruokailut. Noh, mutta ehkei se lehtijuttu kertonutkaan minusta, vaan oli noin yleisellä tasolla vaan.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ti Syys 01, 2009 10:44 pm

TIISTAI

Aamulla söin keitetyn perunan, pari palaa jotain rouhe-leseleipää joka oli kuivannut korpuksi pelkällä juustoraasteella ja maitokahvia. Sekä ne kaikki ravintolisäpillerit.

Päivällä söin jotain hapattamatonta tattarileipää, vai mitä se oli, hurjan hyvää, niin söin melkein koko leivän, yli 200g ja sitten valkosipulipatonkia pitkän pätkän sulatejuustolla.

Nyt olen keittänyt itselleni 750g pakasteparsakaalia ja puoli kiloa tomaattimurskaa mausteiden kanssa ja söin lohta lisäksi, parisataa grammaa, ja valkokastiketta purkista jonkun pari desiä ja aika älyttömän paljon juustoraastetta.

Viinirypäleitä ja vihersalaattia.

Illalla söin sitä samaa vihannesmössöä ja vielä parisataagrammaa sitä uunilohta lisää ja paljon, paljon juustoraastetta ja tattarileipää ja pari riviä minttukrokanttisuklaata. Se on hyvää, paitsi ei maistu suklaalta, vaan karkilta, siksi sitä tulee otettua lisää suotta.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm Ke Syys 02, 2009 4:00 am, muokattu 1 kertaa
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ti Syys 01, 2009 10:49 pm

Minua jotenkin haittaa tuo, kun kaikessa ruoassa on ihan ältsisti suolaa, varsinkin kaikessa mistä tykkään. Jostain luin taas, että stressaantuneiden tekee mieli suolaa, masentuneiden makeaa ja mitähän vielä oli, ja mistähän tuon luin taas?
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty To Syys 03, 2009 12:39 pm

Niin, en muista millään näitä kirjata ajoissa, mutta eihän se mitään jos ei kaikkia laita, kun päätarkoitus on saada jonkinlainen kokonaisnäkemys näistä syömisistä noin yleensä.

KESKIVIIKKO

Aamulla en syönyt muuta kuin maitokahvia.

Lounaaksi söin kaksi palaa kunnon kotileivottua rouhesämpylää ja neljä palaa karkeaa ruisleipää juustolla ja vihanneksilla ja paljolla margariinilla. Ja ihan kamalasti maitokahvia. Niin ja tuoreen omenan jonkun pihasta.

Päivälliseksi vasta joskus seitsemältä söin parisataa grammaa erilaisia vihanneksia keitettynä, kaksi keitettyä perunaa ja yhden porkkanan paistettuina, n. 150g kevytperunasalaattia, n. 100g uunilohta.

Pesto-mozzarella ciabattaa söin koko paketillisen (260g) illalla sulatejuustolla ja rapsakalla salaatilla (puoli ruukullista). Tuo ciabatta on todella lihottavaa läskipiirasta, melkein 8% rasvaa, mutta onhan se hyvääkin. Pätkä kurkkua. Pari desiä appelsiinitäysmehua.

Iltapalaksi vähän ennen puolta yötä söin purkillisen viiliä ja puolisen desiä rusinoita, puolisen desiä auringonkukansiemeniä ja rivin minttukrokanttimaitosuklaata.

Niin ja yöllä muistin syödä ne muut pillerit, mutta magnesium jäi syömättä.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm To Syys 03, 2009 12:51 pm, muokattu 2 kertaa
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty To Syys 03, 2009 12:50 pm

TORSTAI

Purkki viiliä ja puoli desiä rusinoita ja puoli desiä auringonkukansiemeniä, pätkä kurkkua.

Maitokahvia tietysti, mutta sitä juon niin usein, etten edes merkkaa niitä tänne.

Lounaaksi söin tuolla "kerhossa" kotitekoisia tomaattisämpylöitä jonkun kuusi, ja päällisinä hirveästi vihanneksia, juustoa ja margariinia, lisäksi suuri määrä porkkanatikkuja ja viinirypäleitä ja pala erittäin herkullista täydelllisen ylellistä omenapiirasta.

Päivälliseksi söin kolme isoa lautasellista ruokaa, ohraryynejä keitettynä, ehkä kolme desiä keittämättömiä, noin 200g lohta, ja kurkkua paljon.

Illalliseksi söin noin 8 omapaistamaa pikkulettua ja ehkä kolmisen desiä vaniljakermajätskiä ja pari desiä tämänvuotisia lakkoja.

Jossain vaiheessa söin myös tuollaisen purkillisen actimel-tehojuomaa. Ajattelin, että jos ne prebiootit auttavat kroonisesta väsymysoireyhtymästä kärsivää, eivät ne minullekaan pahaa tee.

Yöllä söin stressiini rivin minttukrokanttimaitosuklaata.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm Pe Syys 04, 2009 12:11 pm, muokattu 1 kertaa
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  vm48 lähetetty To Syys 03, 2009 9:31 pm

Minun olisi myös syytä pitää ruokapäiväkirjaa,sillä mätän kurkusta alas huomaamattani erinäisiä määriä lohturuokaa. Hiilihydraatteja eli leipää syön liian paljon,sillä kuulun sukupolveen jolle leipä oli joskus ainutta ruokaa. Äitini paistoi eräänlaista sekaleipää,koska alkoholisti-isäni vatsa ei kestänyt pelkkää ruisleipää,kossupullon se kyllä kesti oikein hyvin.
Oletko hoikka vai tukeva ja mikä on tavoitteesi terveelisten ruokatottumisten lisäksi?

Koska olen jatkuvasti iltapäivästä ja illalla niin väsynyt,että en jaksa vastustaa mielihalujani,olen lihonut. Eilen illalla ihme kyllä pystyin olemaan syömättä,vaikka katselin telkkariakin myöhään. Ostin keräkaalia ja rouskutin sitä,tosin se tekee ilmavaivat,mutta mahtuuhan tänne pieruja.
Tosin herraskainen mieheni huomauttelee siitä ja eihän se kovin seksikästä ole,kun vieressä makaa kuorsaava ja piereskelevä lihava vanha akka. Ei muuten ukossakaan ole kehumista,kovin on jo vanhuksen oloinen ja kuola valuu vasemmasta suupielestä,joka edelleen on infarktin jäljiltä alempana kuin oikea.
Sorry,että tälläisiä hölöjä juttuja puhelin,mutta tuli itsepaljastamisen halu.
vm48
vm48

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Pe Syys 04, 2009 12:14 pm

Juu, no yleensä olen ollut hoikka. Itseasiassa painotaulukoiden mukaan alipainoinen.

Tuo jatkuva väsymys ja iltapäiväväsähtäminen ovat minullakin ongelma. Luulen, että kun söisi tasaisemmin, ei tulisi niitä totaalisia veto pois kohtauksia. Lisäksi teen juuri sitä, että kun päivällä ei ole nälkä, en syö sitten oikein mitään ja sitten kun syön, syön aina sen kolme lautasellista kerralla. Pitäisi oppia, että yksikin riittäisi.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Pe Syys 04, 2009 12:23 pm

PERJANTAI

Purkillinen viiliä, puoli desiä rusinoita ja puoli desiä auringonkukansiemeniä. Uskomatonta kuinka tuollaiset sultanarusinat ovat makeita. Makeammaksi tuota ei saisi edes kaatamalla siihen sokeria. Puoli desiä karpalotäysterveysmehua. (Hurraa! Muistin!) ja sitten ne pillerit. En ole nyt moneen päivään syönyt magnesiumpillereitä ja sehän kostautuu kauheina suonenvetoina, joten tänään syön taas sitäkin.

Niin ihan hukkaan taitavat mennä esim. kalaöljykapselit, kun syö saman päivänä monta sataa grammaa rasvaista kalaa, mutta syön kun muistan kuitenkin. Päiväsairaalassa oli niin ortorektinen nainen, että jos hän unohti ottaa aamulla kalaöljyt, hänellä oli jo puoliltapäivin heikko olo. :-)

Söin silloin aamulla vielä pari palaa grahampaahtoleipää ja voita ja salaattia melko paljon. Salaattia pitäisi syödä kunnolla, kun siitä saa sitä foolihappoa. Toisaalta, kun viimeksi olin raskaana, sanoin jossain, että kun olen syönytkin niin huonosti, enkä salaattia ollenkaan ja foolihappo ja läpä läpä, niin se lääkäri sanoi, että foolihappoa on vaikka kuinka paljon ruisleivässä, että monet eivät syö jotain salaattia koskaan ja pysyvät silti ihan terveinä.

Joo, sitten iltapäivällä joku parisataa grammaa "jyväistä spelttileipää" voilla, sulatejuustolla, perunasalaatilla (n. 150 g), yks tomaatti, yks valkosipulinkynsi ja pätkä kurkkua.

Mungpavun ituja kasa.

Myöhään illalla söin loputkin mungpavuista (150g) keitetyn kananmunan ja kastikkeen, mihin tuli eniten balsamiviinietikkaa, kanssa. Sitten söin lisää sitä speltleipää ja tomaattipyrettä, raakoja valkosipulinkynsiä, keitettyä kananmunaa ja ööö... en muista. Niin ja emmentalraastetta paljon, meinasi unohtua.

Söin myös tuollaisen purkkijugurtin ja jotain sämpylöitä, puolikkaan ison jämäbanaanin.

Että ei sitten oikein "kunnon ruokaa" koko päivänä. Toisaalta kun saa kaikenmaailman herkkuleipiä, niin syödään sitten niitä, eivät ne säästämällä parane.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm La Syys 05, 2009 4:15 am, muokattu 3 kertaa
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Pe Syys 04, 2009 6:17 pm

Moi och hej I love you
Tuli ihan tuosta foolihaposta mieleen: Minulla anorektikolla mitattiin kesällä liian korkeat folaattiarvot. En sitten tiedä onko tullut vedettyä niitä kasviksia liikaa ja kun kaikki leipäkin on ruisleipää. Mutta siis liika on liikaa.
Ja sinä olet järkevämpi noissa asioissa kuin minä.
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Viesti  possu lähetetty Pe Syys 04, 2009 9:23 pm

Aijaa, no eipä ole tullut sellainenkaan yliannostus mieleen. :-O Kiitos tiedosta, että kohtuus kaikessa sitten. Taidankin syödä välillä hyvällä omallatunnolla "vähemmän terveellistä" leipää tässä. :-D
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty La Syys 05, 2009 4:18 am

Minä jotenkin luulin, että tällaisesta "päiväkirjasta" olisi jotenkin helppo nähdä, mitä on syönyt, mutta ei näitä ole lainkaan helppo seurata. Noh, ihan sama, kirjuuttelen ja kattelen.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty La Syys 05, 2009 12:51 pm

LAUANTAI

Pari desiä tuoreita mustikoita ja purkki jugurttia ja puolisen desiä auringonkukansiemeniä ja vähän pellavarouhetta ja vähän rusinoita.

Maitokahvin kittaaminen alkoi nyt. Nykyään juon kahvissani taas täysmaitoa.

Tein sörsselin mihin laitoin: annosnuudelipussin, joku koka black pepper kaikkinensa, paitsi vaihdoin rasvan rypsiöljyyn. Ehkä kolmannes kesäkurpitsasta, paprika, noin 15 kuivattua kiinalaista sientä, jotka olin liottanut jääkaapissa erittäin huolella.

Lisäksi mikrotettuna noin 400 g sekavihanneksia.

Lisäksi kaksi raakaa valkosipulinkynttä.

Raakoja retiisejä, noin 10 kpl ja pätkä kurkkua.

Meinasin ensin heittää pois nuo pakastevihannekset, kun olin sulattanut ne jääkaappiin en muista milloin, samoin ne liotetut sienet, mutta onneksi otin järjen käteen, ihan hyviä olivat.

Yöllä söin kaksi riviä minttukrokanttisuklaata, eli kahdeksan palaa. Nyt se on loppu.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm Ma Syys 07, 2009 4:27 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : tsuklaa loppui)
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ma Syys 07, 2009 4:14 pm

SUNNUNTAI

Parisataa grammaa pakastevihanneksia valmistomaattikastikkeella, n 300 g ja raakaa valkosipulia.

Jonkun kolme sämpylää juustoraasteella ja joillain vihanneksilla.

Puoli paketillista ainojäätelöä, missä oli kamalan makea hillo ja marenginmurusia.

Kolme desiä keittämättömiä pennepastoja ja täysjyväfusilleja valmistomaattikastikkeella, noin 300 g, 200 g valkopapuja tomaattikastikkeessa, juustoraastetta paljon. Kaksi keitettyä kananmunaa.

Varmaan söin muutakin, mutta ennyt muista.

Ööö, multivitapilleri ja magnesiumpilleri.

Actimeljuoma.

Viimeinen muokkaaja, possu pvm Ma Syys 07, 2009 7:13 pm, muokattu 1 kertaa
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava