Possun ruokapäiväkirja

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Siirry alas

Possun ruokapäiväkirja - Sivu 3 Empty Vs: Possun ruokapäiväkirja

Viesti  possu lähetetty Ma Syys 07, 2009 4:26 pm

MAANANTAI

Kaksi viipaletta "graham"paahtoleipää. Luin yhtäkkiä pussin kyljestä, että siihen onkin käytetty oikein 5% grahamjauhoa, oho!

Noin sata grammaa kevytperunasalaattia. Pätkä kurkkua.

Vähän musta- ja punaherukoita.

Viisi pientä omenaa äitin puutarhasta. :-)

Actimeljuoma.

Kahdeksan retiisiä.

Noin 3 dl keittämättömänä pennepastaa ja täysjyväfusillia yhteensä keitettynä. :-) (Kyllä joku voisi syödä raakaakin pastaa, ainakin lapsi syö mielellään.)Pari desiä valmista tomaattikastiketta. Desi valkopapuja tomaattikastikkeessa. Keitetty kananmuna.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  possu lähetetty Ti Syys 08, 2009 11:18 pm

joo, eiku, nyt on jo tiistai ja suoraan sanottuna en muista enää mitä eilen söin, enkö oikein mitä tänäänkään. En vaan jaksa näitä kirjailla, ei tämä toiminut lainkaan niinkuin olin ajatellut, enkä näe mitään syytä jatkaa näin luettelointia muistamistani syömisistä.

Mutta voin välillä jatkaa tänne jotain muuta höpinää, tai vaikka miksei ruoastakin, kun se kuitenkin täyttää suurimman osan päivää, sattuneesta syystä, kun on tämä lasten ruokahuolto vastuullani. He siis syövät lihaa ja muutenkin etenkin vanhempi lapsi syö ihan eri juttuja kuin minä, pienemmälle kelpaa paremmin mikä vaan.

Juu, pitäisi syödä nyt vaan niitä ravintolisänappeja, vaikka enhän minä syö niitä silloinkaan, kun muistan, kuten nyt, koska laiskottaa, en nykään viitsi taistella vauvaa ensin sylistä ja sitten mennä tuonne keittiöön nielemään niitä.

Yksi mitä en muista millään, on että pitäisi saada aamupissaa näytteeksi laboratorioon. Kuulemma sen pissan pitäisi olla riittävän pitkään rakossa, mutta käyn muutaman tunnin välein pisssalla enkä pysty pidättämään pidempään, että ihmettelen millä ihmeellä saan ne näytteet otettua ja vietyä. Pitää kai jättää joku ilta juomatta vettä kokonaan? Sitten ainakaan ei saa nukuttua, kun on kauhea jano koko ajan.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Possun ruokapäiväkirja - Sivu 3 Empty pissapurkeista, ei ruoasta

Viesti  possu lähetetty Ti Syys 08, 2009 11:25 pm

Minulla on ne pissapurkit siinä kylppärissä nenän edessä ja muistan sen pissa-asian yleensä aina heti "pyyhkimisvaiheessa". Jostain syystä viikonloppuna kun ovat labrat kiinni, muistin sen heti herätessäni. Varmaan alitajuisesti tiesin, että silloin sitä ei tartte stressata.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ke Syys 09, 2009 2:57 am

Multa meni ohi... Mitä ravintolisänappeja?
Sorry uteliaisuus. Mulla on magnesium, kalsium ja D samassa ja jotain muutakin kai pitäisi olla mutta ei jaksa. Rautaa en huoli. Maksasta sitä saa.

Mutta kannattaa tarkistaa labrassa ne ravintoarvot jos on epävarma. Mulle oli suuri ylläri kun folaatti oli koholla, varmaan kasvisten ylisyöntiä, ne kun ovat kevyitä, ja kalsium ihan alakantissa (siitä tuntopuutokset).

Jaksuja possulle I love you
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171

Näytä käyttäjän tiedot http://irc.galleria.net

Viesti  Sien.. lähetetty Ke Syys 09, 2009 2:59 am

Jaksamista.

Toivotan...yritän perehtyä päiväkirjaasi.
Mutta minun on vaikea keskittyä.

Joka tapauksessa olet tukarin yksi mieli postaajistani.

Ei sitä tarvitse sen kummemin selittää.

Kiitos ja rohkeutta.
Sien..
Sien..

Viestien lukumäärä : 211

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ke Syys 09, 2009 3:38 am

Kiitos, kiitos terveisistä Sienille ja Toivikselle!!!

Juu, Toivis, siis "olen syönyt", siis yritän joskus muistaa syödä, multitabsia ihan varmuuden vuoksi vaan, mutta sadan pillerin purkki on kestänyt kai puolitoista vuotta, eikä pohjaa näy, että en kovasti muista tuota. Sitten syön kalaöljyä, missä on myös omegajotain, öh, leaderin pillereitä ovat nuo ja ostin ne kun olivat niin hyvässä tarjouksessa ja niitä kanssa on riittänyt vähän ylittepaljon, kun en muista syödä. Sitten syön sitä magnesiumia hirveisiin suonenvetoihin. Ja sitten syön sitä yhtä pilleriä, missä on kalciumia, d-vitamiinia ja olikohan sitten vielä k:ta ja a:ta?

Että sellaiset pillerit. Mutta tässäkin ruokapäiväkirjassa enempi haaveilen, että kohta syön ne, mutta oikeasti en syökään, jotenkin tuntuu ihan yliraskaalta avata niitä purkkeja, ottaa vettä jne. mikä on vähän ihmeellistä, kun kerta kahvinotto on ihan samanvertainen operaatio ja sitä kyllä onnistun ottamaan monta kertaa päivässä.

:-)
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  possu lähetetty Ke Syys 09, 2009 3:44 am

Kiitos, kiitos terveisistä Sienille ja Toivikselle!!!

Juu, Toivis, siis "olen syönyt", siis yritän joskus muistaa syödä, multitabsia ihan varmuuden vuoksi vaan, mutta sadan pillerin purkki on kestänyt kai puolitoista vuotta, eikä pohjaa näy, että en kovasti muista tuota. Sitten syön kalaöljyä, missä on myös omegajotain, öh, leaderin pillereitä ovat nuo ja ostin ne kun olivat niin hyvässä tarjouksessa ja niitä kanssa on riittänyt vähän ylittepaljon, kun en muista syödä. Sitten syön sitä magnesiumia hirveisiin suonenvetoihin. Ja sitten syön sitä yhtä pilleriä, missä on kalciumia, d-vitamiinia ja olikohan sitten vielä k:ta ja a:ta?

Että sellaiset pillerit. Mutta tässäkin ruokapäiväkirjassa enempi haaveilen, että kohta syön ne, mutta oikeasti en syökään, jotenkin tuntuu ihan yliraskaalta avata niitä purkkeja, ottaa vettä jne. mikä on vähän ihmeellistä, kun kerta kahvinotto on ihan samanvertainen operaatio ja sitä kyllä onnistun ottamaan monta kertaa päivässä.

:-)

PS. Kyllä tuntuu uskomattomalta, että kasviksia voisi syödä "yliannoksen", mutta uskottavahan se on, kun kerrot. Kuitenkin siinä bbc:n ruokadokumentissa oli ihmisille laskettu ravitsemusterapeutin avulla raakakasvisruokavalio, mistä sanottiin, että kasviksia, hedelmiä jne. pitäisi syödä jopa viitisen kiloa päivässä, jos niillä pelkästään yrittää tulla toimeen.

Itse olen jotenkin ajatellut, että ei niiden liialla syömisellä ainakaan mitään haittaa olisi. Harvoinhan mitään kasviksia tulee ihan kauheasti syötyä kuitenkaan.

Ja Sien, "oikeampi päiväkirjani" löytyy sieltä Trisin palstalta, kun se "oikein" näköjään jäi pantiksi Tukarille. Olen minä tyhmä, kun en ota kopioita teksteistäni tai ikinä edes printtaa niitä, kyllä päiviksen voisi joskus printata itselle luettavaksi, edes kerran?

http://psykologia.forumandco.com/paivakirjat-ja-omat-jutut-f4/vointipaivakirja-t16-75.htm

PPS. Paitsi nyt muistan, miksi halusin päiväkirjani nettiin "piiloon", enkä kotiin, koska kotiin hukkaan ihan kaiken ja sitten en tykkää, että jos vaikka kuolen, äitini löytää sen, lukee ja miettii ihan liikaa niitä juttuja. Kun eivät ne kuulu esim. äitille.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Ke Syys 09, 2009 4:36 am

Viisi kiloa!!! No siihen en minäkään olen pystynyt. Mutta anorektikkona yrittää täyttää kurnivan mahansa kaikella kevyellä. Ja monet vihannekst on oikeasti hyviä. Siis minusta.

Mutta niin. Unohtuivat minultakin vitamiinit jossain vaiheessa. Tai monessakin. Viime aikoina en vain ole uskaltanut jättää väliin.

t: Toinen hukkaaja.... Laughing
toivotonko
toivotonko

Viesti  possu lähetetty To Syys 10, 2009 5:54 am

Katsoinpa tänään niitä kalcium+d+k-pillereitä ja ei niissä mitään a-vitamiinia onneksi ollutkaan, ties mistä olin senkin keksinyt.

Sitten toinen juttu tuli mieleen, kun aiemmin ihmettelin sen speltpuuron maistuvuutta ihan niin vain pelkälteen ja sitten esittelin pakettia äidilleni ja yhtäkkiä tajusin, että siinä on viisi prosenttia tyrniä ja vadelmaa. No eipä ihme, että olikin hyvää. Heh.
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Pe Syys 11, 2009 2:57 am

Enpä malta olla kommentoimatta: Ei niissä yleensä ole muita vitamiineja kuin pakkauksessa isolla mainitaan, eikä aina riittävästi sitäkään. Tarkkana joutuu olemaan, sen olen tässä sairauden aikana huomannut kun on ollut pakko ottaa vakavasti nuokin asiat. Toisin kuin ennnen.
Minä en edes tiedä miltä tyrni maistuu, mutta kuulemma terveellistä. Olen siitä pervo,että tykkään happamasta,en makeasta.
No joo. Jaksamisia noiden asioiden kanssa. Onneksi ole fiksumpi kuin minä Possun ruokapäiväkirja - Sivu 3 Icon_smile
toivotonko
toivotonko

Viesti  possu lähetetty Su Syys 13, 2009 1:46 pm

Toivis, juu, ei olekaan muita, en vaan muistanut mitä siinä on, piti purkista tarkistaa. No, kun minä syön ihan terveellisesti muuten suurinpiirtein, en ole kamalan huolissani vitamiininpuutteesta, sen sijaan esim. kai sitä A:ta on helppo saada liikaa, jos sitä on useammassa popsitussa pillerissä?

Nyt, kun en ole pitänyt ruokapäivistä, olen syönyt paljon huonommin, lähinnä pelkkiä voileipiä ja sitten jotain pakosta, mitä saa nopeasti, tyyliin jugurttia. Noh, pitää nyt koittaa vaan ryhdistäytyä tässä.

Keksin, että kun usein on jotain vaikka hyvää leipää, tai huonoa leipää tai jotain uutta mitä ihmettelen tai ihastelen, niin alankin tänne kirjaamaan kaikkea syömiseen liittyvää huvikseni.

Ensin on pakko arvostella leipiä:

Kerroinkin jo, että luin yhtäkkiä pussin kyljestä, mikä sisälsi isoimman tekstin mukaan GRAHAMpaahtoleipää, että siinä oli sitten pienellä tekstillä takapuolella, että sitä grahamjauhoa oli käytetty viisi prosenttia, loput ihan tavallisia lestyjä jauhoja. :-O

Aivan melkein paras leipä on minusta Vaasan 100% Ruis, halkaistu täysjyväruispalaleipä. Se on niin helppokäyttöinen, kun palat irtoavat ilman mitään välineitä ja on muhevaa. Kun sen paahtaa, se rapeutuu juuri sopivasti. Kuitua 14%, ihan hyvin.

Ainoat huonot puolet ovat se, että palat ovat verrattain pieniä ja saattavat kadota syvään paahtimeen ja sitten se, että täällä meillä se myös homehtuu. Mutta täällähän homehtuu kaikki, paitsi näkkileipä. En vaan ennen ole törmännyt siihen, että täysjyväruisleivätkin homehtuvat.

Sitten aivan paras patonki ikinä oli Rustic tumma, kiviuunissa paistettu tumma maalaispatonki. Tästä sain oikein etsiä, että mikä valmistaja ja se on minulle entuudestaan tuntematon lantmännen, Unibake janäkyy olevan Tanskassa paistettu. Jotenkin hassu ajatus, että leipääkin rahdataan Tanskasta asti. Mutta erittäin hyvää on. Kuituakin on 8,5, mikä on melko hyvin patongiksi, tai yleensä vaaleaksi leiväksi.

Toista se on lapseni lempileipä, Fazerin Valkosipulivoipatonki, missä kuitua on vaan 3,2%. Mutta hyvää on, lapsi aloittaa oikein namm namm voivottelun, kun saa sitä.

Sitten olen ihastunut Apetinan fetaan, mitä ei saa fetaksi kutsua, vaan tässä lukee, että "Välimerellinen juusto kuutioina suolaliemessä." Rasvaa 3% ja vähälaktoosinen. Kuitua 0%, mutta sen sijaan paljon suolaa. :-)

Tämä on vielä älyttömän epäekologisesti pakattu, kun tässä on tuollainen nostokori, millä palat saa kätevästi liemestä. (Saa kyllä.) Pakkauksen kansi on vaikea saada enää tiiviisti kiinni, kun sen on avannut, ja tämä tietää roiskeita jääkaappiin.

Mausteena on valkosipulia ja persiljaa. Liemikin on niin makoisaa, että mietin jo mihin sitä voisi käyttää, pitää muistutella itseään, että se on suolalientä ja kuuluu viemäriin. Säästelen sitä vielä, jos tulisi äkillistä käyttötarvetta. :-D

Ongelmana mieltymyksissäni on, että kaikki mistä pidän, on runsassuolaista. En lisää ruokiin suolaa, enkä mausta suolalla muuta kuin lohen ja silakan, mutta kaikessa mitä syön, paitsi nyt margariineissa ja voissa, lukee aina, että runsassuolainen.

Olen joskus aiemmin harkinnut jotain antisalttia ostaa ja syödä, mutta saa nähdä tuleeko siitä mitään. En kaupassa muista tuollaisia ja tunnen itseni ääliöksi niitä pilleripurkkeja tuijotellessa. Sitten hintakin on yleensä sellainen, että ajattelen, että en osta tuota nyt, vaan jostain halvalla. Ja ne sitten jäävät. Toisaalta, vaikka ostan jotain, en silti muista syödä sitä.

Kerrankin ostin tarjouksesta kaksi pakettia jotain muistinparannuspilleriä ja olenkohan syönyt niitä pillereitä yhteensä neljä tai jotain, kun en muistanut. Nyt ne ovat vanhentuneet ajat sitten, mutta olen tuon paketin säästänyt itselleni muistoksi siitäkin "hyvästä ajatuksesta". Huvittaa aina se, kun näen.

Oli pakko käydä hakemassa se paketti tuolta kaapista. Se on Smart Max memory+ tämä tuote, ja tässä on pöllönkuva punaisessa kannessa, mikä on varmaan saanut minut sen ostamaan, kun on niin intensiivinen tuon pöllön katse.

Tässä on ihan tolkun aineet, b-vitamiineja ja sellaista, ainut mitä en tiedä lainkaan mitä se on, enkä viitsi selvittää, on fosfokoliini. Sääli, ettei tullut syötyä, olisi voinut tehotakin?
possu
possu

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  toivotonko lähetetty Su Syys 13, 2009 10:10 pm

Minä olen käsittänyt, että purkista imeytyvät heikommin kuin ruoasta. Mutta faktaa ei ole.
Joten don`t worry Possun ruokapäiväkirja - Sivu 3 Icon_smile
toivotonko
toivotonko

Viesti  hannele81 lähetetty Ti Syys 15, 2009 6:59 am

Käymässä, jaksut sulle Very Happy
hannele81
hannele81