Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

varapäikky

2 posters

Siirry alas

varapäikky Empty varapäikky

Viesti  ippu La Elo 22, 2009 5:25 am

Kai se täytyy tulla minunkin tänne päikkyilemään.

Nyt on paljon kaikenlaista menossa. Olen uskaltanut puhua terapiassa enempi ja viime kerran jäljiltä olen aivan sekaisin. Luotan terppaan ihan täysillä. Se on aika hurja tunne. Olen niin iloinen siitä mitä terppa sanoi mulle, että meinaa vaan itkettää. Hän sanoi paljon asioita tauon aikana pitämästäni päiväkirjasta. Hän yrittää niin kovasti auttaa minua. Hän kertoo joskus lyhyesti jotain omasta elämästä. Nyt oli yksi iso huoli, mutta asiat meni sitten hyvin. En jaksa edes käsittää, miten hän samalla jaksaa auttaa potilaitaan. Jos minulla olisi ollut samanlainen juttu, niin ei olisi tullut enää mitään toisten auttamisesta. Aivan mahtava ihminen.

Ainoa ystäväni ei enää pidä oikein kunnolla yhteyttä kanssani. Tiedän kyllä omia vikojani. Olen mielestäni kuitenkin ottanut häntä huomioon, enkä ole rasittanut puhumalla näistä vaikeuksistani. Hän ei vastaa puhelimeen ja muutenkin näemme tosi harvoin. Yleensä hänen aloitteestaan. Surettaa se että jospa hän ei halua pitää yhteyttä kun olen tälläinen mielenterveysongelmainen. Ainakin yhteydenpito on vähentynyt sen jälkeen, kun olen kertonut ongelmistani. Hän on kysellyt diagnoosia. En ole sitä sanonut, kun en ole vielä kunnolla siitä jutellut edes terpan kanssa. Nyt alkaa olla sen aika, että pystyn puhumaan siitä.

Ystävä kerran mainitsi jotain kaksisuuntaisesta. Päättelin hänen tutkineen juttuja netistä. Jos hän lukee mitä netistä löytyy epävakaasta persoonallisuudesta, niin ihan varmasti yhteydenpito loppuu siihen. Se on niin julmaa tekstiä, kun kuitenkaan kaikilla ei oireet ole niin voimakkaat jne. Sanotaa ettei tunne aitoa empatiaa, ei kykene rakastamaan jne. Terppa sanoi että minulle on muodostunut kaikki tunteet.

Muut aiemmat ystävyyssuhteet ovat jääneet pikkuhiljaa. Ihan omasta syystäni, kun en ole jaksanut pitää niitä yllä. Syitä on monia. En kuitenkaan olisi ikinä uskonut että tämän ystävän kanssa käy näin. En minä voi alkaa olemaan vaan se odottaja sitten kun hänelle käy. Kyllä ystävyyden pitäisi olla muutakin. Olen niin pettynyt. Jos tämä ystävyys nyt ihan tosissaan loppuu, niin totuus on se ettei minulla ole sitten ketään. Ei ole ketään, jolle soittaisin ja pyytäisi jonnekin. Se on aika pelottavaa.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu La Elo 22, 2009 11:43 am

Olen väsynyt, mutta ei kuitenkaan nukuta. Yritän tässä kirjoitella vähän aikaa ja sitten saada vielä unta. Aion muuttaa vähän kauemmaksi näistä ympyröistä. Minun on pakko saada etäisyyttä. Äiti tuntuu olevan ihan sekaisin. Hän on vihainen. Hänen äänessään tai sanoissaan ei ole mitään positiivista. Hän ei halua minun muuttavan. Hän haluaa pitää minusta kiinni. En kuitenkaan voi enää asua näin lähekkäin. En jaksa sitä. Äiti ei halua tulla takaamaan. Ei sanonut sitä suoraan, mutta kuitenkin se tuli selväksi. Asia on ihan ok. Se hoituu muutenkin. Ehkä on parempikin näin. Toisaalta sitten välillä äiti puhuu vaikka mitä. On myymässä mökkitonttia jne. Siihen sanoin tiukasti ei. Tein selväksi että jos he päättävät myydä niin minä en niitä rahoja halua. Vanhemmat käyttäkööt ne itselleen. Minun asuntoani ei sekoiteta tähän asiaan. Se on minun hankintani. Äiti sanoi että saisit sitten kerralla kunnollisen. On niin surullista, kun en saa heiltä mitään tukea. Siis henkisesti. Äiti ei tajua ollenkaan. Kyllä ymmärrän, että mitä vanhemmaksi hän tulee sitä enemmän hän tulee riippuvaiseksi minusta. Ymmärrän hänen pelkonsa. Minun on pakko kuitenkin tehdä tämä itseni takia. En muuta niin kauas, etten voisi auttaa. Olenhan parhaat vuodet elämästäni ollut tässä lähellä äitiä. Kontrollin alaisena. Nyt on minun vuoroni mennä. Äiti ei osaa päästää irti. Ajattelee itsekkäästi. Uhkailee ja on vihainen. Puhuu kuolemasta. Ei suoranaisesti uhkaile mitään, mutta kuitenkin. Enkä usko että tekeekään mitään sellaista. Lähinnä varmaan yrittää epätoivoisesti pitää minua "hallinnassa". Niin on ollut ennenkin. Hän on onnistunut siinä. Olen lapsesta asti ollut peloissani siitä, kuoleeko äiti. Sitä minä olen yrittänyt estää. Lapsena keinot oli minulle tuhoisat. Olen varmaan välillä ollut tosi ahdistunut. Muistan miten istuin pihalla keinussa ja laskin. Piti keinua tarkalleen tietyllä tavalla, niin sitten äidille kävi hyvin. Minulla ei ollut mitää muita keinoja. Äiti ei tiedä näistä. En ole kertonut hänelle pelostani. En ikinä lapsena sanonut pelkääväni. En hakenut hänestä turvaa. Hän oli niin ailahteleva, että ikinä ei tiennyt miten olisi käynyt. Minulla ei ole ollut turvallista äitiä.

Nyt minun on pakko mennä vähän kauemmas. Elää omaa elämää. Äiti on saanut minusta kaiken mitä vaan voi saada. Enempää minusta ei irtoa. Kyllä minä välitän hänestä ja rakastankin. Nyt täytyy kuitenkin olla minun vuoroni. Minunkin pitää saada elää. Olisi ollut mukava vaan olla terve. Nyt elämääni rajoitaa ahdistus. Sille ei mahda mitään. Äiti ei ole kertaakaan kysynyt onko minulla jotain diagnoosia. Hän ei ole kiinnostunut. Siltä se minusta näytää. Hän ei pysty käsittelemään koko asiaa.

Nyt ole sisältä ihan tyhjä. Olen niin yksin. Se ei tunnu ollenkaan. Tässä vain kirjoitan, mutta en tunne mitään tällä hetkellä. Nyt en enää ota yhteyttä ystävään. Katsotaan sitten kun hän soitaa minulle. Kyllä hän varmaankin soittaa joskus. Ajattelen että ehkä en vastaa. Hänkään ei ole vastannut minulle koko kesänä. En ikinä olisi uskonut tässä käyvän näin. Mennessäni ekaa kertaa psykiatrille 1,5 vuotta sitten, oli puhetta ystävistä Sanoin että tämä ystävyys säilyy. Näin silloin lääkärin silmistä sellaisen katseen, että oleko ihan varma. Silloin oli. Nyt on tilanne toinen. Meidän ystävyys on kestänyt hiekkalaatikolta asti. Nyt terapian myötä sitä ei enää ole. Minä tunnen ettei hän halua olla kanssani, koska minulla on mielenterveysongelmia. Siltä minusta tuntuu. Nyt en jaksa kirjoittaa enempää. Vieläkään ei nukuta, mutta nyt ei ole mitään sanottavaa.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu La Elo 22, 2009 3:04 pm

Tulihan sitä unta vielä. Koirat on lenkitetty ja nyt pitäisi saada aikaiseksi jotain aamupalaa. On masentunut olo. Tuntuu että pilaan aina kaiken. Vaikka tekisin mitä, niin ei musta kukaan pidä No

Tunnen itseni huonoksi, vaikka ei kai pitäisi. En saisi alkaa syyllistämään itseä. Onneksi loma on lopussa ja pääsen töihin ihmisten ilmoille. Se tuntuu helpommalta. Siellä ainaskin tarvitaan mun työpanosta.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu La Elo 22, 2009 5:35 pm

Tässä taas roikun netissä. Välillä yritän siivota tätä kotona olevaa kaaosta. Koira on sairaana ja oksentelee. Toivottavasti menee ohi, ettei jouduta lääkärille. Mielessä pyörii jatkuvasti se, mitä olen tehnyt väärin. Miksi ystäväni ei halua soittaa minulle takaisin. Joskus olen hätäinen, mutta tämän on muuta. Mitä olisin voinut tehdä toisella tavalla. Tiedän että nyt tulee mieleen jutut lapsuudesta. Silloin äiti aina syyllisti minua, kun ei ollut kavereita.Haukkui araksi ja ujoksi. Lopulta en enää kertonut, jos minua kiusattiin. Hävetti kertoa sitä äidille. En halunnut kuulla, mitä tein väärin.

Nyt tässä mietin itsekseni samoja asioita. Syyllistän itseä kuten äiti olisi tehnyt. Sitten masennun. Pitäisi saada itsensä liikkeelle ja tekemään jotain mukavaa. Olin aikonut mennä koiran kanssa pitkälle lenkille, mutta ei sairasta koiraa voi viedä. Täytyy keksiä jotain muuta.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu Su Elo 23, 2009 7:04 pm

Tänään nukuin myöhään. Koirillekin sopi mennä ulos vasta 9 maissa. Kohta pitäisi alkaa laittamaan ruokaa ja illalla on hydrobic-tunti varattuna. Ystävä ei ole soittanut ja mietin tässä mitä tekisin. Nyt yritän olla soittamatta. Hän soittaa sitten kun soittaa. Joko jatkan samaa tyhmyyttä ja en vastaa. Viisaampaa olisi vastata ja ottaa asia puheeksi. Se on minulle niin vaikeaa. Siitäkin huolimatta että ystävä kyllä ilmaisee kun on loukkaantunut. Niin pitäisikin tehdä. Menen vähän lukkoon, kun minulle suututaan. En yleensä sano mitään ja tietysti toinen hermostuu entisestään. Sitten joskus tapahtuu se mitä ei minun mielestäni saisi. Olen joskus vähän arka vaikkapa ravintolassa. Ystävää suututtaa kun huomaa arkuuteni ja hän näyttää sen selvästi. Menen ihan lukkoon. Se on sitten sitä kiusaamista mielestäni. Tai jos ei tehdä kuten hän haluaa, niin sen saan kyllä huomata jollakin tavalla.

Voi mistähän saisi niin paljon voimia, että saisin sanottua hänelle jotain tästä tilanteesta. Vaikka sitten vähän liian voimakkaastikin, mutta kunhan pystyisin puhumaan.

Illalla soitin äidille. Nyt koko asuntoasia kuulosti olevan hänen mielestään ihan hyvä juttu. Mulle tuli puhelun jälkeen kamala olla. Tunnen itseni ihan oudoksi kun koen äidin puhelut niin eri tavalla. Se on kai sitä mustavaslkoista ajattelua. Yritin vaan sitten muistuttaa itselleni myös niistä muista äidin kanssa käydyistä keskusteluista. Hänkin puhuu aivan eri tavalla riippuen päivästä. Nytkin tuli pelottava olo kun kirjoitan tätä. Entäs jos olenkin itse ihan sekaisin.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu Ma Elo 24, 2009 2:03 am

Niinhän siinä kävi, että ystävä soitti ollessani uimahallin parkkipaikalla. En vastannut. Hän soitti 2 kertaa. Olin vihainen. Nyt jo kaduttaa.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  hannele81 Ti Elo 25, 2009 6:31 pm

Kävin Smile
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu Ke Elo 26, 2009 2:57 am

Kiitoksia vierailusta Hannele sunny

Sain ystävältä v-mäisen sähköpostin töihin. Oli näemmä suuttunut, kun en vastannut. Minä sitten vaan tyhmänä vastasin ihan kiltisti. Sitten hän soitti ja puhuttiin lyhyesti. Ei kuitenkaan mitään näistä puhelimeen vastaamisista.

Harmittaa, kun en pysty sanomaan takaisin vaikka olisi aihetta. Viestissä oli lähinnä sellainen ulkonäköönkin liittyvä seikka. Sellaiset saavat minut ihan masentuneeksi. Otin asian esille terapiassa. Terppa sanoi että hän olisi suuttunut ja saattanut kirjoittaa takaisin vaikka haista paska Laughing

Opinkohan ikinä pitämään puoliani. Minä vaan itken, kun terppa ymmärsi minua ja oli myötätuntoinen. Olen nyt päättänyt olla soittamatta ystävälle. Ehkä pitäisi olla lainausmerkeissä koko ystävyys. Tämä sama vastaamattomuusongelma on jatkunut koko kesän. Soittakoon hän sitten kun on asiaa.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu Pe Elo 28, 2009 7:58 am

Odottelen tässä opamoxin vaikutuksen alkamista. Nyt kerrankin olen viisas ja otan lääkkeen ajoissa ennenkuin olen sen kamalan ahdistuksen kourissa. Nyt olen tajunnut miten "ystävä" puhuu minulle. On vähän sellainen olo kuin silloin terapian alussa tajutessani saman äidistä. Nyt minun on sanottava tuolle ihmiselle että en halua kuulla sellaista. Mielessä on monta juttua joihin en ole reagoinut. Nyt huomaan että minun ei tarvitse kuunnella sitä. On opittava sanomaan. Olemme tunteneet toisemme lapsesta asti. En halua kuitenkaan olla tekemisissä, jos hän ei lopeta minun mollaamistani. Sitä se on. Minun pitää saada sanottua asiasta hänelle. Joka kerta kun se tapahtuu. Sen asian on pakko muuttua jos aion olla tekemisissä hänen kanssaan Evil or Very Mad

Viikonloppuna menen katsomaan asuntoja. Jänskättää. Terapiassa oli puhe laihduttamisesta. Sitäkin tarvitsisi miettiä. Menossa on suuria asioita. Nyt juuri uskon että selviän tästä kaikesta. Terppakin sanoi uskovansa niin. Hän auttaa minua.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  hannele81 Ti Syys 01, 2009 7:40 pm

Kävin, hyvää syyskuun alkua Very Happy
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu La Syys 05, 2009 3:02 am

Kiitoksia Hannele. Hyvää syksyn alkua sinullekin.

Olen aivan poikki. Asuntoasia, töissä yt-neuvottelut, mahdollinen irtisanominen jne.

Ainoa paikka jossa koen pärjänneeni hyvin on työ. Osaan ja olen oppinut hyvin. Pidän siitä ja siellä on tällä hetkellä ainoat kunnolliset ihmissuhteetkin. Nyt sitä sitten ei ehkä kohta enää ole. En pääse muuttamaan. Oikeasti töissä olen onnistunut. Nyt tuntuu etten olekaan. En kelpaa ehkä sinnekään, pelottaa. Kenen kanssa minä sitten puhun ja olen. Terpan kanssa tietysti, mutta muuten. Minulle ei kertakaikkiaan ole tarkoitettu tapahtuvaksi mitään hyvää Crying or Very sad

Minusta ei ole mihinkään eikä kukaan välitä minusta. Ei ole ikinä välittänyt.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  ippu Ti Syys 08, 2009 3:11 am

Tunnen itseni tosi tosi tyhmäksi. Annan jatkuvasti "ystävän" puhua minulle mitä vaan ja en saa sanotuksi mitään. Osittain se on sellaista huumoria, mutta kaikki ei ole sitä. Hän kohtelee minua rumasti ja minä vaan otan kaiken vastaan. Tuntuu pahalta että hän ei haluakaan olla minun kanssani tekemisissä. En tiedä mitä tekisin. Ei kai sille mitään voi. Menen ihan lukkoon kun ajattelen tätä asiaa. Vatsa on kipeä ja olen ihan lamaantunut.

Tänään taas lankesin samaan vanhaan kuvioon. Mietin oikein erikseen mihin aikaan hänelle olisi hyvä soittaa. No ei sitten ollut sopiva aika, kun ei vastannut. Ei ole soittanut takaisinkaan. Pyysin hän sunnuntaina kanssani kauppaan. En tajunnut että kaupat ei olleet enää auki sunnuntaisin. Hän lupasi lähteä jos vaan kauppa on auki. Sanoi sen niin vittumaisesti kuin vain voi. Silti löydän nyt itseni soittelemassa että josko hänellä olisi viikolla aikaa.

Totta puhuen en tiedä ketä muuta kysyisin. Näin se on. Minulla ei ole ketään muuta.

ippu

Viestien lukumäärä : 33
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  hannele81 Ti Syys 15, 2009 7:01 am

Jaksamista sinne kaiken kanssa!
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

varapäikky Empty Vs: varapäikky

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa