Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Haaste varatukarilaisille!!!

+12
castor
sannikka
toivotonko
Falco2
Minä
possu
awa
Keväin
hanna74
Murena
jataki
Tummanvihree
16 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree La Elo 22, 2009 5:47 pm

bounce Haastan kaikki varatukarilaiset syyssiivoukseen! bounce

Ihanaa raivata koti talvikuntoon. (Vaikka se pimeyden tulo ahdistaakin.) On sitten mukavampaa juoda iltakahvia kynttilänvalossa siistissä pesässä kuin sekaisella kaatiksella. Smile

Itse olen jo raivannut kaapit, hoitanut huonekasvit parempaan kuntoon, laittanut kaksi pussia romua roskiin ja kaksi pussia vaatetta kirpparille, siivonnut parvekkeen, pyykkikone pyörii, olen imuroinut ja pessyt lattiat. Vielä on kylpyhuone jäljellä, ja jos kaapinovia vähän pyyhkisi. cheers

Näyttää upealta!

Osallistumaan....?! bom
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  jataki La Elo 22, 2009 6:16 pm

no huh huh haaste taitaa olla liian raju. Very Happy
mutta kerron viikon päästä kuinka kävi. sunny
santa
jataki
jataki

Viestien lukumäärä : 180
Join date : 19.08.2009
Paikkakunta : keskisuomi

https://www.youtube.com/watch?v=cqLZySPjELQ

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty tule meille siivoomaan

Viesti  Murena La Elo 22, 2009 6:21 pm

Kun Kurnulla näyttää tuota energiaa piisaavan yli oman tarpeen, niin tule toki tänne siivoomaan, kun mulla sitä energiaa ei riitä edes perusasioiden hoitamiseen ja viikon päästä pitäis kuitenkin viettää yksiä synttäreitä, eli siistiä pitäis silloin olla.
Murena
Murena

Viestien lukumäärä : 102
Join date : 18.08.2009
Ikä : 51

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty vastaus

Viesti  hanna74 La Elo 22, 2009 8:03 pm

Huh huh, hyvä idea, mut en taida jaksaa
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree La Elo 22, 2009 8:37 pm

Jataki, eihän haastetta yhden päivän aikana tarviikaan toteuttaa! Very Happy

Murena ja Hanna, vielä jaksaa vielä jaksaa! Tsemppiä!!! Cool

Roskat viety, hikilenkillä käyty ja samalla reissulla kaupassa, nyt on menossa tiskit. Sitten istun partsille teekupin kanssa nauttimaan aurinkoisesta iltapäivästä! sunny sunny sunny sunny sunny
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Keväin La Elo 22, 2009 10:46 pm

Voi ei siivousta tänään! Muutenkin siivoan lähinnä silloin kun tiedän jonkun olevan tulossa.

Keväin

Viestien lukumäärä : 15
Join date : 16.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  awa Su Elo 23, 2009 2:02 pm

mää oon aivan siivous"hullu" Shocked Very Happy .tykkään et on siistiä ja joka aamuiseen siivoukseen kuuluukin sänkyjen petaus,tavaroiden paikalleen laittaminen,pölyjen pyyhkiminen ja tiskaus ja silitys tarvittaessa.

2-3 kertaa viikossa imuroin ja lattiat pesen 1-2 kertaa kuussa.

elikä oon mukana haasteessa Very Happy
awa
awa

Viestien lukumäärä : 99
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree Su Elo 23, 2009 8:38 pm

Awa, jos oot tosissas etkä vitsaile niin kiva kun ees yks osallistuu haasteeseen!

Miten te muut sitten kestätte elää kaaoksessa ja pölyssä? Haiseeko teillä? Minä saan puhtaasta kodista paljon voimia ja energiaa! sunny
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  possu Su Elo 23, 2009 8:52 pm

Meillä tämä on yhtä yhtäjaksoista siivousta aamusta iltaan, kun on kaksi lasta ja varsinkin vauva sotkee ja särkee kuin rottalauma koko ajan. Millään en kerkiä siivota samaa vauhtia mitä tuo sotkee. Joten mitkään oikeat suursiivoukset eivät tule kyseeseen. Mutta koska olen kauhea tavaroiden kerääjä, pitää täällä tehdä sellainen päällisin puolin suursiivous, että lapsen synttärit voidaan pitää kotona, kun hän on vielä synttäri-iässä.

Kerron tänne miten edistyn. Kaikki on vaan niin mahdotonta tuon terminaattorin kanssa. Mutta jos vähän kerrallaan? Kylppäri on pitänyt siivota perinjuurin jo monta viikkoa, mutta en saa aikaan. Siivoan vaan päällisin puolin pakolliset.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Minä Su Elo 23, 2009 9:14 pm

Minä
Minä

Viestien lukumäärä : 16
Join date : 12.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree Su Elo 23, 2009 9:22 pm

Possu, älä anna lapsesi sotkea! Ystäväni ei anna oman kaksivuotiaansa käyttäytyä miten sattuu ja heillähän ei lapsi sotke. Ei lennä ruokaa lattialle eikä tavaroihin kosketa jos ne ovat särkyviä. Kuinka vanha sinun lapsesi on? Ystäväni lapsi leikkii omassa huoneessaan eikä hänellä ole oikeutta rymytä koko asunnossa mielinmäärin. Näin lapsi oppii pienestä pitäen hyvät tavat.

Minä, hurjaaa!!!! Laughing Laughing Laughing Itse olen muutaman kerran vuokrannut asuntoani eteenpäin ja ei se noin pahaa ollut mutta vuokria ei maksettu, koirat paskoi pihaan, häiritsi naapureita, kämppä oli täynnä sotkua ja siivosin yhden jäljiltä viikon, toisen jäljiltä pari viikkoa - ja koko ajan sain perätä vuokria. Ei ole herkkua vuokranantajan elämä! Yksi poika käytti makuuhuonettani jonkinlaisena korjaamona ja pilasi lattian. Kaikki olivat nuoria, täysiä hulttioita. Enää en ikinä vuokraa mitään kellekään, koska toisen omaisuudesta ei välitetä tippaakaan. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Viimeinen muokkaaja, Tummanvihree pvm Su Elo 23, 2009 9:22 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : korjaus)
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Falco2 Su Elo 23, 2009 9:48 pm

Mulla on tässä ollut siivoukseen pystyminen tavoitteena jo jonkin aikaa. Nyt en vain osaa päättää mistä aloittaisin koska meinatessani tehdä jotain ahdistun kaikista niistä muista.

Mut lapsista on kommentoitava. Lapset ovat erilaisia. Se mikä toimii jossain perheessä ei toimi toisessa. Joillekin lapsille voi varmaan opettaa "hyvät tavat" helmpommin kuin toisille. Joidenkin kohdalla pitäisi varmaan vetää lapsonen käsirautoihin ja vielä sitoa pöydänjalkaan kiinni - vähintään psyykkisesti - jos haluaisi säilyttää särkyviä esineitä pienten sormien ulottuvilla.

Tämän sanon siitä huolimatta, että oma poika olisi ilman vanhempien normalisoivaa vaikutusta varmaan ihan täys siivousfriikki tai ainakin hygieenikko. Siihen meillä ei ole ollut paljoakaan vaikutusta, vaan se johtuu lapsen pikkutarkasta ja huolellisesta, järjestystä rakastavasta perusluonteesta. Vaikka meillä on voitu pitää akvaariota ja lasivitriiniä, enpä kehtaisi opastaa että se on kiinni vain oikeanlaisesta kasvatuksesta Wink

Mut voi myös pysähtyä pohtimaan mitä ne "hyvät tavat" ovat, minkä ikäisenä lapsen kannalta on oikea aika niitä opettella, ja mitä kaikkea muuta se vaatii sitten perhe-elämältä. Musta on esim. ihan älyttömän kivaa, että olohuone on meidän kaikkien huone, siellä saa olla myös leluja lattialla (vaikka ne sitten välillä pitää kasatakin). Ei ole niin siistiä, mut viihtyypähän koko perhe yhdessä. Meillä tää toimii helposti, koska poika toisaalta myös pitää kohtuullista järjestystä yllä. Eikä meidän poitsulla ees ollut mitään omaa leikkihuonetta kuin vasta joskus 4-vuotiaana. Eikä hän sittenkään siellä yksikseen viihtynyt, vaan siellä missä muutkin ovat. Ei se ole kiinni "huonoista tavoista". Lapset eivät ole aikuisia, eikä 2-vuotias heitä ruokaa lattialle ilkeyttään.

Tietysti lasten on hyvä kasvaessaan oppia huolehtimaan omista tavaroistaan ja siivoilemaan sotkujansa pikkuhiljaa. Mut kaikella kunnoituksella, ei se aina ihan niin yksinkertaista ole.
Falco2
Falco2

Viestien lukumäärä : 76
Join date : 16.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  awa Su Elo 23, 2009 10:55 pm

olen tosissani tummavihree Very Happy
awa
awa

Viestien lukumäärä : 99
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  toivotonko Su Elo 23, 2009 10:58 pm

Kun jaksaisi kunnolla siivota. Minulla eniten tökkii lattioiden kuuraaminen ja nurkkia myöden imuroiminen. Ja kun menin ihan voimattomaksi anoreksian takia keväällä niin sotkua tuli enemmän kuin siivoamista.
Onneksi äiti on luvannut tulla auttamaan. Viime syksynä tehtiin suursiivous täällä.
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 09.08.2009

http://irc.galleria.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  sannikka Su Elo 23, 2009 11:38 pm

Kun on masennus, tämä ei jaksa siivota viikkokausiin ja toisaalta hypossa/maniassa ei kestä epäjärjestystä. Tämän kesän on kämppä pysynyt siistinä. Olen jopa 2 kertaa päivässä siivonnut Embarassed . Nyt on vähän rauhoittunut (kiitos lääkityksen lisäyksen) ja siivoan "vain" kerran päivässä. Keittiön lattian luuttuan joka päivä, samoin olohuoneen. Meillä kun on 5 kissaa, jotka juoksevat sisään, ulos, sisään ulos... rapakkoa riittää, samoin yleensä aamuisin on joku hiiren tai myyrän raato keittiön lattialla cat .
Jos muuten on huusholli kuin hävityksen kauhistus, pitää tiskipöydän ja työtasojen olla siistit. Niillä ei saa olla mitään ylimääräistä ja kaikki vesiroiskeet pitää olla pois pyyhitty.
Akvaariot (4 kpl) pitää myös olla ojennuksessa. Ne huollan kerran viikkoon (osittainen vedenvaihto, kasvien karsinta, lasien putsaus) oli sitten masennusta tai ei.
Pari viikkoa sitten miehen kanssa kävimme vaatekaapit läpi ja saldona oli reilusti miehelle puhdistusrättejä omiin hommiinsa. Ei ihan viime vuonna oltu tehty moista hommaa Smile .
Aika hyvällä mallilla ollaan sisähommien suhteen. Ikkunat tuli pestya alkukesästä, samoin suurin osa matoista. On enää 3 mattoa pestävänä. Pihalla vaan on vielä omat syystelmeensä.
sannikka
sannikka

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty ahdistaa

Viesti  Murena Ma Elo 24, 2009 12:12 am

Että tekee pahaa edes lukea siivoamisesta. Sad
Murena
Murena

Viestien lukumäärä : 102
Join date : 18.08.2009
Ikä : 51

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  castor Ma Elo 24, 2009 9:46 am

Minulle riittää, että saan siivottua kerran viikossa. Pyyhin pölyt pinnoilta ja imuroin ja pesen lattiat ehkä kerran kuussa, toivottavasti. Muuten asuntoni on siistissä kunnossa, tavarat kaapeissa ja yleisilme siisti.

En minä kyllä mielelläni siivoa, mutta nyt kun olen vielä muuttanut uuteen asuntoon tekee mieli pitää asunto puhtaana ja siistinä. Viihdyn asunnollani paljon ja on kiva kutsua vieraita kylään, kun on puhdasta ja siistiä.

Nyt keskiviikkona äitini ja siskoni ovat tulossa kylään katsomaan uutta päiväpeitettäni, uutta pöytäliinaani ja uusia päivätyynynpäällisiäni. Siksikin on kiva siivota tänään.
castor
castor

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 14.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  possu Ma Elo 24, 2009 10:09 am

Tummanvihreä, lapseni on vuoden ja neljä kuukautta, että ihan eri kehitysasteella vielä, kuin kaksivuotias.

Olen myös nähnyt siisteysneurootikkojen kasvatusta. Ei inspiroi. Lapsena en mitään vihannut niin kuin sitä, että ei saanut tehdä juttuja koskaan valmiiksi, kun aikuisten mielestä joku leikki sai viedä jonkun tunnin ja sitten tavarat piti kerätä pois. Minun leikkini veivät viikkoja ja olisi todella hämmentävää käyttää kaiken päivää niiden uudelleen järjestämiseen niin, että voi leikkimisen aloittaa, siihen se pari tuntia vuerähtäisikin. Vieläkin olen samanlainen. Nythän en kerkiä mitään tekemäänkään, kun on vauva, joka vie kaiken ajan, mutta "normaalitilanteessa".

Ongelmana on lisäksi, että vauva tahtoo niin kovasti osallistua ja olla avuksi, että kun minun pitäisi esim imuroida, hän tahtoo myös jne. kaikki normaali parin minuutin tekeminen viekin vähintään puoli tuntia näin.

Koko ajan, kun en päästä häntä mukaan tekemään, hän huutaa kuin sireeni ja häiritsee parhaansa mukaan, esim. tiskatessa hän seisoo minun ja tiskipöydän välissä ja kirkuu täysillä ja hakkaa ja työntää ja lopulta heittelee raivoissaan tavaroita päälle.

Vaikka minä siis tiskaan kuitenkin joka päivä. Muttahän ei totu. Vanhemman lapsen kanssa asia ratkesi niin, että heti kun mahdollista, hän oli mukana tiskaamassa, mutta tämä lapsi on siihen vielä liian pieni. Ja sitten se tiski viekin aina tunnin, eikä varttia, lapsen kanssa.

Lapsilla yleensä kulkeutuu pari kiloa hiekkaa kengissä sisään ja taskuissa samanaverran lisää, onneksi omat lapseni yleensä tahtovat kotiintullessaan ottaa pikavauhtia vaatteet veks sentäs, mutta koska eteinen on asunnon solmukohta, en kerkiä siivoamaan sitä aina ennenkuin hiekka on jo kulkeutunut joka paikkaan.

Myös temperamenttierot vaikuttavat varmasti näissä. Itse katselen silmät ristissä "sisustusohjelmia", joissa pääasia on aina hävittää ihmisten irtaimet tavarat. Sitten istutaan tyhjässä kämpässä. Miten siellä voi yli puoli tuntia viihtyä? Vanhempi lapsikin aina ihmettelee, että mitä ne ihmiset sitten tekevät siellä kotonaan, kun ei siellä ole mitään?

Olem päätellyt, että he varmaan joogaavat? Välineitä muuhun harvoin näkee noissa ohjelmissa ainakaan.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  possu Ma Elo 24, 2009 10:13 am

Lapsena kyllä huomasin miten eri asenne eri ihmisillä on yleensäkin esim. tavaraan. Minä rakentelin ja tein nukkekotiani pieteetillä vuosia. Vihasin,kun jotain vieraita lapsia tuli kylään ja heille sanottiin, että menkää leikkimään nukkekodilla vaikka ja näiden lasten käsitys leikistä oli, että revitään sieltä kaikki kalusteet vekka ja "järjestellään" niitä uudestaan. Itse leikkiä ei leikitty koskaan. Samanlaiset lapset "leikkivät" mm barbeilla niin, että barbit vaihtoivat vaatteita. Aika tylsää.

Mutta siis tuollaiset "leikit" on tietysti helppo siivota pois. Aina olen muutenkin ihmetellyt, miksi lasten tekemisiin suhtaudutaan usein aivan toisarvoisena. Että viepä nyt ne romut pois tieltä. :-O
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Megakesä Ma Elo 24, 2009 1:21 pm

Pitäis siivota kerran viikossa, mut lipsuu; siivosin 2 viikkoa sitten. Joskus siivousvälini on ollu jopa 2-3 kk. Tiskaan pari kertaa viikossa. Hommia ei saa millään aloitettua, kun lukeminen ja surffailu kiinnostaa enemmän.

Megakesä

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 24.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree Ma Elo 24, 2009 11:18 pm

Ihanaa että täällä on haasteeseen osallistuneitakin!!! I love you I love you I love you I love you I love you

Castor, kai kerran viikossa kunnolla siivoamista riittääkin. Ja on totta että kivempi kutsua ihmisiä kylään kun kaikki on kaunista. queen

Possu, en tiedä lastenkasvatuksesta mitään mutta sen tiiän että kaverini ei kai antaisi lapsensa käyttäytyä noin. Smile Oli ikä mikä tahansa.

Megakesä, lukeminen on huisin kivaa mutta vielä kivempaa siistissä kodissa! Cool
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty provoiletteko?

Viesti  Murena Ma Elo 24, 2009 11:27 pm

Alkaa tuntua kettuilulta tuo siisteyden ylistys. Tulee paha mieli, kun toiset on masentuneita tai muuten voimattomia eikä oikeasti jaksa/pysty siivoamaan ja toiset sitten hymyilevät itseensä tyytyväisinä ja kyselevät "haiseeko teillä kun ette siivoa?" Sad
Murena
Murena

Viestien lukumäärä : 102
Join date : 18.08.2009
Ikä : 51

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree Ma Elo 24, 2009 11:49 pm

Murena, Kurnu ei kettuile! I love you

Miksi sinusta tuntuu siltä?
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  sannikka Ma Elo 24, 2009 11:53 pm

Murena; ei minullakaan ollut tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä. Nyt vaan sattuu olemaan ajanjakso, jolloin virtaa on vähän liikaakin. Kun olen masentunut, menee tosiaankin viikko/kuukausikaupalla, että saa itsensä edes sängystä ylös. Ei siinä paljon jaksa siivouksia ajatella.
sannikka
sannikka

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Tummanvihree Ti Elo 25, 2009 12:17 am

Minulla ei ole masentuneena vaikeuksia hoitaa kotitöitä, mutta masentuneena kyllä otan kaikki itseeni tosi herkästi. Ehkä sinullakin Murena on nyt vaan tästä kyse? Rolling Eyes (En voi lähettää yhtään postausta ilman hymiötä.)
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Haaste varatukarilaisille!!! Empty Vs: Haaste varatukarilaisille!!!

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa