Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Olemme mielipidevaikuttajia :o)

3 posters

Siirry alas

Olemme mielipidevaikuttajia :o) Empty Olemme mielipidevaikuttajia :o)

Viesti  hullukana Ma Elo 24, 2009 4:51 am

Kirjassa Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi 2.0 (s.114) kerrotaan näin:

"Verkkoyhteisöjen ja verkostojen käyttäjistä puhuttaessa mainitaan usein 90-9-1 sääntö, jossa prosentti osallistujista tuottaa sisältöä, yhdeksän prosenttia osallistuu ja loput 90 prosenttia on passiivisia sivustakatsojia. Pieni osuus käyttäjistä tuottaa sisällön, jonka ympärille verkosto on kerääntynyt, ja vain pieni osa tuottajista on intohimoisia, jopa pakkomielteenomaisesti aiheesta kiinnostuneita käyttäjiä. On merkittävää huomioida tämän pienen intohimoisen joukon vaikutus, sillä siihen kuuluvat toimivat mielipidevaikuttajina passiivisten käyttäjien enemmistölle".

En muista Tukarille rekisteroityneiden määrää, mutta tälle foorumille on "eksynyt" aivan varmasti tuo merkittävä prosentti. Toivottavasti muutkin mielipidevaikuttajamme tulevat pian tänne. cheers
hullukana
hullukana

Viestien lukumäärä : 34
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Olemme mielipidevaikuttajia :o) Empty Vs: Olemme mielipidevaikuttajia :o)

Viesti  possu Ma Elo 24, 2009 8:46 am

juu, pitäisi laittaa postia kaikille keitä tuntee tukarilta, mutta itse olen sähköposteissani ihan sekaisin. Yritin lopulta vastata yhden posteihin, olen ihan vähän vaan lykkäillyt sitä ja kun katsoin, niin hänen potinsa ovatkin tulleet jo helmikuussa. :-O Ja nyt ei hänen antamansa osoite toimi.

Harmittaa kamalasti. Kunhan tukari aukeaa, laitan kunnon haun päälle, että hoi, hoi, missä oot?

Tukarin ihmiset ovat niin hankalia, kun heillä on oikeatkin nimet kun minun on vaikea oppia edes nikkejä. :-O Sitten yleensä sähköpostinikki on eri. :-O

Pitäisi kirjoittaa taas osoitekirjaan ylös ihmisten tietoja, niin pysyisi ne paremmin päässäkin järjestyksessä. Tätä nykyä on kännykässä viissataa numeroa, joista ei ole harmainta hajuakaan keille ne on, eikä tarpeellisia numeroita löydy mistään.

PS. Itsekin käyn passiivisena sivustakatsojana monellakin palstalla, mm. suomi24:lt' etsin vinkkejä monenmoiseen käytännönpulmaan ja vauvasivustoilta luen horroresimerkkejä täydellisistä äideistä, mutta en kyllä suin surminkaan lähde niihin mukaan sössäämään. :-D
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Olemme mielipidevaikuttajia :o) Empty Vs: Olemme mielipidevaikuttajia :o)

Viesti  Gyver Ma Elo 24, 2009 9:01 pm

Tuohon 90-9-1 sääntöön voisi lisätä, että yksi promille osallistujista tuottaa sellaista sisältöä, joka vaikuttaa johonkin.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Olemme mielipidevaikuttajia :o) Empty Vs: Olemme mielipidevaikuttajia :o)

Viesti  possu Ma Elo 24, 2009 9:44 pm

Minen oikein ymmärrä mihin muuhun tämän vertaisverkkokirjoittelun pitäisi vaikuttaa, kuin kirjoittajiin itseensä. :-O

Ei kai nyt kukaan ajattele, että netin keskustelupalstat ovat tärkeitäkin vaikutuskanavia yhteiskunnassa? :-O

No, toisaalta metrolehdessä hehkutettiin kuinka vaikutusvaltaisia ovat joidenkin teinien muotiblogit. Vaikka minusta ne ovat ihan sponsoroituja mainoksia. Kieltämättä mainonta vaikuttaa ihmisiin voimakkaasti.

Itse ymmärrän ihan hyvin, ettei viitsi joka palstalle rekisteröityä, jota lukee. En minä ainakaan kirjoittele kuin murto-osalle palstoista mitä seuraan.

Mutta toisaalta, tässähän tulee oikein tehokas olo, tässä minä taas vaikutan jotenkin, kun kai se enemmän vaikuttaa, että sanoo jotain, kuin että on vaan hiljaa.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Olemme mielipidevaikuttajia :o) Empty Vs: Olemme mielipidevaikuttajia :o)

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa