Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Krooninen väsymysoireyhtymä

3 posters

Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  Ruustis Ti Elo 25, 2009 5:52 am

Terve kaikki.

Mulla diagnosoitiin tänään tämä oireyhtymä, kun parin vuoden ajan olin ravannut lääkärissä etsimässä syytä jatkuvaan väsymykseen, laihtumiseen, pahoinvointiin, raskaaseen oloon, päänsärkyihin ja kuumeiluun.

Onko täällä muita jotka kärsivät samasta, ja miten selviätte arjessa?

Itseäni pelottaa että pian tulee töistä potkut, kun olen joka toinen viikko kipeänä ja joudun ottamaan päivän tai pari saikkua. Täyttä kuukautta en ole työskennellyt vielä kertaakaan.

Ruustis

Viestien lukumäärä : 40
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Vs: Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  eliö Ke Elo 26, 2009 10:40 pm

Mulla noi oireet on aina diagnosoitu masennukseksi. Huolimatta siitä mikä mielentilani on ollut. Somatisointia on se.
eliö
eliö

Viestien lukumäärä : 64
Join date : 24.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Vs: Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  possu Ti Syys 01, 2009 10:53 pm

Hei minä luin juuri jostain, että krooniseen väsymysoireyhtymään on menestyksekkäästi käytetty hoitoa, missä turvataan jugurtin avulla hyödyllisten maitohappobakteereiden saanti ja taisi olla ihan "oikea" tutkimus, eikä jugurttitehtailijoiden. Mutta hoitoaika, eli aika kun piti riittävästi syödä näitä jugurtteja oli todella pitkä, kolme kuukautta tai jotain.

Hitto kun löytäisin jostain tuon jutun.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty oho!

Viesti  Ruustis Ke Syys 02, 2009 12:37 am

Kiitos possu vinkistä! Syön kyllä jugurttia lähes joka päivä, yleensä yhden purkillisen verran. Pitää kai alkaa syödä sitä ihan tosissaan. Varmaan riippuu jugurttilaadustakin.

Jännää on se, että mulla ei väsymys edes ole pääoireena, vaan jatkuva sairastelu. Nytkin on ollut viikon sisään vilustuminen ja mahatauti, tulivat peräkkäin. Itse fatiikki iskee aina parin-kolmen viikon välein, ja silloin kyllä uupumus on ihan tolkuton. Tuntuu lihaksissa asti.

Joskus meinaa voimat loppua kokonaan kun joudun aina töissä selittelemään sairaspoissaolojani. Helpompaa olisi vaan levätä kotona, tehdä kotitöitä ja ulkoilla, mutta kun siihen ei tässä maailmassa ole varaa juuri kenelläkään!

Ruustis

Viestien lukumäärä : 40
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Vs: Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  possu Ke Syys 02, 2009 3:19 am

Hei, löysin sen jutun. Se on tällaisella Voi Hyvin -lehden Ytimessä -palstan Nyt tukittua -osiossa, jota koostaa Timo Lehto, biokemisti, FT:

"PROBIOOTTIBAKTEERIT VÄHENTÄVÄT AHDISTUSTA

Lactobacillus casei-probioottibakteereiden todettiin vähentävän ahdistusta merkittävästi potilailla, jotka kärsivät kroonisesta väsymysoireyhtymästä (CFS). Tämän oireyhtymän aiheuttajaa ei tunneta, mutta tavallisimpia oireita ovat tunne-elämän häiriöt, kuten ahdistus. Potilaat saivat probioottibakteereja kahden kuukauden ajan. Tulokset tukevat teoriaa, jonka mukaan suolisto ja aivot "kommunikoivat" keskenään ja suoliston mikrobitasapainolla saattaa olla tässä merkittävä tehtävä. Piilevä suoliston tulehdus, joka edistää huonojen potentiaalisesti patogeenisten bakteerien lisääntymistä, näyttäisi vaikuttavan haitallisesti sellaisiin aivoalueisiin, jotka säätelevät henkistä terveyttä ja käyttäytymistä.

Rao, A.V. & Bested, A.C. & Beaulne, T.M ym: A randomized, double-blind, placebocontrolled pilot study of a probiotic in emotional symptoms of chronic fatigue syndrome. Gut Pathogens; 1:6 doi:10.1186/1757-4749-1-6159-164 (2009)."


Tuotahan myydään tuota lactobacillus casei -jogurttia ihan tavan ruokakaupassa, kannattaa varmaan kokeilla?
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Kiitos!

Viesti  Ruustis Ke Syys 02, 2009 3:45 am

Suuret kiitokset tekstistäsi!!
Käyn heti huomenna katsomassa mikäli näistä brittikaupoista löytyy tuota jugurttia. Yleensä ei löydy mitään mitä etsii, mutta ehkä tällä kertaa onni potkaisisi Smile

Ruustis

Viestien lukumäärä : 40
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Vs: Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  possu To Syys 03, 2009 12:57 am

Ellei löydy ruokakaupasta, kysy apteekista? Eiköhän näitä probioottibakteereita käytetä ihan yleisesti esim. antibioottikuurien yhteydessä?
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Pitääpä katsoa

Viesti  Ruustis To Syys 03, 2009 5:43 am

Ei ainakaan meidän lähiapteekista löydy, mut menen viikonloppuna kaupungille niin että eiköhän sieltä. Varmaan luontaistuotekaupasta vois kanssa kysyä.
Alan olla niin loppu tähän sairasteluun, että pakko on joku troppi löytää.

Ai niin, tänään sanoi lääkäri että mulla on ihan varmasti SIKAINFLUENSSA Very Happy Very Happy Very Happy Päivän paras!!! Sikaflunssahan takuulla kestää kaksi vuotta ja tulee aina viikon välein kuumeiluna.

Ruustis

Viestien lukumäärä : 40
Join date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Krooninen väsymysoireyhtymä Empty Vs: Krooninen väsymysoireyhtymä

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa