Diagnoosisi
+21
kakaduriel
tavis09
statist
eliö
keiju
Tikru
hanna74
possu
Fet
vilsu
Trisse
lumppu
toivotonko
minätäällä
Chaos
(ihme)risto
Gyver
Pertti Luukkonen
Sien..
eBeta
Admin
25 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Diagnoosisi
Tässä ketjussa kaikki halukkaat voivat kertoa diagnoosinsa.
Minä aloitan...
-kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppi 2
-yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
-sekamuotoinen persoonallisuushäiriö epävakain ja riippuvaisin piirtein
Minä aloitan...
-kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppi 2
-yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
-sekamuotoinen persoonallisuushäiriö epävakain ja riippuvaisin piirtein
Vs: Diagnoosisi
Keskivaikea/vaikea masennus
Yleistynyt ahdistuneisuush.
Agorafobia paniikkioirein
plus fyysiset.
Mutta nyt olen (mielestäni) psyykkisesti hyvässä kunnossa. Fyysisesti en.
Yleistynyt ahdistuneisuush.
Agorafobia paniikkioirein
plus fyysiset.
Mutta nyt olen (mielestäni) psyykkisesti hyvässä kunnossa. Fyysisesti en.
eBeta- Viestien lukumäärä : 41
Mulla on hoitoneuvottelu kohta niin saattaapi diagnoositkin muuttua tai
sitten niitä yleensä ollaan lisätty.
Mitä enemmän käyn psykiatrilla , sitä enemmän minulle lätkitään diagnooseja.
Tästä on jo aikaa kun psykiatri kirjoitti diagnoosikseni
1. Keski-vaikea masennus, toistuva (ensin se oli vaikea)
2. Sosiaalinen fobia
3. Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö ( piirteitä vaativasta, estyneestä, passiivis-agressiivisesta ja epäluuloisesta luonnehäiriöistä)
Onko muuten epäluuloinen pesroonallisuuhäiriö sama kuin paranoidinen?
sitten niitä yleensä ollaan lisätty.
Mitä enemmän käyn psykiatrilla , sitä enemmän minulle lätkitään diagnooseja.
Tästä on jo aikaa kun psykiatri kirjoitti diagnoosikseni
1. Keski-vaikea masennus, toistuva (ensin se oli vaikea)
2. Sosiaalinen fobia
3. Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö ( piirteitä vaativasta, estyneestä, passiivis-agressiivisesta ja epäluuloisesta luonnehäiriöistä)
Onko muuten epäluuloinen pesroonallisuuhäiriö sama kuin paranoidinen?
Sien..- Viestien lukumäärä : 211
On
-
Vastauksista näkee, että diagnoosikäytäntö on perin merkillinen yleensäkin ja erityisesti vastaajien tapauksessa.
Ts. diagnoosit menevät liikaa päällekkäin. Jos on joku "kova" diagnoosi, putoaa lievempi samantyyppinen tietysti pois!
-
Vastauksista näkee, että diagnoosikäytäntö on perin merkillinen yleensäkin ja erityisesti vastaajien tapauksessa.
Ts. diagnoosit menevät liikaa päällekkäin. Jos on joku "kova" diagnoosi, putoaa lievempi samantyyppinen tietysti pois!
-
Viimeisin psykiatrian erikoislääkärin minulle antama diagnoosi, annettu tämän vuoden keväällä:
F60.1 Eristäytyvä persoonallisuus
F29 Määrittämätön ei-elimellinen psykoottinen häiriö
Viimeisen 7 vuoden aikana minulle on diagnosoitu paljon muutakin:
Vaikea-asteinen masennustila, sosiaalisten tilanteiden pelko, persoonallisuushäiriödiagnoosi on vaihdellut, sekamuotoista, estynyttä sekä eristäytyvää. Psykiatrien lausunnoissa arveluja mahdollisesta maniatyyppisestä häiriöstä ja autismista. Psykologin mukaan minulla on passiivis-riippuvaisia piirteitä.
F60.1 Eristäytyvä persoonallisuus
F29 Määrittämätön ei-elimellinen psykoottinen häiriö
Viimeisen 7 vuoden aikana minulle on diagnosoitu paljon muutakin:
Vaikea-asteinen masennustila, sosiaalisten tilanteiden pelko, persoonallisuushäiriödiagnoosi on vaihdellut, sekamuotoista, estynyttä sekä eristäytyvää. Psykiatrien lausunnoissa arveluja mahdollisesta maniatyyppisestä häiriöstä ja autismista. Psykologin mukaan minulla on passiivis-riippuvaisia piirteitä.
Gyver- Viestien lukumäärä : 166
Pertti Luukkonen kirjoitti:-
-
Ihmisellä voi olla useita persoonallisuushäiriödiagnooseja yhtäaikaan. Mutta todellakin "kovat " pudottavat lievemmät pois.
Itselläni on muuten psykoottinen masennus- diagnoosi. Lieneekä sekin kova diagnoosi, joka pudottaa aikaisemman persoonallisuushäiriödiagnoosin.
(ihme)risto- Viestien lukumäärä : 14
f20.00 paranoidinen skitsofrenia.mm.kuulen ääniä päässäni
ja ei oo dg:tä mutta estyneen persoonallisuuden kuvaus käy kuin nenä päähän muhun. halu ois muiden seuraan mutta eristyn silti kotiin koska uskon ettei muut halua olla seurassani. sit on diabetesdiagnoosi
ja ei oo dg:tä mutta estyneen persoonallisuuden kuvaus käy kuin nenä päähän muhun. halu ois muiden seuraan mutta eristyn silti kotiin koska uskon ettei muut halua olla seurassani. sit on diabetesdiagnoosi
Chaos- Viestien lukumäärä : 296
Doubles
[quote="(ihme)risto"]
Ei välttämättä, jos diagnoosit ovat samaa dimensiota. Mutta esimerkiksi kaksi erillistä ahdistus-diagnoosia on yleensä "liikaa".
-
Pertti Luukkonen kirjoitti:-
Ei välttämättä, jos diagnoosit ovat samaa dimensiota. Mutta esimerkiksi kaksi erillistä ahdistus-diagnoosia on yleensä "liikaa".
-
Minulle ei psykiatri...
ole persoonallisuushäiriötä diagnosoinut, kun se masennusdiagnoosi, psykoosin kanssa tai ilman ja toistuvana, on aina kummitellut päällä. Sanoi, ettei toisen tuommoisen häiriön aikana voi persoonallisuushäiriötä diagnosoida.
Olenkin ihmetellyt tukarin ihmisten monia diagnooseja, varsinkin silloin kun eläkettä vasta haettiin. Laskeskelin itsekseni eri persoonallisuushäiriöiden piirteitä, ja niitä oli omasta mielestä ainakin neljästä, ei kuitenkaan kaikista diagnoosiin tarvittavaa määrää.
Viimeksi, tarkkailujakson päätteeksi, sain osaston psykiatrilta määrittelemättömän masennuksen.
Psykiatri oli osittain samaa mieltä, kun sanoin, että minun diagnoosini voisi olla mikä vaan. Sanoi, että ei nyt ihan mikä vaan sentään.
Olenkin ihmetellyt tukarin ihmisten monia diagnooseja, varsinkin silloin kun eläkettä vasta haettiin. Laskeskelin itsekseni eri persoonallisuushäiriöiden piirteitä, ja niitä oli omasta mielestä ainakin neljästä, ei kuitenkaan kaikista diagnoosiin tarvittavaa määrää.
Viimeksi, tarkkailujakson päätteeksi, sain osaston psykiatrilta määrittelemättömän masennuksen.
Psykiatri oli osittain samaa mieltä, kun sanoin, että minun diagnoosini voisi olla mikä vaan. Sanoi, että ei nyt ihan mikä vaan sentään.
minätäällä- Viestien lukumäärä : 370
Tällä hetkellä tärkein varmaan se F50.0 eli anorexia nervosa.
Muut: yleistynyt ahdistuneisuushäiriöt, keskivaikea-vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö, vaativa persoonallisuus
Muut: yleistynyt ahdistuneisuushäiriöt, keskivaikea-vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö, vaativa persoonallisuus
Mulle sano psykiatri kerran kun olin osastolla, että
et sinä tuosta masennuksesta parane, koska se on sinun persoonaasi liittyvää.
(no jotenkin näin)
Olin pimahtanut siellä jotenkin ja raivonnut.
Että niin kuin minun luonteeni tulisi "parantua"
tai "kehittyä".
Sellaisen vaikutelman sain.
Ja pahan mielen.
et sinä tuosta masennuksesta parane, koska se on sinun persoonaasi liittyvää.
(no jotenkin näin)
Olin pimahtanut siellä jotenkin ja raivonnut.
Että niin kuin minun luonteeni tulisi "parantua"
tai "kehittyä".
Sellaisen vaikutelman sain.
Ja pahan mielen.
Sien..- Viestien lukumäärä : 211
mun diagnoosi on tällä hetkellä pms.
Joskus oli rajatila ja bipolaari. Noista parannuin ja nykyään lääkkeettömänä kärsin pms:stä ja masiksista joskus. Mutta yleensä olen ok.
Joskus oli rajatila ja bipolaari. Noista parannuin ja nykyään lääkkeettömänä kärsin pms:stä ja masiksista joskus. Mutta yleensä olen ok.
lumppu- Viestien lukumäärä : 11
Ne on aina vaihdelleet mutta viimeisimpien mukaan:
F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila
F60.9 Määrittelemätön persoonallisuushäiriö vaativin ja riippuvaisin piirtein (<- kuulostaapa komealta )
F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila
F60.9 Määrittelemätön persoonallisuushäiriö vaativin ja riippuvaisin piirtein (<- kuulostaapa komealta )
Trisse- Viestien lukumäärä : 401
Vaikeasta masennuksesta on aikanaan lähdetty liikkeelle. Masennusta ei enää ole, mutta jäljellä on ihmissuhteisiin liittyvää ahdistusta. Diagnoosia en ole kysellyt. Olen sen verran hyvin tervehtymään päin ollut, ettei tunnu enää oleelliselta.
Suru ei ole diagnoosi eikä tilanteessani muutenkaan huono juttu, mutta mainitsen sen nyt silti. Suru tänäänkin näkemästäni mahdollisuudesta läheisyyteen, johon en kuitenkaan oireiltani saanut tartuttua.
Luullakseni olen psyykkisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan aikuisiällä eikä somaattisellakaan puolella ole valittamista.
Suru ei ole diagnoosi eikä tilanteessani muutenkaan huono juttu, mutta mainitsen sen nyt silti. Suru tänäänkin näkemästäni mahdollisuudesta läheisyyteen, johon en kuitenkaan oireiltani saanut tartuttua.
Luullakseni olen psyykkisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan aikuisiällä eikä somaattisellakaan puolella ole valittamista.
vilsu- Viestien lukumäärä : 60
Amerikoissa kai on...
depressiivisen persoonallisuuden nimellä kulkeva persoonallisuushäiriö. Netistä löysin kriteeritkin.
Oli eri kuin dystymia, persoonallisuushäiriöiden joukossa.
PL ei kyllä maininnut, ja taisi se olla kiistanalainen diagnoosi, ehkä ehdolla sellaiseksi vasta. Tulee varmaan, jos medikalisaatio etenee nykyiseen malliin.
Oli eri kuin dystymia, persoonallisuushäiriöiden joukossa.
PL ei kyllä maininnut, ja taisi se olla kiistanalainen diagnoosi, ehkä ehdolla sellaiseksi vasta. Tulee varmaan, jos medikalisaatio etenee nykyiseen malliin.
Kuka muistaa niitä uusia, tulossa olevia diagnooseja...
siellä Amerikan psykiatriyhdistyksen kokouksessa. Nettiriippuvuus nyt ainakin oli yksi, ja minua kauhistutti kovasti tuo joku matematiikkavammaisuus tai vajavuus tai häiriö tai mikä lie, kun olen suorittanut vain lukion lyhkäisen matikan, enkä enää muista siitä mitään. Testi jos lykättäisiin eteen, niin matematiikkavajavuus olisi varma!
Minä saan ainakin tuon nettiriippuvuuden kun olen täällä 10+ tuntia päivässä.
My schizos are about to phrenia.
Fet- Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 58
Adhd ja aiemmin oli masennus. Unihäiriöihin tahtoisin hoitoa, mutta en ole koskaan saanut, vaikken edelleenkään nuku kuin korkeintaan nelisen tuntia yössä. Tämä kyllä vaikuttaa kaikkeen muuhun sitten.
Unilääkkeiden sijaan minulle syötettiin monta vuotta mielialalääkkeitä, jotka aiheuttivat vakavia häiriöitä, kunnes neurologi kielsi niiden käytön minulle.
Raivostuttaa tuollainen. Potilasta ei kuunnella eikä uskota yhtään. Olisin luultavasti voinut paremmin kun en olisi koskaan mihinkään "hoitoon" hakeutunutkaan.
Unilääkkeiden sijaan minulle syötettiin monta vuotta mielialalääkkeitä, jotka aiheuttivat vakavia häiriöitä, kunnes neurologi kielsi niiden käytön minulle.
Raivostuttaa tuollainen. Potilasta ei kuunnella eikä uskota yhtään. Olisin luultavasti voinut paremmin kun en olisi koskaan mihinkään "hoitoon" hakeutunutkaan.
possu- Viestien lukumäärä : 430
Oletko pyytänyt terveyskeskuslääkäriltä unilääkkeitä?
vastaus
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja epävakaa persoona
hanna74- Viestien lukumäärä : 280
Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus, rajatilatyyppi
Aiemmin lausunnoissani luki myös dissosiatiivinen häiriö, jonka nykyinen lääkärini pudotti pois.
Toistuvaa vaikeaa masennusta sekä piirteitä skitsotyyppisestä, depressiivisesta ja estyneestä persoonallisuushäiriöstä on listalla myös ollut. Joskus jopa pakko-oireinen häiriö, jota en kyllä itsessäni tunnista.
Fyysisenä sairautena epilepsia.
Aiemmin lausunnoissani luki myös dissosiatiivinen häiriö, jonka nykyinen lääkärini pudotti pois.
Toistuvaa vaikeaa masennusta sekä piirteitä skitsotyyppisestä, depressiivisesta ja estyneestä persoonallisuushäiriöstä on listalla myös ollut. Joskus jopa pakko-oireinen häiriö, jota en kyllä itsessäni tunnista.
Fyysisenä sairautena epilepsia.
Tikru- Admin
- Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 43
Mullakin oli pakko-oireinen työkyvyntestauslausunnossa kesällä.
-Paniikkihäiriö
-Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
-Bentsoriippuvuus
Näillä mennään
-Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö
-Bentsoriippuvuus
Näillä mennään
keiju- Viestien lukumäärä : 6
Esiteininä reaktiivinen masennus, sittemmin keskivaikea masis, epävakaa ja viimitteeksi keskivaikea muuttui toistuvaksi. Ei muuta.
eliö- Viestien lukumäärä : 64
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa