Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Miten mennen ajttekusta irti?

3 posters

Siirry alas

Miten mennen ajttekusta irti? Empty Miten mennen ajttekusta irti?

Viesti  pakkastuuli Ma Syys 07, 2009 10:38 pm

Miten pääsen tähän päivään? KIITOS!

pakkastuuli

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 30.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten mennen ajttekusta irti? Empty Kiinni nykyhetkeen

Viesti  Varjolilja Ma Syys 07, 2009 10:58 pm

Terapeuttini on opettanut minua monin tavoin pysymään nykyhetkessä. Yksi keino voi olla itsensä koskettaminen ja sen aistiminen ja kuvaaminen mielessä, siis aistia, tuntea ja ajatella samanaikaisesti samaa asiaa. Myös voi alkaa kuvata ympäristöä, aivan pieniäkin asioita ja yksityiskohtia, vaikka omasta kodista tai ulkoa tai mistä tahansa. Hän on sanonut, että kodin esineiden koskettaminen, aistiminen ja ajattelu tyyliin "tämä on minun pöytäni, tuolini" jne. Käynti suihkussa ja senkin kuvaileminen nyt-hetkessä itselle auttaa edes hetkeksi pysymään tässä hetkessä. Nuo ovat auttaneet minua. Hän on opettanut luiden, esim. ranteen naputtamista niin, että tulee resonanssi, värinä, joka leviää siinä luussa laajemmallekin. Olen löytänyt Babette Rothschildin artikkelin "Traumaterapia turvalliseksi". En nyt muista, onko se Traumaterapiakeksuksen sivulla vai missä, ehkä nykyään myös siellä. Siinä kerrotaan ohjeita nyt-hetkessä pysymiseen.

Varjolilja

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 07.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten mennen ajttekusta irti? Empty Käsittelemällä se mennyt loppuun...

Viesti  minätäällä Ma Syys 07, 2009 11:01 pm

vaikka kirjoittamalla siitä päiväkirjaan. Ja sitten sulkemalla päiväkirjan ja ryhtymällä tekemään muuta. Voisihan tuota ainakin kokeilla.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten mennen ajttekusta irti? Empty Vs: Miten mennen ajttekusta irti?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa