Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Alhoholistin aikuinen lapsi

3 posters

Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  hannele81 Ke Elo 19, 2009 10:34 pm

Lisään tämänkin ketjun tänne varatukarille.
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Alkoholistin aikuinen lapsi

Viesti  vm48 To Elo 20, 2009 1:00 am

Ei tullut silloin varsinaisen Tukiaseman aikoina luettua ja kirjoitettua tähän aiheeseen,mutta nyt ajattelin pistää muutaman mietteen. Näköjään on niin että alkoholistin lapsi kärsii aina vanhempansa alkoholismin seurauksista olipa hän miten vanha tahansa. Ainakin minä huomaan jatkuvasti takautumia lapsuudesta tulevan mieleen kun joku tilanne muistuttaa lapsuudessa koettua.Vasta oikeastaan nyt olen alkanut ymmärtää miten paljon henkistä tuskaa olen käsrsinyt ja miten paljon se on vaurioittanut minua. Se,että en ilmeisesti pysty luottamaan miehiin,mutta silti alistun heidän käskyvaltaansa juontaa juuri siitä että totuin alkoholisti isäni komentoon. Ja totuin myös siihen,että vaikka äitini riiteli ja huusi,hän tosipaikan tullessa lähti meidän kanssamme pakoon ja tavallaan antoi esimerkin siitä että olipa mies millainen tahansa niin hän oli isäntä talossa.
Mieheni juodessa koin samat tunteet kuin lapsena ja olen hyvilläni että juominen jäi mieheni sairastuttua. Hänen ilkeyttään sairaus ei poistanut kuitenkaan,vaan sitä kestän edelleen.
Jonkinlaista uutta ajatustapaa on yritettävä,kunhan saan itseni parempaan kuntoon. Tässä kunnossa mikään itsehoito ei onnistu.
vm48
vm48

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Vs: Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  hannele81 Pe Elo 21, 2009 1:37 am

Niin, kyllä se minullakin isän juominen on jättänyt tosi isot arvet ja ne ei kaikki katoa koskaan. Aijemmin en kestänyt katsoa edes humalaisia ilman, että alan ahistella. Nyt tilanne on jo parempi siinä suhteessa ja olen itsekkin kolmen vuoden alkottoman tauon jälkeen käynyt baarissa ja ottanut alkoa. Silti on hetkiä, että pienetkin asiat saa kaiken palaamaan mieleen ja alan voida pahoin.
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Alkoholistin aikuinen lapsi

Viesti  vm48 La Elo 22, 2009 12:43 am

Suomalainen alkoholiin suhtautuminen on niin kaksinaismoralistinen ettei varmaan missään ole samanlaista. Toisaalla juominen kielletään tai yritetään ainakin kohtuullistaa ja valtion monopooliasema vaatii verokertymää suuremmaksi. Itse olen huolissani nykyisistä kouluikäisistä ja nuorisosta,sillä se on nähnyt kotonaan vapaata alkoholinkäyttöä ja juhlintaa ja pitää varmasti sitä tärkeänä ja elämään luonnollisesti kuuluvana.Mietinkin lähinnä sitä,miten paljon heitä vaurioitaa varhainen juomisen aloittaminen,ei niinkään ehkä vanhempien käyttäytyminen humalassa. Mehän kärsimme enemmänkin alkoholistivanhemmasta,mutta emme itse aloittaneet jatkuvaa juomista varhain.
Jotain olisi asiantuntijoiden tehtävä asialle,sitä vartenhan on kaikenlaisia maistereita sun muita ministereitä,mutta eivät vain saa aikaan mitään muuta kuin viinan hinnan ylös ja alas hinausta. Täysin uudenlaista arvomaailmaa olisi saatavaa iskostetuksi suomalaisten mieliin,että muutos parempaan alkaisi-
vm48
vm48

Viestien lukumäärä : 85
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Vs: Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  hannele81 La Elo 22, 2009 12:59 am

Huomasin sen, että kun olin monta vuotta kokonaan ottamatta alkoa, niin sitä pidettiin suurena ihmeenä, sitä piti selitellä. Mutta sitten se, että ottaa alkoa on normaalia. Sairasta Mad
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Vs: Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  hannele81 Ti Syys 15, 2009 7:07 am

Olen vähän huolissani omasta alkon käytöstä tai siitä, että tekis mieli juoda joka viikko! En tiedä mitä sillä haen, kait jotain hetkellistä ahitonta oloa, kaikki estot katoaa jne. En halua, että minulle käy kuten isälle viina kanssa.
hannele81
hannele81

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 19.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Vs: Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  Rimppakinttu To Huhti 29, 2010 1:34 am

Olen 20-vuotias. Äitini on ollut koko ikäni alkoholisti. Hän juo viinaa harvoin, mutta kun hän ottaa, hän juo paljon. Olen jopa joutunut soittamaan ambulanssin viikon mittaisen juopottelun jälkeen aiheutuneen kohtauksen takia.

Oma suhtautuminen alkoon on vähän ristiriitainen: viina aiheuttaa muistojen takia mieletöntä ahdistusta, mutta ikäisteni "harrastus" on näköjään baareissa käyminen, ja jos sanon etten juo alkoa, olen saanut mm. sellaista palautetta, että "oletko joku uskovainen?".

Tosiaan, jos et juo, olet joko nössö tai uskovainen (tai molempia). Kummallista.

Rimppakinttu

Viestien lukumäärä : 2
Join date : 29.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Alhoholistin aikuinen lapsi Empty Vs: Alhoholistin aikuinen lapsi

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa