Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

+2
Ziina
Tummanvihree
6 posters

Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 5:22 pm

Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Ziina La Syys 12, 2009 5:36 pm

Kuuntelen parhaillaan.- Yksinasuvia rangaistaan Suomessa: tukia evätään jne jne.- Pahinta lienee viesti, että yksin asuminen ei ole OK: vain perheelliset kelpaa.......
Samassa asemassa lienevät yksinhuoltajat. NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Icon_tongue NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Icon_monkey
Ziina
Ziina

Viestien lukumäärä : 96
Join date : 14.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 5:41 pm

Minun mielestäni kyllä yksin asuva tulee paljon paremmin toimeen kuin yhdessä asuvat! Meillä ei ole mieheni kanssa ikinä varaa muuttaa yhteen.

Yksin asuva saa tuet, mutta jos muutat yhteen työtätekevän kanssa, sen yhden ihmisen oletetaan maksavan KAIKEN kahden ihmisen puolesta. Ei ole mahdollista!
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Ziina La Syys 12, 2009 5:43 pm

Suomessa on kaikki mahdollista. NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Icon_arrow
Ziina
Ziina

Viestien lukumäärä : 96
Join date : 14.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Biancaliina La Syys 12, 2009 9:33 pm

Tummanvihree kirjoitti:Minun mielestäni kyllä yksin asuva tulee paljon paremmin toimeen kuin yhdessä asuvat! Meillä ei ole mieheni kanssa ikinä varaa muuttaa yhteen.

Yksin asuva saa tuet, mutta jos muutat yhteen työtätekevän kanssa, sen yhden ihmisen oletetaan maksavan KAIKEN kahden ihmisen puolesta. Ei ole mahdollista!

Sama juttu, enpä tiedä miten ihmeessä voidaan muuttaa yhteen, koska miehen palkka ei todellakaan riitä meille ja mun tuet olisi vähäisiä ja menisi käytännössä kaikki terveyskuluihin ja pitäs repiä opintolainoihinkin jostain... Mad Crying or Very sad

Erikseen kun asuu, rahat riittää...

Mutta tämä tilanne on täysin perseestä ja olen surullinen No Tuntuu että ihan ku olis oma vika että on sairastunut ja työkyvytön. En ansaitse mitään, edes yhteenmuuttoa Neutral Siltä tämä toisinaan tuntuu.
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 9:40 pm

Biancaliina, totta. Ohjelmassa vedottiin siihen, että yksinasuva köyhä maksaa kaiken yksin eikä voi jakaa menoja toisen kanssa, esim. netti tms. Mutta hei, 25 euron menetys on pikkujuttu siihen verrattuna että voi menettää 250 euroa kun erehtyy muuttamaan kumppaninsa kanssa yhteen! Tai voi menettää vaikka 500...

Ohjelmassa myös sanottiin, että mt-ongelmaiset saavat paremmin tukea ja apua kuin fyysisiä sairauksia sairastavat. Hmm. Miksi sitten moni mt-ongelmainen tuntuu olevan ihan eri mieltä?!

Joku mainitsi myös sen, että nykyään tosiaan ajatellaan köyhyyden ja sairastumisen olevan oma vika. Sad
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 10:22 pm

Sinkkutalouksia suositaan perusteetta! Esimerkiksi asumistuki tippuu pois jos muuttaa puolison kanssa saman katon alle!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 10:48 pm

Vaikka ei saisikaan asumistukea niin voisi saada edes jotain.

Itse jouduin vuosia sitten niin absurdiin tilanteeseen, että en saanut muutaman tunnin takia työttömyyskorvausta, mutta mieheni ei kyennyt maksamaan koko vuokraa ja elättämään minuakin, joten siinä ainoa ratkaisu oli erilleenmuutto. Sossuntäti sanoi että ei tässä ole mitään järkeä, että sulle joudutaan nyt maksamaan yli 800 euroa tukia kun muutat tuonne omaan kämppään, kun sulle olis voitu maksaa ees 400 euroa ja olisitte voineet asua yhessä. Näin yhteiskuntakin olisi säästänyt.

Suomessa on paljon yksinasuvia - ja paljon yhdessäasuvia joilla on virallisesti eri osoite. Mistäköhän tämä johtuu...? Wink
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 10:58 pm

Juu tässä aiheeseen liittyvä vanha mielipidekirjoitukseni:

Olen katkera yhteiskuntaamme kohtaan, koska minulta tippui Kelan eläkkeensaajan asumistuki pois viime syksyllä avioiduttuani ja muutettuani vaimoni kanssa yhteen. Minun tuloluokassani (bruttoeläkkeeni on noin 1000 euroa per kuukausi) asumistuen jääminen pois tekee ison reilun 100 euron loven toimeentulooni, vaikka asumiskuluni jopa nousivat avioiduttuani suuremman asunnon vuoksi!

Luulen, että ihmisten pariutuminen säästää välittömästi merkittävästi yhteiskunnan kuluja, sillä esimerkiksi minä olen hyvässä parisuhteessa elävänä tyytyväisempi, jolloin sairautenikaan ei välttämättä oireile kuten yksin asuessani. Luulen, että kykenen rakkaudellisessa avioliitossa eläessäni olemaan myös yhteiskunnan kokonaishyödyn kannalta merkittävästi positiivisempi tapaus kuin sinkkuboksissani!

Vetoankin nyt päättäjiin, että eläkkeensaajan asumistukea maksettaisiin puolison tuloista riippumatta vähintäänkin puolet sinkkutalouden asumistuesta parisuhteessa elävälle kansalaiselle.

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Gyver La Syys 12, 2009 11:02 pm

Tummanvihree kirjoitti:Itse jouduin vuosia sitten niin absurdiin tilanteeseen, että en saanut muutaman tunnin takia työttömyyskorvausta, mutta mieheni ei kyennyt maksamaan koko vuokraa ja elättämään minuakin, joten siinä ainoa ratkaisu oli erilleenmuutto. Sossuntäti sanoi että ei tässä ole mitään järkeä, että sulle joudutaan nyt maksamaan yli 800 euroa tukia kun muutat tuonne omaan kämppään, kun sulle olis voitu maksaa ees 400 euroa ja olisitte voineet asua yhessä. Näin yhteiskuntakin olisi säästänyt.
Shocked Eikö tuollaisessa tilanteessa voisi anoa jotain poikkeusjuttua? Ei niitä pykäliä ole tarkoitettu pilkuntarkasti noudatettaviksi, järkeäkin saa toki käyttää... Kai tuo sossuntäti edes kysyi neuvoa esimieheltään tai joltain sellaiselta, jolla olisi valtaa joustaa?

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 11:05 pm

Heh, kilpaillaanko Very Happy , minä taas menettäisin yhteenmuutossa 350 euroa asumistukea! Eläke on noin 800 euroa, joten tuosta ei paljon maksella yhteistä isompaa kämppää ja kaikkia lääke- ja terveydenhoitomenoja. Nyt voin edes teoriassa mennä sossuun jos tulee sikaisoja kuluja monena kuukautena, mutta yhdessäasuessa en voi ikinä saada sossusta mitään ja tulot olisivat noin pienet. Tosin auttaisi edes se pysyvä eläke jotain... Jos muutetaan yhteen kun olen kuntsarilla ja myöhemmin joudun työttömäksi, se on taas yhdessäasumisen karu loppu. Ja koska minun työkykyyni ei mies luota (enkä minäkään, heh!), niin hän ei halua ottaa sitä riskiä että asutaan yhdessä ja taas on katastrofi valloillaan.

Yksinasuvat ovat tutkimusten mukaan alttiimpia sairauksille ja mt-ongelmille kuin yhdessäasuvat. Tämä sanottiin tuossa ohjelmassakin. Kukas tämän systeemin korjaisi? Rolling Eyes
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 11:08 pm

Gyver, ei olisi voinut tehdä noin. Tämä sossuntäti myönsi minulle jo "salaa" sen yhden kuun toimeentulotuen sillä ehdolla, että hankkisin oman kämpän kuukauden sisällä. Hän oli myös sanojensa mukaan saanut useasti huomautuksia siitä, että myönsi tukea tavallaan laittomasti eli ottaen huomioon ihmisten todellisen tilanteen eikä pykäliä. Sad Tuossa ei auttanut edes se, että olisin tarvinnut tukea vain kesäksi, syksyllä työni olisivat jatkuneet.

Tulen ikuisesti muistamaan sen naisen sen inhimillisyyden takia. Muissa sossuissa olen saanut vain paskaa niskaan.
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Keneltä ottaisit?

Viesti  Kyllästynyt La Syys 12, 2009 11:15 pm

Hermiitti kirjoitti:Juu tässä aiheeseen liittyvä vanha mielipidekirjoitukseni:

Olen katkera yhteiskuntaamme kohtaan, koska minulta tippui Kelan eläkkeensaajan asumistuki pois viime syksyllä avioiduttuani ja muutettuani vaimoni kanssa yhteen. Minun tuloluokassani (bruttoeläkkeeni on noin 1000 euroa per kuukausi) asumistuen jääminen pois tekee ison reilun 100 euron loven toimeentulooni, vaikka asumiskuluni jopa nousivat avioiduttuani suuremman asunnon vuoksi!...

Kuinka paljon "säästätte" parina siinä, ettette tarvitse kahta asuntoa?
Eikö ole vain kohtuullista, että suuremmasta asunnosta joudut maksamaan enemmän, vai pitäisikö sinun saada kaikki hyvä ja mukavuudet maksutta?

Hermiitti kirjoitti:... Luulen, että ihmisten pariutuminen säästää välittömästi merkittävästi yhteiskunnan kuluja, sillä esimerkiksi minä olen hyvässä parisuhteessa elävänä tyytyväisempi, jolloin sairautenikaan ei välttämättä oireile kuten yksin asuessani. Luulen, että kykenen rakkaudellisessa avioliitossa eläessäni olemaan myös yhteiskunnan kokonaishyödyn kannalta merkittävästi positiivisempi tapaus kuin sinkkuboksissani! ...

Voi pyhä Sylvi!
Minä puolestani luulen, että moni muukin olisi tyytyväisempi jos yhteiskunta kustantaisi kaiken - eikä itse tarvitsisi tehdä muuta kuin maata sohvalla ja välillä ruikuttaa netissä siitä, että eläkeläistenkin pitäisi saada lomarahaa.

Hermiitti kirjoitti:... Vetoankin nyt päättäjiin, että eläkkeensaajan asumistukea maksettaisiin puolison tuloista riippumatta vähintäänkin puolet sinkkutalouden asumistuesta parisuhteessa elävälle kansalaiselle...

Mistä sinä Hermit nuo rahat tuohon ottaisit? Mistä säästäisit?

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 11:19 pm

Kyllästynyt, jopa EK:ssa vaikuttava köyhyysryhmän jäsen(?) oli kanssani samaa mieltä, ellen ihan väärin hänen julkista kannanottoansa tulkinnut. Muutos lienee tulossa, jolla tukijärjestelmä tulee oikeudenmukaisemmaksi!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Samaa mieltä mistä?

Viesti  Kyllästynyt La Syys 12, 2009 11:21 pm

Hermiitti kirjoitti:Kyllästynyt, jopa EK:ssa vaikuttava köyhyysryhmän jäsen(?) oli kanssani samaa mieltä, ellen ihan väärin hänen julkista kannanottoansa tulkinnut. Muutos lienee tulossa, jolla tukijärjestelmä tulee oikeudenmukaisemmaksi!

Samaa mieltä mistä, eläkeläisten lomarahastako?

Muutos voi olla tulossa ja toivottavasti se korjaa järjestelmää oikeudenmukaisempaan suuntaan. Nythän tilanne on se, että tukijärjestelmä mahdollistaa sinun kaltaistesi elämäntapalusmujen "lokoisan elämän" niin, ettei sinun ole mitään tarvetta edes pyrkiä hoitamaan itseäsi työkykyiseksi.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 11:26 pm

Kyllästynyt, sinähän olet kuin mitä pätevin vakuutuslääkäri!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ! Empty Vs: NYT RADIOSSA KÖYHYYDESTÄ!

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa