Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Myöhästyminen psykodraamasta

+7
Pertti Luukkonen
possu
HeppuHej
minätäällä
Gyver
Kyllästynyt
Trisse
11 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 12:32 am

Minulla alkoi tänään psykodraama-kurssi ja myöhästyin 15 minuuttia alusta. Juttu oli sellainen että ovet oli tosi epäselvästi ilmaistu kuten ovikellon sijaintikin ja rapun numero puuttui kokonaan. Myöhästyin omasta syystäni ainoastaan viisi minuuttia ja kymmenen minuuttia siitä syystä että kiersin sitä taloa enkä päässyt sisään. Tuon kymmenen minuutin aikana tosiaan kiersin taloa ympäriinsä ja yritin etsiä ovisummeria ja oikeaa rappua. Menin myös viereiseen konkurssimyyntiin ja pyysin sieltä kynää ja paperia kirjoittaakseni numerotiedustelusta saamani numeron ylös, soitin numerotiedusteluun ja pyysin numeroita paikkaan joita sain neljä kappaletta. Yritin soittaa niihin neljään mutta yksikään ei vastannut ja lähetin kolmeen tekstiviestin että tulisitteko avaamaan oven. (Yksi oli lankapuhelin)

En olisi varmaankaan päässyt ollenkaan sisälle ellei sinne olisi tullut nainen myöhässä toisesta psykodraamaryhmästä joka alkoi samaan aikaan. Hän alkoi hakkaamaan ikkunaa ja kiljumaan niin kovaa että tulivat avaamaan. En usko että tuo oli mitenkään tahallista että jättivät myöhäiset oven ulkopuolelle mutta ovisummerin sijainti oli ilmaistu väärin että ihmiset luulivat summeriksi väärää nappia. Tai olikohan se sitten tahallista, en tiedä. Kuitenkin kun tästä oli ryhmässä puhe niin ohjaaja sanoi että he tulevat avaamaan oven kaksikymmentävaille kymmenen ja kannattaa olla silloin jos pelkää ettei pääse sisälle. Tuo oli mielestäni älytöntä sillä ryhmä alkoi kymmeneltä ja siitä olisi pitänyt kertoa etukäteen jos pitää olla kaksikymmentä vaille! Myöskään alkuhaastattelussa ei kerrottu ajoissaolemisen tärkeydestä.

Tuosta myöhästymisestäni nostettiin kauhea metakka vaikka tosiaan omaehtoisesti olin myöhässä ainoastaan viisi minuuttia. Myöhästymisestä mainittiin ensin paheksuvasti ja sitten toisen kerran paheksuvasti (kuulin kuinka ohjaaja vastasi apuohjaajan kuiskuun "Otan sen vielä puheeksi"), keskellä päivää se mainittin kerran ja lopuksi se mainittiin kahdesti. Tai se ettei saa myöhästyä mutta minuunhan se identifioitui varsinkin kun alkuhaastattelussa ei ollut asiasta puhuttu mitään. Lisäksi minulla oli tunne että ohjaaja oli koko päivän nuiva minua kohtaan tuosta asiasta. Juttu on hänelle selvästi elämää suurempi ja joku osallistujakin oli tullut jo 40 minuuttia ennen kurssin alkua paikalle että kai häntä järkytti ajatuskin että joku voi suhtautua siihen niin leväperäisesti että myöhästyy.

Olisin varmaankin saanut vähennettyä noiden myöhästymisviittausten määrää jos olisin näyttänyt tilanteessa reflektiivisemmältä. Eli myöhästymisen tullessa puheeksi katsonut ohjaajaan jotenkin harhailevalla ja syyllisellä katseella. Mutta minua ei yhtään huvittanut silä ekasta viittauksesta tuli tunne että sillä pyrittiin nolaamaan minut ja jotenkin käyttäydyin piruuttani kuin en olisi kuullut koko juttua tai ymmärtänyt yhdistää itseeni.

Yksi huomautus tai kaksi olisi mennyt mutta noin moni alkoi niin vahvasti vituttaa etten tiedä viitsinkö mennä huomenna.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Ovikelloa siirrettiin sinun tullessasi?

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 1:01 am

Trisse kirjoitti:Minulla alkoi tänään psykodraama-kurssi ja myöhästyin 15 minuuttia alusta....
... Myöhästyin omasta syystäni ainoastaan viisi minuuttia ja kymmenen minuuttia siitä syystä että kiersin sitä taloa enkä päässyt sisään...

Miksi ihmeessä olit viisi minuuttia myöhässä?

Jos olisit ollut ajoissa (alkamisaikaan), olisit luultavasti nähnyt muitakin osallistujia ja osannut paikalle.

Mitenköhän kaikki muut löysivät paikalle ajoissa, mutta sinä et?

Trisse kirjoitti:... Myöskään alkuhaastattelussa ei kerrottu ajoissaolemisen tärkeydestä. ...

Eiköhän tuon pitäisi olla jokaiselle sanomattakin selvää. Jos homma alkaa kymmeneltä, paikalla pitää olla klo 10.00 - viimeistään.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 1:27 am

Trisse kirjoitti:
Olisin varmaankin saanut vähennettyä noiden myöhästymisviittausten määrää jos olisin näyttänyt tilanteessa reflektiivisemmältä. Eli myöhästymisen tullessa puheeksi katsonut ohjaajaan jotenkin harhailevalla ja syyllisellä katseella.
Kaikkein selkeintä olisi varmaan ollut sanoa, että tulet seuraavalla kerralla ajoissa.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Kelju juttu ja kokemus.

Viesti  minätäällä Su Syys 13, 2009 1:27 am

Minä kumminkin menisin huomenna, eipä tuommoisiin draamoihin varmaan kovin monesti pääse mukaan. Miettisin etukäteen, mitä sanoisin, jos asia vielä otetaan esille. Pyrkivätköhän nuo ohjaajat nyt tuostakin myöhästymisestä tekemään sitä draamaa, vaikkei siitä nyt minusta semmoisen aiheeksi ole, mitättömästä asiasta.

Myöhästelystä sanotaan, että se on keino herättää huomiota... sitä ainakin sait. Dramaattisen sisääntulon, jos se nainenkin vielä siellä ulkona metelöi ovella!

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Tekosyyn etsimistä

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 1:30 am

Gyver kirjoitti:
Trisse kirjoitti:
Olisin varmaankin saanut vähennettyä noiden myöhästymisviittausten määrää jos olisin näyttänyt tilanteessa reflektiivisemmältä. Eli myöhästymisen tullessa puheeksi katsonut ohjaajaan jotenkin harhailevalla ja syyllisellä katseella.
Kaikkein selkeintä olisi varmaan ollut sanoa, että tulet seuraavalla kerralla ajoissa.

Tai sitten Tristan käyttää tapahtunutta oivana tekosyynä sille, ettei hän millään taaskaan tai mitenkään voi käydä paikassa jossa on noin inhottavia ja tiukkapipoisia vetäjiä (jotka eivät ymmärrä, että Tristan odottaa saavansa erityisvapauksia).

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 1:34 am

En tiedä mutta minulla on syvä närkästys tästä kohtelusta. Minulla on lisäksi tunne että tulin päässyksi ryhmään varasijalta mm. koska saamassani hyväksymiskirjeessä ei ollut puhelinnumeroa, aikatauluja tai mitään minne voisin esim. perua tarvittaessa! Koko päivän ohjaaja suhtautui minuun oudosti ettei esim. kysynyt ikinä minun jutuistani mitään ylimääräistä. Juttuni olivat melko lyhyitä ja kaikilta muilta lyhyiden juttujen kertojilta kysyi lisäkysymyksiä ("miksi sinusta tuntui tuollaiselta?" "mitä se toi mieleesi?") tms. muttei kertaakaan minulta.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  HeppuHej Su Syys 13, 2009 1:41 am

HeppuHej
HeppuHej

Viestien lukumäärä : 143
Join date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 1:42 am

En tosiaan tiedä sotkeeko joku päihdeongelma niin tolkuttomasti tälläisiä asioita sillä muilla vissiin se ahdistus tuli siinä ryhmässä kun tuli vinkumista ja parkumista älyttömistäkin jutuista mutten itse osannut tuoda itseäni siihen ryhmään. Olin vähän poissaoleva koko päivän ja loukkaantuneisuus nousi vasta kotona viskipullon kanssa. Jos on noin närkästynyt jo myöhästymisestä niin keskeyttämisestä suuttuisi varmaan ihan tolkuttomasti ja aionkin tässä poistaa koko puhelinvastaajani käynnistä.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Tuossahan on jo tosi hyviä aiheita keskusteltaviksi siellä...

Viesti  minätäällä Su Syys 13, 2009 1:43 am

vai keskustellaanko siellä, miten kokee ryhmän ja ohjaajan?

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  HeppuHej Su Syys 13, 2009 1:46 am

Trisse kirjoitti:E Olin vähän poissaoleva koko päivän ja loukkaantuneisuus nousi vasta kotona viskipullon kanssa. J

Aina löytyy hyviä syitä ottaa viskipullo esille.
HeppuHej
HeppuHej

Viestien lukumäärä : 143
Join date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty "Kohtelusta"?

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 1:50 am

Trisse kirjoitti:En tiedä mutta minulla on syvä närkästys tästä kohtelusta.

Mistä "kohtelusta"? Sinä myöhästyit ja asiasta sinulle huomautettiin?

Trisse kirjoitti:... Minulla on lisäksi tunne että tulin päässyksi ryhmään varasijalta mm. koska saamassani hyväksymiskirjeessä ei ollut puhelinnumeroa, aikatauluja tai mitään minne voisin esim. perua tarvittaessa! ...

Miksi olisi pitänyt olla jokin erityinen puhelinnumero peruuttamista varten? Eiköhän peruutuksen olisi voinut tehdä samaa kautta kuin kurssille hakemisenkin?

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 1:50 am

[quote="HeppuHej"]Olisko Acting Outtia?

/quote]

Muutoin kyllä mutta mulle tuo klo 10 on niin varhainen muutenkin että olen ollut koko viikon stressissä siitä. Luulin löytäneeni nopeamman reitin sinne mutta kun bussissa kysyin bussikuskilta varmistusta asiasta ("onko tuo X-katu?") ja hän epäröi niin päätin ottaa varman päälle ja vaihtaa seiskan ratikkaan kun sitä kautta ainakin löydän sinne.

Ei kai oisi pitänyt.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 1:53 am

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:En tiedä mutta minulla on syvä närkästys tästä kohtelusta.

Mistä "kohtelusta"? Sinä myöhästyit ja asiasta sinulle huomautettiin?


VIISI KERTAA???

[quote="Kyllästynyt]
Miksi olisi pitänyt olla jokin erityinen puhelinnumero peruuttamista varten? Eiköhän peruutuksen olisi voinut tehdä samaa kautta kuin kurssille hakemisenkin?[/quote]

EI TARVI OLLA MITÄÄN ERITYISTÄ! SE OLI YKSI NELJÄSTÄ NUMEROSTA JOKA EI VASTANNUT!
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Entä sitten?

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 1:57 am

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:En tiedä mutta minulla on syvä närkästys tästä kohtelusta.

Mistä "kohtelusta"? Sinä myöhästyit ja asiasta sinulle huomautettiin?


VIISI KERTAA???

Entä sitten?
Pyysitkö anteeksi myöhästymistäsi?

Trisse kirjoitti:EI TARVI OLLA MITÄÄN ERITYISTÄ! SE OLI YKSI NELJÄSTÄ NUMEROSTA JOKA EI VASTANNUT!

On hyvin hankalaa vastata puhelimeen samalla kun vetää psykodraamaryhmää.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 2:06 am

Kyllästynyt kirjoitti:
Pyysitkö anteeksi myöhästymistäsi?

En muista nin outoa kuin se onkin. Luulen että olen siinä automaattisesti pahoitellut mutta jännityksen keskittyessä ei ole jäänyt mieleen.




On hyvin hankalaa vastata puhelimeen samalla kun vetää psykodraamaryhmää.

Aivan. Vittuako kysyit tuota edellisen kysymyksen edes siis.

En tiedä miksi niin minulla se ahdistus pahenee. Loppupuheenvuorossa monet jotenkin sanoi että odotti että voi olla ahdistavaa ja minä en ollut odottanut että olisi ahdistavaa ja oli.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Myöhästymisilmoitus ei ole peruutus

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 2:20 am

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pyysitkö anteeksi myöhästymistäsi?

En muista nin outoa kuin se onkin. Luulen että olen siinä automaattisesti pahoitellut mutta jännityksen keskittyessä ei ole jäänyt mieleen.




On hyvin hankalaa vastata puhelimeen samalla kun vetää psykodraamaryhmää.

Aivan. Vittuako kysyit tuota edellisen kysymyksen edes siis.

En tiedä miksi niin minulla se ahdistus pahenee. Loppupuheenvuorossa monet jotenkin sanoi että odotti että voi olla ahdistavaa ja minä en ollut odottanut että olisi ahdistavaa ja oli.

Ellet muista pyytäneesi anteeksi (eri asia kuin pahoittelu), on täysin mahdollista ettet ole niin tehnyt.

Myöhästymisestä ilmoittaminen on eri asia kuin peruutus, mutta sinä kaipailit puhelinnumeroa johon ilmoittaa peruutuksesta.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 2:26 am

Luulenkin että olin ahdistunut siitä kuinka naiset puhuivat psyykkisesti sairastuneista lapsistaan. Olen nuorin joukossa ja siellä on paljon samana vuonna syntyneitä kuin äitini ja oikein nostivat aiheeksi sen "oletko sinäkin vuonna XX-syntynyt?" (en nyt kerro edes vuotta kun siitä salassapitovelvollisuudesta puhuttiin niin paljon). Lapsistaan puhuivat jotenkin oudolla sävyllä. Se jäi jotenkin ahdistamaan...

Jään tässä tunnustelemaan jätänkö kurssin kesken vaiko menenkö parkumaan ja selittämään äitini synnyinvuodesta ja ahdistavista assosiaatioista...
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Tekosyytä etsimässä?

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 2:30 am

Trisse kirjoitti:... Jään tässä tunnustelemaan jätänkö kurssin kesken vaiko menenkö parkumaan ja selittämään äitini synnyinvuodesta ja ahdistavista assosiaatioista...

Toisin sanoen, etsit taas syytä millä voisit perustella poisjäämisesi?

Muista kuitenkin, että joku jäi ilman paikkaa sinun takiasi.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  possu Su Syys 13, 2009 2:32 am

Mitäs tuosta yhdestä myöhästymisestä.

Älä nyt vaan jätä kurssia sen takia kesken, vaan käy vaan sitä, vaikka alussa olisikin tahmeaa. Muutenhan se jää väliin.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 2:38 am

Erehdyin vastaamaan Kyllästyneen kirjoittamaan asiattomaan viestiin, lupaan olla tekemättä sitä uudelleen.


Viimeinen muokkaaja, Gyver pvm Su Syys 13, 2009 3:50 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Tulin järkiini.)

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Äitiii!

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 2:41 am

Gyver kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Muista kuitenkin, että joku jäi ilman paikkaa sinun takiasi.
Miksi se pitää muistaa?

Oletko sitä mieltä, että jos sinulle tarjotaan pääsy (maksuttomaan) psykodraamaryhmään, se ei kenellekään, ei edes kurssin järjestäjille, maksa mitään?

Tai että kyseisiä kurseja on niin paljon ja usein, että kaikki halukkaat pääsevät kurssille halutessaan?

Tai että sinun ei tarvitse välittää siitä, että käytät väärin mahdollisuutta osallistua maksuttomaan psykodraamaryhmään?


Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm Su Syys 13, 2009 2:42 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : typo)

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  possu Su Syys 13, 2009 2:44 am

On tämä kyllä ihmeellistä "vertaistukea" kun koko tuki perustuu syyllistämiselle. Kyllä tuollaisesta ihmisten "kasvatuksesta" ei seuraa mitään hyvää.

Älä Trisse vaan provosoidu, vaan jatka kurssia.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 2:58 am

Sama satu kun viestissä #20.


Viimeinen muokkaaja, Gyver pvm Su Syys 13, 2009 3:53 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Äly hoi älä jätä.)

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Psykoedukaatiota

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 3:00 am

possu kirjoitti:On tämä kyllä ihmeellistä "vertaistukea" kun koko tuki perustuu syyllistämiselle. Kyllä tuollaisesta ihmisten "kasvatuksesta" ei seuraa mitään hyvää.

Älä Trisse vaan provosoidu, vaan jatka kurssia.

Vertaistuki käy tuettavan kehitystason mukaan. Tuki voi olla myös opettamista oikealle tielle.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326
Join date : 26.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 3:01 am

possu kirjoitti:Mitäs tuosta yhdestä myöhästymisestä.

Älä nyt vaan jätä kurssia sen takia kesken, vaan käy vaan sitä, vaikka alussa olisikin tahmeaa. Muutenhan se jää väliin.

Juu, kyllä minäkin olen sitä mieltä että ei sitä yhden kerran perusteella kannata lopettaa.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa