Liikanukkumisen haitat?
+4
Tummanvihree
minätäällä
Admin
Tipi83
8 posters
Sivu 1 / 1
Liikanukkumisen haitat?
Hei!
Mietin sellasta että onko siitä jotain haittaa jos nukkuu 12 tunnin yöunet ja siihen päälle joskus vielä päikkärit. Mä nukun niin paljon koska on niin sietämätön olo etten kestä olla hereillä. Kyse ei siis ole siitä että mua väsyttäis niin paljon että on tarve nukkua noin paljon.
Mä luin jostain että liian paljon tai liian vähän nukkuvilla on suurempi riski saada oliko se nyt aivohalvaus tai jotain muuta vastaavaa. En muista mitä se oli mutta jotain vakavaa.
Mun yleiskunto tuntuu olevan tosi huono vaikka oon käyny kävelemässä ja uimassa ja nyt vähän aikaa aerobicissa. Mun muisti ja ymmärryskyky on myös huonontunut ja mietin joskus johtuisko osittain siitä liikanukkumisesta.
Luuletteko että liikanukkuminen heikentää yleiskuntoa ja psyyken vireyttä? Mä haluisin valvoa pidempään mutta ei oikein pysty.
No eipä mulla muuta.
Tipi
Mietin sellasta että onko siitä jotain haittaa jos nukkuu 12 tunnin yöunet ja siihen päälle joskus vielä päikkärit. Mä nukun niin paljon koska on niin sietämätön olo etten kestä olla hereillä. Kyse ei siis ole siitä että mua väsyttäis niin paljon että on tarve nukkua noin paljon.
Mä luin jostain että liian paljon tai liian vähän nukkuvilla on suurempi riski saada oliko se nyt aivohalvaus tai jotain muuta vastaavaa. En muista mitä se oli mutta jotain vakavaa.
Mun yleiskunto tuntuu olevan tosi huono vaikka oon käyny kävelemässä ja uimassa ja nyt vähän aikaa aerobicissa. Mun muisti ja ymmärryskyky on myös huonontunut ja mietin joskus johtuisko osittain siitä liikanukkumisesta.
Luuletteko että liikanukkuminen heikentää yleiskuntoa ja psyyken vireyttä? Mä haluisin valvoa pidempään mutta ei oikein pysty.
No eipä mulla muuta.
Tipi
Tipi83- Viestien lukumäärä : 3
Vs: Liikanukkumisen haitat?
No mä nukun kanssa 12 tuntia yössä. Joskus enemmänkin. Ja ihan samasta syystä kuin sinä. Hereilläolo on usein sen verran sietämätöntä että haluaa paeta sitä nukkumiseen.
Olen kyllä kuullut samaa että liiallisella nukkumisella voi olla haitallisia seurauksia.
Olen kyllä kuullut samaa että liiallisella nukkumisella voi olla haitallisia seurauksia.
Kyllähän niillä lääkkeillä...
nukkuu ja nukuttaa vaikka kellon ympäri. Voisiko niiden käytössä olla rukkaamista? Ja kai sitä ahdistavaa ja sietämätöntä oloa valveilla pitäisi jotenkin päästä purkamaan, että mistä se johtuu ja mitä sille voisi tehdä?
minätäällä- Viestien lukumäärä : 370
Olen joskus lukenut liian nukkumisen haitoista mutta en muista mitä siitä sanottiin... Itselläni lähinnä ongelmana on aina ollut unettomuus ja liian vähä nukkuminen. En edes pysty makaamaan sängyssä tai muuallakaan yli yhdeksää tuntia.
Jos noin paljon nukuttaa niin onko lääkitys kunnossa? Kannattaisiko käydä happihyppelyllä tai tehdä jotain aktiivista niin ei tulisi vaan makoiltua? Terapiaa tai muuta ahdistukseen?
Jos noin paljon nukuttaa niin onko lääkitys kunnossa? Kannattaisiko käydä happihyppelyllä tai tehdä jotain aktiivista niin ei tulisi vaan makoiltua? Terapiaa tai muuta ahdistukseen?
Tummanvihree- Viestien lukumäärä : 132
Liiasta nukkumisesta kerääntyy elimistöön myrkkyä. Olen tosin itsekin nukkunut jo jonkin aikaa jopa 12h (?) vaikka normaali määrä olisi max 9h, kesällä 7h. Varmaankin unilääkkeellä on vaikutusta unen määrään.
Vastaavasti liian vähä nukkuminen saa elimistön flunssan kaltaiseen tilaan. Minä olen liian vähien unien jälkeen jopa oksentanut kun on ollut niin hirveä olo.
Vastaavasti liian vähä nukkuminen saa elimistön flunssan kaltaiseen tilaan. Minä olen liian vähien unien jälkeen jopa oksentanut kun on ollut niin hirveä olo.
Saxpi- Viestien lukumäärä : 53
On merkittävää haittaa, kuoleekin nuorempana. Yhtä haitalllista kuin liika vähä nukkuminen. Lisäksi, jos ihminen vaan "lepää" hänen fyysinen kuntonsakin rapistuu siitä, lihakset surkastuvat jne. ja aina vaan väsyttää enemmän, ja kohta on vaikeampi jaksaa enää yhtään mitään.
possu- Viestien lukumäärä : 430
Possu tota mä pelkäsinkin että liikanukkuminen rapistaa kuntoa. En tiedä miten mä pystyisin valvoa pidempään kun sitten tulis ahmittua vielä enemmän herkkuja kuin nyt. Liikasyöminen on nääs toinen ongelma joka mulla on. Noin tunnin ennen nukkumaan menoa mä syön nonstoppina kaikkee hyvää. Jos valvoisin esim. kymmeneen niin sit mä syöpöttelisin noin kolme tuntia yhden sijaan.
Luuletteko siis että mun huono fyysinen kunto vois johtua osittain liikanukkumisesta? Ylipainoa mulla on mutta silti pitäis olla parempi kunto kun oon kuitenkin kuntoillut jonkin verran.
Eipä mulla muuta
Tipi
Luuletteko siis että mun huono fyysinen kunto vois johtua osittain liikanukkumisesta? Ylipainoa mulla on mutta silti pitäis olla parempi kunto kun oon kuitenkin kuntoillut jonkin verran.
Eipä mulla muuta
Tipi
Tipi83- Viestien lukumäärä : 3
mä nukuin koko viime ja edellisen kesän, enkä syönyt, en päässyt sairaalaan, sanoin lääkärille tänä kesänä etten saa edes ravintoa tahon sairaalaan, sanoi juo jotain.
makasin siis vanhempien luona, en ees jaksanu puhua et tois mulle ruokaa, eikä ne tuonu mulle ees lasia juotavaa, leipää, saati tehny ruokaa....
monta kertaa soitin, et voisko joku tulla mun luo, maksan jos joku auttaa mua, ei kukaan....
monta vuotta on ollut niin etten pysty liikuttamaan kehoa/jaksa ja aattelen et pissaan vaik sänkyyn, voimat loppuu jos kävelen vessaan, noh kyllä klävelen
mul on iho iha kulunu, silmät harittaa, oikeesti vaaleen siniset ja uskokaa nyt ne o vihreet, vaihtaa väriä.
oksentelen kullä.
miten myrkyttää elimistöä liikanukkuminen? mä oon tänään ekaa päiv'ää ylhäällä, heräsin 16.
sairasta tää mun elämä
yritän yksin taistella, kun nään läkärin oon iha hyvävointine, sekunnis vaihtuu olo.
en oo 4 vuoteen nähny kavereit, 4 vuoteen tehny töit.
kaupas en oo käyny varma ku tammikuus, la kävin kattoo vaatteita, jos ees jotain sais ostettuu mut ei pää toimi.
OON NI IHMEISSÄNI ET IHMISET AUTTAA, OON TOTTUNU ET KAIK TORJUU
makasin siis vanhempien luona, en ees jaksanu puhua et tois mulle ruokaa, eikä ne tuonu mulle ees lasia juotavaa, leipää, saati tehny ruokaa....
monta kertaa soitin, et voisko joku tulla mun luo, maksan jos joku auttaa mua, ei kukaan....
monta vuotta on ollut niin etten pysty liikuttamaan kehoa/jaksa ja aattelen et pissaan vaik sänkyyn, voimat loppuu jos kävelen vessaan, noh kyllä klävelen
mul on iho iha kulunu, silmät harittaa, oikeesti vaaleen siniset ja uskokaa nyt ne o vihreet, vaihtaa väriä.
oksentelen kullä.
miten myrkyttää elimistöä liikanukkuminen? mä oon tänään ekaa päiv'ää ylhäällä, heräsin 16.
sairasta tää mun elämä
yritän yksin taistella, kun nään läkärin oon iha hyvävointine, sekunnis vaihtuu olo.
en oo 4 vuoteen nähny kavereit, 4 vuoteen tehny töit.
kaupas en oo käyny varma ku tammikuus, la kävin kattoo vaatteita, jos ees jotain sais ostettuu mut ei pää toimi.
OON NI IHMEISSÄNI ET IHMISET AUTTAA, OON TOTTUNU ET KAIK TORJUU
pakkastuuli- Viestien lukumäärä : 26
Pakkastuuli, kuulostaa tosi pahalta, toivottavasti saat jotain apua. Kuitenkaan sitä, että liikanukkuminen jotenkin "myrkyttäisi" elimistöä, en usko, enkä ole mitään sellaista mistään kuullutkaan.
Eikös tämä liikanukkuminenkin voi olla ihan oireena masennuksesta, kuten unettomuuskin?
Eikös tämä liikanukkuminenkin voi olla ihan oireena masennuksesta, kuten unettomuuskin?
possu- Viestien lukumäärä : 430
Itse nukuin eilen melkein koko päivän ja lisäksi vielä seuraavan yönkin ja heräsin vasta kymmenen aikaa:Olo oli hirveä, pää kipeä, oli niin kuin olis rapula..
(ihme)risto- Viestien lukumäärä : 14
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa