Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Köyhyys ahdistaa

+5
pirunpaha
possu
Tummanvihree
Kyllästynyt
Trisse
9 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 8:59 pm

Tässä kuussa on mennyt ihan kauheasti rahaa vaikken ole tuhlannut tai mitään. Menot vaan ylittää tulot.

Tulot
asumistuki 260
työttömyysturva 410

Menot
Vuokra 360
Eläminen n. 350
silmälasit 50
cipralex 50
työväenopiston kurssit n. 80
saapuva sähkölasku n. 50

Tuntuu kauhealta että rahaa on mennyt 250 euroa enemmän kuin tullut. En tiedä mistä tuosta olisi voinut säästääkään - silmälasit on halvimman mukaan ostettu Specsaversilta eikä Cipralexillakaan ole olemassa rinnakkaisvalmistetta. Tietty nuo työväenopiston jutut eivät olisi olleet pakollisia mutta pakko työttömänä jotain puuhailla ettei vajoa liian flegmaattiseksi ja tuossa on muutama ruokakurssi, runokurssi sekä atk-kurssi.

Olen yrittänyt huutonetistä saada rahaa mutta on vaan jotain halpaa myytävää, kasvien siemeniä, vaatteita ja kirjoja ettei niistä paljon kyllä tule.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Tekevälle löytyy

Viesti  Kyllästynyt Ke Syys 09, 2009 9:13 pm

Trisse kirjoitti:Tässä kuussa on mennyt ihan kauheasti rahaa vaikken ole tuhlannut tai mitään. Menot vaan ylittää tulot.

Tulot
asumistuki 260
työttömyysturva 410

Menot
Vuokra 360
Eläminen n. 350
silmälasit 50
cipralex 50
työväenopiston kurssit n. 80
saapuva sähkölasku n. 50
...

Mene töihin.

Jos äskettäin lukionsa päättäneelle nuorelle tarjotaan töitä enemmän kuin hän ehtii tehdä, ei sinunkaan työllistymisesi voi olla kiinni siitä, etteikö työtä olisi tarjolla.
Sinä et vain yksinkertaisesti halua tehdä työtä.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 09, 2009 9:15 pm

Tee budjetti joka kuukaudelle niin rahaa ei mystisesti "mene" enempää kuin saisi mennä. Kai tiedät etukäteen paljonko työttömyysturvasi ja asumistukesi on? Sitten elät sen mukaan! Näin minä teen eikä ole suurempia ongelmia. I love you
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 9:28 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Mene töihin.

No enpä ole vielä saanut töitä. En tiedä olenko työkykyinenkään kun en pysty siivoamaan edes täällä kotonani - aloitan siitä toisen säikeen - muttei kukaan ole vielä toistaiseksi halunnut minua palkata töihin. Pääsen palkkatuella mahdollisesti tammikuussa yhteen firmaan. Tämän vuoden osalta on palkkatukiokiintiö täynnä ettei se siksi onnistu ennen tammikuuta.

Monet palkkaavat mielummin vastavalmistuneen nuoren kuin vuosia työttömänä olleen enkä osaa heitä moittia siitä.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 9:32 pm

Tummanvihree kirjoitti:Tee budjetti joka kuukaudelle niin rahaa ei mystisesti "mene" enempää kuin saisi mennä. Kai tiedät etukäteen paljonko työttömyysturvasi ja asumistukesi on? Sitten elät sen mukaan! Näin minä teen eikä ole suurempia ongelmia. I love you

Minulla jää lakisääteisestä minimitoimeentulosta sata euroa puuttumaan eikä sitä voi mitenkään korvata. Hakisin toimeentulotukea mutta pelkään että jään petoksesta kiinni kun viimeksi hain sitä niin että minulla oli varatilillä rahaa. Tietääkö kukaan voiko ne syyttää siitä? Nyt ei ole että saisin toimeentulotukea muiden seikkojen perusteella.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Seli seli...

Viesti  Kyllästynyt Ke Syys 09, 2009 9:34 pm

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mene töihin.

No enpä ole vielä saanut töitä...
... Monet palkkaavat mielummin vastavalmistuneen nuoren kuin vuosia työttömänä olleen enkä osaa heitä moittia siitä.

Sinulta eivät selitykset hevin lopu kesken.

En tunne lakia tai sen soveltamista kovin hyvin, mutta tietääkseni toimeentulotukihuijauksista on ainakin joskus nostettu syyte - ja tuomioitakin on tullut.
Ymmärtääkseni rikosnimike on petos.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 9:36 pm

Varmaan mutta tuskinpa ihan tulottomalle syytettä jaetaan. Tai sitten niiden olisi ainakin pakko antaa minulle lakisääteinen toimeentulotuki sillä ilman ainakaan en pysty mitään heille maksamaan! Very Happy
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Kyllästynyt Ke Syys 09, 2009 9:40 pm

Trisse kirjoitti:Varmaan mutta tuskinpa ihan tulottomalle syytettä jaetaan. Tai sitten niiden olisi ainakin pakko antaa minulle lakisääteinen toimeentulotuki sillä ilman ainakaan en pysty mitään heille maksamaan! Very Happy

Syyte tai syyttämättä jättäminen ei voi riippua siitä onko sinulla tuloja vai ei.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  possu Ke Syys 09, 2009 9:41 pm

Mistä lähtien lukionsa vastapäättäneelle on tarjottu enemmän töitä, kuin mitä tämä kerkiää tekemään? Esim Hesarissa on koko ajan juttua, miten vain joka viides nuori pääsee kesätöihin, toisin kuin minun nuoruudessani esim. jolloin töitä tosiaan oli, kun vaan ahkerasti haki.

Nyt on Kyllästynyt suurtyöttömyys, tuntuu, että sinä et sitä tajua, tai tahdo tajuta. Todellakaan kaikki eivät ole "laiskuuttaan työttöminä". Esim työkkäreissä ei ole kyllä tarjolla tasan mitään, paitsi ilmaistöitä, joita pakotetaan väkisin tekemään ihmisiä, joille yhtä hyvin voitaisiin maksaa työstä palkka, mutta miksi, kun heidät voi pakottaa tekemään niitä ilmaiseksikin.

Esim. 25 vuotta keittiötöitä tehnyttä ystävääni yritetään juuri pakottaa samaan firmaan "työharjoitteluun" palkatta, missä hän oli aiemmin vuosia palkallisissa töissä. (Palmia on se firma, nimi varmaan vaihtunut tässä, mutta tasan samat työt.)

Hyvillä suhteilla on aina saanut töitä. Niin nytkin. Kaikilla ei niitä sukulaisia, jotka niitä töitä järjestää, vaan ole.

Tuntuu, että tahallaan ilkeilet ihmisille täysin välittämättä tuon taivaallista siitä ympäröivästä todellsiuudesta missä elämme.

Ehkä olet oikeasti noin sekaisin, että kun maassa on ennätystyöttömyys, luulet sen johtuvan ihmisten laiskistumisesta. Näin ei kuitenkaan ole ja olisi hyvä, jos voisit esim. perustaa ketjun yleisesti siitä, kuinka ihmiset ovat laiskistuneet ja jättää mm. Trisse rauhaan tuolta jatkuvalta vainoamiseltasi ja henkilökohtaisilta solvauksiltasi.

Loukkaat samalla taatusti kaikkia muitakin työttömiä, mikä lienee tarkoituksesikin, mutta ei ole sopivaa käytöstä vertaistukipalstalla.

Ellet ole työtön eikä sinulla ole rahapula, mikä ihmeen pakko sinulla on tätäkin ketjua lainkaan kommentoida?
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  pirunpaha Ke Syys 09, 2009 9:45 pm

trisse älä välitä, elä pvä kerralla ja nauti siitä mitä on ja oota loppua.
pirunpaha
pirunpaha

Viestien lukumäärä : 116
Join date : 08.09.2009
Ikä : 37

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 09, 2009 9:50 pm

Trisse, ai niin sä olit se jolla oli varatili. Smile Eihän sulla sitten oo mitään hätää jos kerran toisella tilillä om rahaa! Mä en tunne ketään varatilillistä joka olisi jäänyt kiinni vaikka hakeekin sossusta rahaa ja siis saa tt-tukea. Kaikilla melkeen on salatili. Embarassed
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  helu Ke Syys 09, 2009 9:52 pm

a) eläminen kohta.

Hyvä tapa on säilyttää kaikki kuitit yhden kuukauden ajalta, aivan kaikki! Tuon kuukauden jälkeen katsoo kuiteista mitä on mennyt mihinkin. Hillitsee kummasti euron-parin ostoksia ja saa etsimään halvempaa.

Mä tiedän että mulla ja lapsilla menee kuukaudessa 400€ ruokaan ja pesujuttuihin (pyykkiaineet, paperit yms.). Mä katson tuon aina kolmen kuukauden välein ja tuo on budjetoitu raha. Sen yli jäävällä osuudella tilillä ostetaan sitten muuta...

helu

Viestien lukumäärä : 182
Join date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Kyllästynyt Ke Syys 09, 2009 9:57 pm

possu kirjoitti:Mistä lähtien lukionsa vastapäättäneelle on tarjottu enemmän töitä, kuin mitä tämä kerkiää tekemään?...

Heinäkuusta 2009 alkaen.

possu kirjoitti:... Nyt on Kyllästynyt suurtyöttömyys, tuntuu, että sinä et sitä tajua, tai tahdo tajuta. Todellakaan kaikki eivät ole "laiskuuttaan työttöminä"...

Eivät kaikki, mutta osa on.

possu kirjoitti:... Hyvillä suhteilla on aina saanut töitä. Niin nytkin. Kaikilla ei niitä sukulaisia, jotka niitä töitä järjestää, vaan ole...

Kyse ei ole suhteilla hankituista työpaikoista.


possu kirjoitti:... Tuntuu, että tahallaan ilkeilet ihmisille täysin välittämättä tuon taivaallista siitä ympäröivästä todellsiuudesta missä elämme.

Ehkä olet oikeasti noin sekaisin, että kun maassa on ennätystyöttömyys, luulet sen johtuvan ihmisten laiskistumisesta...

Minäkin luulin, että töitä on vaikea saada, mutta yllättäen näyttää siltä, että kyllä niitä töitä löytyy - kunhan vain suostuu tekemään "paskahommiakin".

possu kirjoitti:... olisi hyvä, jos voisit esim. perustaa ketjun yleisesti siitä, kuinka ihmiset ovat laiskistuneet ja jättää mm. Trisse rauhaan tuolta jatkuvalta vainoamiseltasi ja henkilökohtaisilta solvauksiltasi...

Miksi en saisi kommentoida Tristanin tekemisiä/kirjoittelua?
Eikä Tristan antanut minulle pienintäkään mahdollisuutta kirjoittaa rauhassa noilta "olet löysäpilluinen huora" ja "vitun debiili" -solvauksiltaan, miksi minä en saisi edes kommentoida hänen viestejään?

Huom. En ollut kirjoittanut Tristanille ainoatakaan viestiä, mutta syystä tai toisesta hän katsoi oikeudekseen ryhtyä minua solvaamaan - eikä ole vieläkään noista kirjoittamistaan solvauksista tunninkaan bannia istunut.

Joten kaada ihan itsellesi vain, possu.

possu kirjoitti:... Loukkaat samalla taatusti kaikkia muitakin työttömiä, mikä lienee tarkoituksesikin, mutta ei ole sopivaa käytöstä vertaistukipalstalla. ...

Jospa sinä possu lopettaisit minun viestieni väärintulkitsemisen.

possu kirjoitti:... Ellet ole työtön eikä sinulla ole rahapula, mikä ihmeen pakko sinulla on tätäkin ketjua lainkaan kommentoida?

Työttömänä en ole ollut päivääkään, mutta rahapula on silti krooninen; kiitos pienen palkan ja korkean verotuksen.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  possu Ke Syys 09, 2009 10:01 pm

Niille köyhille, jotka ehkä ketjua vilkaisevat aloituksen jälkeen asiattomuuksista huolimatta, tiedoksi, että 15.9. klo 12.00 on eduskuntatalon portailla mielenosoitus köyhyyttä vastaan, järjestäjänä se Hurstin säätiö, kannattaa varmaan paikalle vääntäytyä, jos pääsee.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 10:12 pm

Puhutte minulle ihan niin kuin olisin joku saatanan tuhlari (helu, tummanvihree jne.). Ymmärrättekö saatana kun katsotte tuota taulukkoani että näillä tuloista jää vuokran, silmälasien, lääkkeiden ja sähkölaskun jälkeen 150 euroa käteen ja siitä pitäisi hoitaa eläminen, 50 euron matkakortti, kuukauden ruokamenot ja työväenopiston maksut!!!

Ettei niin kuin ole sellaista mahdollisuutta katsoa että "elämiseen riittää kyllä 300 euroa kuussa ruokaan ja pesuaineisiin ja lopulla vasta ostetaan sitten ylimääräistä!" Kun mistään ei ole edes sitä kolmeasataa euroa ruokaan ja pakollisiin vaan ainoastaan 150 josta siitä yksin matkakorttiin menee kolmasosa!

Saatana. Älkää tulko mulle yhtään pätemään jos teillä onkin paremmat tulot ettei tätä ongelmaa ole!!!
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 09, 2009 10:19 pm

Jaahas. Molemmat tukarit ovat siitä hassuja paikkoja, että ihmiset aloittavat valitusketjuja joissa hakevat sääliä (tämä pitäisi kommentoijien toki tajuta heti), mutta jos erehtyy antamaan neuvoja tai osoittaa aloittajalle epätoimivia käyttäytymismalleja, niin aloittaja saa raivarin. Very Happy

Herää kysymys, miksi ihmiset aloittavat ketjuja, jos eivät halua kuin tietynlaisia vastauksia? Question
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 09, 2009 10:20 pm

Jaahas. Molemmat tukarit ovat siitä hassuja paikkoja, että ihmiset aloittavat valitusketjuja joissa hakevat sääliä (tämä pitäisi kommentoijien toki tajuta heti), mutta jos erehtyy antamaan neuvoja tai osoittaa aloittajalle epätoimivia käyttäytymismalleja, niin aloittaja saa raivarin. Very Happy

Herää kysymys, miksi ihmiset aloittavat ketjuja, jos eivät halua kuin tietynlaisia vastauksia? Question

Niin ja lisäisin vielä, että tuollaisessa rahatilanteessa jotkut työväenopiston kurssit nyt vaan OVAT tuhlailua.
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Toimeentulotuesta

Viesti  Gyver Ke Syys 09, 2009 10:30 pm

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimeentulotuki
Katso noita toimeentulotuen lisäosan kattamia menoja.
Oletko hakenut lisäosaa?

Gyver

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  helu Ke Syys 09, 2009 10:37 pm

Tummanvihree kirjoitti:
Herää kysymys, miksi ihmiset aloittavat ketjuja, jos eivät halua kuin tietynlaisia vastauksia? Question

Älä anna kunniaa pelkälle tukarille! Soon kaikkialla samanlasita, niin netissä kuin oikeessa elämässä.

Jos sulla on 150€ elämiseen kuussa, niin sulla on se ja vain se! Lasket siis sen mukaan. Se voi tarkoittaa et syöt hernekeittoa pari kuukautta päästäksesi kursseille, mut elämä on valintoja.

Toi kuitti-juttu piti mun siskonkin leivässä (no okei hernekeitossa!) opiskelujen ajan, Ja se on pitänyt mut ja lapset leivässä mun kotiäitiyden ajan eli ei voi ihan tuulesta temmattu juttu olla. Ja se on se jonka mä ehdotan toiseksi teoksi, ensimmäinen on sellasista turhuuksista luopuminen kuin lehdet, maksukanavat, mitkään "kerran kuussa halvalla kotiin"-paketit, vaihtaa pois "puhu niin ja niin paljon kuussa siihen ja siihen hintaan"-liittymistä ja maksaa sen mitä oikeesti puhuu ja lopettaa kännykän käyttö...

helu

Viestien lukumäärä : 182
Join date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Biancaliina Ke Syys 09, 2009 10:44 pm

Omat mielipiteeni, mitä nyt ketjusta siis tuli mieleen.

Mitään "paskatöitä" ei ole olemassakaan; mielestäni on järjetöntä kuvitella, että jokainen kansalainen soveltuu näihin joidenkin mielestä "paskatöihin" kuten hampurilaisravintolat tai puhelinmyynti (= oletan että moni tarkoittaa paskatöillä mm. noita, pahoittelen jos olen väärässä).

Kaikki eivät todellakaan sovellu kys. aloille, kuten eivät kaikki sovellu lääkäriksi ja lakimieheksikään.

On suorastaan ihmisen ja ammatin aliarvioimista mikäli kuvittelee jokaisen soveltuvan alalle kuin alalle.
Myös siivous, puhelinmyynti sekä hampurilaisten pyöritys vaativat tiettyjä ominaisuuksia ihmisiltä! Niitä ominaisuuksia ei todellakaan ole kaikilla, eikä kuulukaan olla.
Kenenkään ei kuulu eikä tarvitse olla ihminen, jolle käy sekä sopii mikä tahansa työ.

Aina jaksetaan "räpättää", ettei sille ja tälle esim. siivoustyö sovellu (laiskuuttaan), kukaan näistä ei kuitenkaan mainitse mm. lääkäripulasta ja ehdota lekuriksi opiskelua.
Miksi ihmeessä kaikki soveltuvat joidenkin mielestä mm. puh.myyjiksi ja siivoojiksi muttei lääkäriksi? Pidetäänkö niitä ammatteja ja töitä jotenkin huonoina joihin ei tarvitse välttämättä lainkaan koulutusta tai ainakaan yliopistoa?

Itse en jaksa vähätellä siivoustyötä yms. niin paljon että kuvittelisin niiden olevan "paskatöitä", jotka takuulla kaikille sopivat, enkä pidä niitä laiskoina joille nämä työt eivät sovellu.


Toiseen asiaan.
Myös köyhälle sallittakoon edes jonkinlainen elämä; 24/7 seinien sisällä makaaminen voi käydä raskaaksi niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Toiselle riittää virkistykseksi 30min ulkoilu (ilmainen), toinen "tarvitsee" erilaista tekemistä, kuten vaikkapa kursseja.

MUTTA totta kai kyse on valinnoista, omista sellaisista.
Jokainen itse päättää että mihin rahaa kuluttaa, siihen oikeus itse kullakin.
Minä en jaksa puuttua toisten valintoihin; joku ostaa ruokaa, toinen alkoholia, yksi kursseja ja kirjoja. Kukin tavallaan. MUTTA...valintoja, valintoja. Siltikään en voi kuvitellakaan, ettei ihmisen elämään tarvitse kuulua yhtään mitään harrastusta tms.


Kolmanteen asiaan.
Trisse; mikäli olet sulkenut vanhan tilisi (tämän ns. kakkostilin) ja viet tilinpäätös todistuksen (aina eivät edes pyydä), niin se tuskin tulee ilmi, että joskus olet saanut rahaa vaikket periaatteessa ole ollut siihen oikeutettu.
Eli: sulje se tili, älä ilmoita sitä tiliä tt-tuki hakemuksessa. Asia voipi sujua ongelmitta.

Ja, paljon jaksamisia tilanteeseesi. Rahattomuus aiheuttaa paljon stressiä, tiedän... Toivon että tilanteesi kohenee.




Lopuksi. Nuo mitä aluksi kirjoitin, eivät ole kenellekään henk.kohtaisesti kirjoitettuja, ilmaisin mielipiteeni, enkä ala niistä mielipiteistä kiistelemään tai väittelemään.
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Biancaliina Ke Syys 09, 2009 10:51 pm

Tuli vielä mieleen; mikäli sos.toimisto ei avusta, niin apua voi kysyä diakonia (mikä lie toimisto onkaan). Voi saada ruokaan avustusta ja joskus kai silmälaseihinkin yms.
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 09, 2009 11:14 pm

Paskaduuni-termillä tarkoitetaan paskoja työolosuhteita ja sopimuksia, ei työn rankkuutta ja epäsiisteyttä. Mutta siis ei minustakaan kaikkien pidä suostua ihan mihin tahansa töihin vain ollakseen töissä. Itse en ainakaan menisi.

Totta kai elämä rahankäyttöineen on valintaa. Mutta jos valitsee mieluummin kurssit kuin ruuan, sitten pitää hyväksyä valintansa eikä syyttä valittaa! Jokainen on vastuussa valinnoistaan.
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 11:34 pm

Tummanvihree kirjoitti:Jaahas. Molemmat tukarit ovat siitä hassuja paikkoja, että ihmiset aloittavat valitusketjuja joissa hakevat sääliä (tämä pitäisi kommentoijien toki tajuta heti), mutta jos erehtyy antamaan neuvoja tai osoittaa aloittajalle epätoimivia käyttäytymismalleja, niin aloittaja saa raivarin. Very Happy

No kuule anna neuvo - neuvot ovat tervetulleita! Jos katsoit elämää suuremmaksi neuvoksi sen että "laske menosi" niin pitää tuottaa pettymys ja kertoa että teen sen jo; tämä säie on yksistään osoitus siitä! Vai mikä se neuvosi oli?????
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Trisse Ke Syys 09, 2009 11:36 pm

Gyver kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimeentulotuki
Katso noita toimeentulotuen lisäosan kattamia menoja.
Oletko hakenut lisäosaa?

Silmälasit ja lääkkeet menisivät lisäosaan, tiedän hyvin. Olisin siis toimeentulotuen tarpeessa, tiedän kyllä, mutten tiedä mainitsemasta syystä uskallanko sitä hakea. Silmälasikuitti on valitettavasti kateissa mutta silmälasit olivat edulliset ja joka pennin arvoiset ettei se niin haittaa. Lääkkeestä on laskelma ja kuitti tallessa.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Kyllästynyt Ke Syys 09, 2009 11:44 pm

Trisse kirjoitti:Puhutte minulle ihan niin kuin olisin joku saatanan tuhlari (helu, tummanvihree jne.). Ymmärrättekö saatana kun katsotte tuota taulukkoani että näillä tuloista jää vuokran, silmälasien, lääkkeiden ja sähkölaskun jälkeen 150 euroa käteen ja siitä pitäisi hoitaa eläminen, 50 euron matkakortti, kuukauden ruokamenot ja työväenopiston maksut!!!...

... Saatana. Älkää tulko mulle yhtään pätemään jos teillä onkin paremmat tulot ettei tätä ongelmaa ole!!!

Ymmärrätkö sinä, ettet ole itse ansainnut noista rahoista euroakaan?

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Köyhyys ahdistaa Empty Vs: Köyhyys ahdistaa

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa