Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mimmosia teijän asunnot on?

+9
Biancaliina
Keväin
elzukka
piikkilankaa
Tummanvihree
toivotonko
Maranata
Tikru
hanna74
13 posters

Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  hanna74 Ke Elo 12, 2009 9:43 pm

Voi paska vois suoraan sanoo mun kämpästä, en oo imuroinu varmaan pariin viikkoon ja muutenkin likasta on, ei se kämppä ny kauheen sekasin oo mutta paskanen Evil or Very Mad

Teko syitä kyl löytyy, liian kuuma asunnossa 27 astetta, ei huvita, ei kiinnosta, ennemmin istun tylsistyneenä netissä.

Muuten asunto on yksiö keskellä pikkukaupunkia, onneks on puu ikkunan edessä et on vähän luontoo, eikä toisen talon betoni seinää.
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Tikru Ke Elo 12, 2009 11:02 pm

Hanna kuule, ei kahden viikon imuroimattomuus ole vielä kovin paha. Mullakin alkaa olla saman verran edellisestä imuroinnista, mutta ei vaan jaksa, vaikka allergiaoireetkin alkavat jo vähän vaivata. Välillä olen jaksanut imuroida kolmesti vuodessa ja tiskit ovat pisimmillään lojuneet puolitoistakin vuotta - nykyisin sentään löytyy hieman enemmän puhtia, mutta saan kyllä asiaan tukeakin.

Kotini on pieni kaksio viiden kilometrin etäisyydellä keskikokoisen kaupungin keskustasta. Asunnossa on hyvin persoonallinen pohjaratkaisu, mikä toisaalta tekee siitä ihanan ja toisaalta rajoittaa sisustusta. Asun viidennessä kerroksessa, ja minulla on oma sauna ja parveke. Asuinaluetta ympäröi laaja puisto- ja metsäalue, jota tosin rakennetaan koko ajan (mälsää).
Tikru
Tikru
Admin

Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.08.2009
Ikä : 43
Paikkakunta : Oulu

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Maranata To Elo 13, 2009 1:21 am

Masentuneena ei kyllä itselläkään tullut imuroitua. Opin siivoamaan vasta psykoosissa, kun 'tarkistajat' eli lääkärit kävivät kotona tarkastamassa tilanteeni. Niitä varten siivosin joka päivä, etten vain joutuisi hullujenhuoneelle. Jotakin hyvää lääkäreistä siis = )

Asunto on pieni yksiö. Rakastan tätä omaa koloa. Yks parhaimmista juttuista elämässäni.
Maranata
Maranata

Viestien lukumäärä : 48
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  toivotonko Pe Elo 14, 2009 6:54 am

Olen yrittänyt siivota minkä jaksan. Mutta vaatekasoja tuolit täynnä, ja lattioiden pyyhkiminen ottaa koville.
Äiti lupasi auttaa.
Muuten on tympinyt kämpän kuumuus. Ensi kesäksi pakko saada tää myynti-
kuntoon ja ostaa viileämpi.
toivotonko
toivotonko

Viestien lukumäärä : 171
Join date : 09.08.2009

http://irc.galleria.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Tummanvihree Su Elo 16, 2009 12:43 am

Kaksio, makkari aina siisti, olkkari tahtoo räjähdellä mut siivoan usein ja kunnolla. Ei jää tiskivuoria, pyykkikasoja, villakoiria... Ympäristö vaikuttaa vointiin!
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Tikru Su Elo 16, 2009 1:59 am

Tummanvihree kirjoitti:Ympäristö vaikuttaa vointiin!

... Ja vointi joillakuilla laiskoilla ympäristöön. Noidankehä. Mimmosia teijän asunnot on? S040


Viimeinen muokkaaja, Tikru pvm Su Elo 16, 2009 5:00 pm, muokattu 1 kertaa
Tikru
Tikru
Admin

Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.08.2009
Ikä : 43
Paikkakunta : Oulu

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  piikkilankaa Su Elo 16, 2009 2:54 pm

^ Tikru niinpä... No
piikkilankaa
piikkilankaa

Viestien lukumäärä : 91
Join date : 11.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Tummanvihree Su Elo 16, 2009 4:47 pm

No se nyt on ihan yksilöllistä, kuinka paljon vointi vaikuttaa. Mulla ei oo ollut vaikeuksia syvimmässäkään masiksessa ja ahdistuksessa hoitaa kotia. Pikemminkin se on toiminut terapiana, kun on täytynyt tehdä jotain konkreettista. Tän takia on ollut lääkärien kanssa ongelmia... "Et sä lääkkeitä tarvii kun hoidat kotityöt!" Ei se kaikilla oo mikään mittari! Twisted Evil
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Tikru Su Elo 16, 2009 5:01 pm

Tummanvihree. Olet oikeassa. Monetkin pystyvät ahkeruuteen myös masentuneina. Korjasin virheeni aikaisempaan viestiini.
Tikru
Tikru
Admin

Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.08.2009
Ikä : 43
Paikkakunta : Oulu

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  elzukka Su Elo 16, 2009 8:16 pm

Mulla on iso koti: neliöitä 160 ja alakerrassa varasto 70 neliöö, mutta aina tää on kuin pommin jäljiltä. Ollut siitä lähtien, kun sairastuin masennukseen yli 10 vuotta sitten. Ja tuntuu, etten saa tätä oikein koskaan pysymään järjestyksessä. Okei, mulla tai meillä on ihan liikaa tavaraa. Kun joku kävis karsimas pois kaiken sen, mitä meillä ei tarvita, niin sitten se vois olla vähän helpompaa. Ja joku olis kaupassa hillitsemässä: älä osta, älä osta No Evil or Very Mad

Olen sitä mieltä, että jos ulkoiset puitteeni olisivat paremmassa järjestyksessä, voisin sisäisesti paremmin. Mutta en jaksa saattaa tätä huushollia sellaiseen järjestykseen saatikka, että jaksaisin pitää sen järjestyksen.
elzukka
elzukka

Viestien lukumäärä : 22
Join date : 11.08.2009
Paikkakunta : Etelä-Suomi

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Keväin Ma Elo 17, 2009 2:17 am

Yleensä on pieni kaaos eli kirjat ja lehdet kasaantuu pöydille ja vaatteet nojatuoliin. Nyt meidän talossa tehdään ikkunaremonttia. Sen vuoksi siivoan aamuisin ettei remonttimies saa nähdä mun normisotkuja. Silmänpalvontaa, tiedän ja senkin tiedän ettei mun tartteis oikeestaan välittää siitä, mitä tuntematon ihminen ajattelee mun kodista. Embarassed

Koti on yksiö Kalliossa. Pidän tosissani tästä asunnosta, vuokra vaan on kova.

Keväin

Viestien lukumäärä : 15
Join date : 16.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Biancaliina Ma Elo 17, 2009 7:06 pm

Tämä asunto on liian pieni (keittiö lähinnä) mutta silti kestää ikuisuuden siivota.
Yleensä täällä siistiä toisin kuin joskus muinoin.

Olin maalla, tulin kotiin joten ei ole onneksi paljoa siivottavaa. Roskat täytyy viedä, lakanat vaihtaa jossakin vaiheessa ja pestä pyykkiä.

Tämä on kivasti sisustettu, siis minun mielestäni Very Happy
Olkkarin pöytä on täynnä mäkin ketsuppeja pig
Kävin siispä taas mäkissä clown
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 17.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  vilsu Ti Elo 18, 2009 4:16 am

Pieni ja paskanen. Liian likainen esimerkiksi vieraita varten ja likaisuus häiritsee itseänikin vaihtelevasti. Siivous ei toistaiseksi oikein onnistu minulta.

Toisaalta likaisuus on hoidettavien asioideni listalla ehkä sijalla 25, joten olkoon tällainen. On kaikesta huolimatta minullekin silti tärkeä paikka, saa hiljentyä ja rauhoittua.
vilsu
vilsu

Viestien lukumäärä : 60
Join date : 18.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Falco2 Ti Elo 18, 2009 5:23 pm

Rintamamiestalo ja perinteinen piha ja puulämmitteinen sauna. Talo on tuntunut kodilta ihan heti, vaikka se onkin vielä uusi koti. Vitsi että oon tästä kodista kiitollinen, täällä on hiljaista ja tarpeeksi tilaa ja kotoisaa. Ja hyvä sisäilma. Astman vuoksi on ollut pakko opetella pitämään koti kohtuullisen siistinä, mut onnistuminen siinä on kyllä useinkin miehen ansiota. Jos olis ylimääräistä rahaa, tilaisin siivoojan ja itse siivoilisin sitten vaan mitä lisäksi huvittaa. Nautin siitä että tietyissä asioissa on siistiä, toisista asioista taas en välitä yhtään. Musta on mukavaa kun lelut ja leikit leviää myös olohuoneeseen.
Falco2
Falco2

Viestien lukumäärä : 76
Join date : 16.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  rosemary Pe Elo 21, 2009 9:48 am

Ajankohtainen asia! Juuri tänään (tai siis eilen, olen taas valvonut) valitin terapeutille sitä, että kun mitään ei saa tehtyä kotona. PERIAATTEESSA mulla on aivan ihana koti, kämpäksi en sitä osaisi enää kutsua, mutta sen siivo vaihtelee kyllä sen mukaan mikä on vointi. Ymmärrän hyvin tuon, että toisilla masennus aiheuttaa sen, ettei jaksa kertakaikkiaan mitään, toisilla taas jotenkin se ympäristön siistiminen "siistii mieltä". Äitini esim. sanoo, että kun siivoaa ympäristöä, saa mieleensäkin jotenkin selkeämmän järjestyksen.

Siis minulla on saunallinen rivitalokaksio, joka (heh, näin selitän itselleni) olisi vallan siisti ja kotoisa ilman sotkevia lemmikkejä, siis tällä hetkellä kolmea kania. (Hmm... kanitko ne sen tiskivuoren ova aikaansaaneet?)

Osittain kotoisuus tulee lemmikeistäkin. Kun olen muualla, ajattelen vaistomaisesti kävellessäni, että pitää varoa kaneja, ja olen näkevinäni aina muka vilahduksen kanista, joka on oikeasti ihan kotona, ei kyläpaikassa tai vanhempien luona.

Olen tyytyväinen asuntooni, saisi vain sijaita lähempänä keskustaa. Toisaalta ja toisaalta... pidän siitä maaseutumaisesta miljööstä, mikä ympäröi asumustani. flower

rosemary

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  jataki Pe Elo 21, 2009 7:50 pm

rosemary...............sinähän olet kuin minä, mutta tunnuksesta päätellen vastakkaiasta sukupuolta. ai niin lemmikki on täällä kissa. tämä asunto on edellee ydinsodan jäljiltä. mutta kun ei oo innostusta alkaa siivoomaa. bom
jataki
jataki

Viestien lukumäärä : 180
Join date : 19.08.2009
Paikkakunta : keskisuomi

https://www.youtube.com/watch?v=cqLZySPjELQ

Takaisin alkuun Siirry alas

Mimmosia teijän asunnot on? Empty Vs: Mimmosia teijän asunnot on?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa