Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Taloudellinen tilanteesi nyt

+8
Chaos
haphasard
helu
Tummanvihree
Murena
possu
Sien..
hanna74
12 posters

Siirry alas

Taloudellinen tilanteesi

Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap27%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap13%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap13%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap20%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
[ 2 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap7%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap7%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_lcap0%Taloudellinen tilanteesi nyt Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Ääniä yhteensä : 15

Taloudellinen tilanteesi nyt Empty Taloudellinen tilanteesi nyt

Viesti  hanna74 Ke Syys 16, 2009 1:23 pm

Mää oon kuntoutustuellä, ja pärjäilen just ja just. Isompi lasku kyllä heilauttaa tilannetta huonommaksi, nyt vartoon sähkölaskua Sad

3:s vaihtoehto on sairaslomalla

ei näy kunnolla ton perk. mainoksen takia

Viimeinen muokkaaja, hanna74 pvm Ke Syys 16, 2009 2:11 pm, muokattu 1 kertaa
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280

Takaisin alkuun Siirry alas

Taloudellinen tilanteesi nyt Empty Vs: Taloudellinen tilanteesi nyt

Viesti  Sien.. Ke Syys 16, 2009 1:24 pm

Kuntoutustuki mullakin.
Sien..
Sien..

Viestien lukumäärä : 211

Viesti  possu Ke Syys 16, 2009 1:37 pm

Minä olen kotihoidontuella. Ei ole yhtään ylimääräistä rahaa, mutta eipä se haittaa. Voihan sitä ikänsä pohtia mihin kaikkeen ei ole varaa ja siinähän se sitten aika menikin.

Sitä en ymmärrä, että ulkopuolelta määritellään, mihin niiden rahojen pitäisi riittää. En minä silti ostaisi niitä tavaroita, mitä jostakusta pitää, vaan käytän rahani kuten parhaaksi näen.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Taloudellinen tilanteesi nyt Empty rahoista

Viesti  Murena Ke Syys 16, 2009 2:51 pm

Aika usein palkka loppuu vähän kesken ja sitten tulee tehtyä taas satanen lisää velkaa luottokortilla. Crying or Very sad

Mutta jos jäisin sairaspäivärahan varaan, olisi se vain vähän yli puolet palkastani ja sehän ei näillä kulutustottumuksiaa riitä kuin pariksi viikoksi. En käsitä, miten tulin joskus minimiäitiyspäivärahalla toimeen! Question

Nyt tekee mieli satuttaa itseään, viillellä tai jotain, kun rupesi niin ahdistamaan toimeentulon ajattelu. Minähän haluaisin olla kotiäiti, mutten nää miten se olisi taloudellisesti mahdollista. Sad
Murena
Murena

Viestien lukumäärä : 102
Ikä : 52

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 16, 2009 3:45 pm

Olen kuntsarilla mutta rahatilanne on tällä hetkellä hyvä. Lääkkeet on halpoja, ja olen saanut järkättyä ylimääräistä rahaa itselleni. cheers
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132

Viesti  helu Ke Syys 16, 2009 4:05 pm

possu kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, että ulkopuolelta määritellään, mihin niiden rahojen pitäisi riittää. En minä silti ostaisi niitä tavaroita, mitä jostakusta pitää, vaan käytän rahani kuten parhaaksi näen.

No niimpä!

Mäkin olen nyt kodinhoidontuella, ja meillä ei ole silleen puutetta mistään. Mä pystyn ostamaan kaiken peruselämiseen tarvittavan ja aina välillä me tehdään lasten kanssa jotain tosi älytöntä (ja rahaa vievää...). Emmä enempää toivokkaan cat

helu

Viestien lukumäärä : 182

Viesti  haphasard Ke Syys 16, 2009 4:16 pm

Niillä mennään, mitä on.
haphasard
haphasard

Viestien lukumäärä : 24

Viesti  Chaos Ke Syys 16, 2009 4:24 pm

mä en mee näillä mitä mul on. nytkin mulla on maitojauhetta kahvissa ja eip ole hyvää yhtään. Taloudellinen tilanteesi nyt C045
tarviisin työn jota voisi KOKEILLA.. muutaman tunnin vaan päivässä. haluisin töihin, mutta viimeklsi kokeilu johti katastrofiin ja terveydentilani taantui rajusti. Juttelin pimeessä arkistokellarissa arkistomapeille Embarassed
Chaos
Chaos

Viestien lukumäärä : 296

Viesti  Biancaliina Ke Syys 16, 2009 5:17 pm

Sairaslomalla.
En tavallaan tiedä rahatilannettani, joka johtuu siitä että sos.toimisto ei maininnastani huolimatta "perinyt" takautuvaa s.päivärahaa kesällä ja nyt olen sitten joka kuu tiedoton siitä paljonko minulla on miksikin kuuksi rahaa; tilillä siis ylimääräistä rahaa, tulevien kuukausien rahaa ja olen mennyt aivan sekaisin laskuissa.

Siitä huolimatta, etten saa sos.toimistosta senttiäkään, joudun heille toimittamaan joka ikinen kuu tt-tuki hakemuksen liitteineen. Joka kuukausi pyytävät ihme liitteitä ja kun niistä mainitsee niin johan pyytävät taas jotakin... en todellakaan tajua kuinka hel*etin monta kertaa täytyy toimittaa paperi, jossa lukee mihin asti työnhaku voimassa (eikä työvoimatoimisto ymmärrä miksi sossu vaatii työnhakua kun olen työkyvytön Very Happy )
Kun tästä mainitsin, että työkkäri ottaa yhteyttä jos vielä pyydetään samaa paperia, eipä enää pyytäneet. Mutta nytpä pyytävät yhtä toista paperia, enkä todellakaan tajua kuinka vi*** monta kertaa se täytyy toimittaa! Kirjoitan hakemukseen jälleen mustalla kynällä, isolla kirjaimilla, että kys. paperi on edelleen toimitettu.

Aion laittaa joka ikisen peperin heille liitteeksi, tulostan kotona kaikesta kopion ja tungen sinne kirjeeseen. Yleensä eivät sen jälkeen enää pyydä mitään, olen kokeillut nimittäin. Voisin laittaa tiedot mun kuukautiskierrostakin.

Tuossa mielessä ei siis ole oikein hyvä rahatilanne, koska se on tuolleen "sekaisin" ja lisäksi mulla on kohta menoja, joita ei korvata, pari eri terapiaa sun muut. Mutta mutta, on se nyt periaatteessa ihan hyvä tilanne, kun on kuitenkin ruokaa ja kaikkea muutakin tarvittavaa.
Biancaliina
Biancaliina

Viestien lukumäärä : 70

Viesti  eBeta Ke Syys 16, 2009 5:33 pm

Eläkkeellä, kohtuullisesti tulen toimeen kun en liiaksi tuhlaa...
eBeta
eBeta

Viestien lukumäärä : 41

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 5:59 pm

sossun rahoilla pelkästään elään, ja sekää ei oo enää ku päälle 300 ja sillä pitäs joka kk elää. sitä joudutaan vähnetään joka kerta ja varmaa jossain vaiheessa en tuu sit sieltäkää rahaa saamaan. en oo yli puoleen vuoteen maksanu yhtä ainuttakaan mun laskua ja pari laskua on menny käräjille lisäks oon kelalle velkaa reilun yli tonnin.. että tälleen mun raha asiat.
pirunpaha
pirunpaha

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 38

Viesti  Biancaliina Ke Syys 16, 2009 6:04 pm

pirunpaha kirjoitti:sossun rahoilla pelkästään elään, ja sekää ei oo enää ku päälle 300 ja sillä pitäs joka kk elää. sitä joudutaan vähnetään joka kerta ja varmaa jossain vaiheessa en tuu sit sieltäkää rahaa saamaan. en oo yli puoleen vuoteen maksanu yhtä ainuttakaan mun laskua ja pari laskua on menny käräjille lisäks oon kelalle velkaa reilun yli tonnin.. että tälleen mun raha asiat.

Mihin nämä rahat menevät, kun et maksa mitään laskuja?
Missä ihmeessä asut, kun et maksa vuokraa (oletan näin kun kerrot ettet "yhtä ainuttakaan" laskua ole maksanut)?
Oletko tehnyt Kelan kanssa sopimuksen näiden "velkojen" maksusta, eli suunnitelman, jonka mukaan maksat esim. 10-20e / kk velkaasi?
Oletko hakenut sairauslomaa, kun selkeästi olet työkyvytön ja vienyt tämän todistuksen sos.toimistoon, jolloin tt-tuestasi ei vähennetä rahaa?
Oletko hakenut sairauspäivärahaa?
Oletko harkinnut edunvalvojaa, koska et selviä taloudellisesti, etkä kykene hoitamaan asioitasi?

Missä käyt internetissä, kun et ole maksanut "yhtä ainuttakaan" laskua, tuskinpa internet yhteytesi on enää päällä (?)
Biancaliina
Biancaliina

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 6:12 pm

siskon netillä oon.. kännykänki sain, ku sisko suostu kännykän omistajaksi, mut mä maksan tietty.. toivottavasti maksanki, koska siskohan siitä paskat saa niskaansa, jollen maksa. mitään noista en o tehny tai hakenu.. mä en jaksa enempää murehtia, joten ootan vaan iloista loppua. elän pvä kerrallaan ja yritän olla ihan iisisti. mä en maksa vuokraa vaan vuokranvastinetta ja seki menee asumistuesta ja se ei oo onneks niin paljoo, et se mitää merkkais mun rahatilanteessa. se loppu rahaa menee siis safkaa ja muuhun kaikkeen mitä vaan suuhun voi laittaa.

että näin, ei sen hullumpi tilanne kuiteskaa..
pirunpaha
pirunpaha

Viesti  Tummanvihree Ke Syys 16, 2009 6:15 pm

Pirunpaha, onko sulla noin välinpitämätön sisko että se ei järjestä sulle apua kun kerran tilanteesi on tuollainen? Sad
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 6:19 pm

ei sen tartte, enkä haluu mitään apua keltään.. en syytä ketään, en ees itteeni, en jaksa enää.. mä en oo vaatinu, enkä vaadi apua. se et ku kirjotan tänne, haluun kuitenki purkaa sen ulos, mut en murehdi siitä ja hyvä niin.. ei oo aikaa murehtimiseen, ja ku se iloinen loppu tulee, niin kaikki on paremmi ja hyvin..
pirunpaha
pirunpaha

Viesti  Biancaliina Ke Syys 16, 2009 6:21 pm

Pirunpaha- eivät sitten sos.toimistossa ole maininneet, ettet maksa mitään laskuja?
Hehän eivät luonnollisestikaan sinulle rahaa anna sähkölaskuun ym. jos et todista että olet sen maksanut / maksat sen.

Ilmeisesti et toimita heille näitä laskuja vai onko niin, ettei tällaisiä laskuja sinulla ole, vaiko maksaako sos.toimisto ne suoraan sieltä itse?
Biancaliina
Biancaliina

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 6:24 pm

ainoastaan sähkö ja terveysmeno kulut, ei mitään sen enempää.. oon näyttäny sielä mun laskupinoo, mut mitä se autto ja hyödytti, ei mitään, mun on ne itse vaan maksettava, mut miten ja millä?? niin töihin tai opiskelemaan pitää päästä, mut ei.. ja saikkuu en saa, sithän jaellaan sairaille ihmisille, eikö??
pirunpaha
pirunpaha

Viesti  Biancaliina Ke Syys 16, 2009 6:29 pm

pirunpaha kirjoitti:ainoastaan sähkö ja terveysmeno kulut, ei mitään sen enempää.. oon näyttäny sielä mun laskupinoo, mut mitä se autto ja hyödytti, ei mitään, mun on ne itse vaan maksettava, mut miten ja millä?? niin töihin tai opiskelemaan pitää päästä, mut ei.. ja saikkuu en saa, sithän jaellaan sairaille ihmisille, eikö??

Mikset saa sairauslomaa?
Lääkärikö sanoi, kun olit siellä avoin ja rehellinen olostasi, ettet saa sairaslomaa?
Biancaliina
Biancaliina

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 6:33 pm

en oo hakenukkaan, mut eikai terveille sitä anneta vai miks sitä mulle annettais, en tunne itteeni sairaaks. sitä paitsi, olin työkyvyn arvioinnissa tässä alkukeväällä ja sain myönteisen päätöksen, et oon terve meneen töihin tai opiskeleen, mut jotenkaa sossussa ja työkkärissä tätä ei uskota. annan sen asian olla, haen nyt itte opiskelu ja työpaikan.. en rupee enää vakuuttelee kellekkään yhtään mitään..
pirunpaha
pirunpaha

Viesti  Admin Ke Syys 16, 2009 6:35 pm

Työtönhän minä...

Tosin pääsisin varmasti sairaspäivärahalle jos vain haluaisin, koska en koe olevani ainakaan täydellisesti työkykyinen.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174

http://tukari2.forumotion.com

Viesti  Biancaliina Ke Syys 16, 2009 6:43 pm

pirunpaha kirjoitti:en oo hakenukkaan, mut eikai terveille sitä anneta vai miks sitä mulle annettais, en tunne itteeni sairaaks. sitä paitsi, olin työkyvyn arvioinnissa tässä alkukeväällä ja sain myönteisen päätöksen, et oon terve meneen töihin tai opiskeleen, mut jotenkaa sossussa ja työkkärissä tätä ei uskota. annan sen asian olla, haen nyt itte opiskelu ja työpaikan.. en rupee enää vakuuttelee kellekkään yhtään mitään..

Niin.
Samahan sulla oli vuosi sitten; työkykyarviointi, Kela + sos.toimisto tuota mieltä, olit hakemassa töitä, olit terve jne.

Harmillista, että tilanteesi junnaa täysin paikallaan jopa työkykyarvioiden suhteen.
Biancaliina
Biancaliina

Viesti  pirunpaha Ke Syys 16, 2009 6:45 pm

ei se enää mitään.. nyt vaan eletään pvä kerrallaan..

näin..
pirunpaha
pirunpaha

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: