Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta?

+8
Mirri
hanna74
pisama
possu
Admin
helu
Sien..
Hermiitti
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Miksi kirjoitan Tukari - varalla foorumille?

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap0%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap21%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap21%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 21% 
[ 3 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap0%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap7%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 0 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap7%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
[ 0 ]
Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_lcap43%Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Vote_rcap 43% 
[ 6 ]

Ääniä yhteensä : 14

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta?

Viesti  Hermiitti Pe Syys 11, 2009 6:28 pm

Tässä johdannoksi vanha mielipiteeni Hesarin nettikeskusteluista:

Töissä tai vapaa-ajalla on taatusti tilanteita, joissa esimerkiksi yrität joko vähätellä tietoisesti itseäsi taikka sitten korostaa hyviä puoliasi. Otatko siitä selvää, onko käytöksesi aina kylmäverisen laskelmoivaa vai uskallatko olla spontaani?

Itse elän paljon elämää netin keskustelupalstoilla, niin minua kiinnostaa eritoten yleensä nimimerkkien taakse piiloutuvien henkilöiden viestintä ja sitä ohjaavat henkilökohtaiset motiivit. Käsittääkseni on olemassa myös ns. alitajuisia motiiveja, jolloin henkilö ei aina tiedosta omia tarkoitusperiään keskustelun tiimellyksessä, vaikka tarkemmin asiaa pohtimalla huomaakin mielipiteen muodostuneen hyvinkin omista intresseistä lähteväksi.

Eikö olekin mielenkiintoista pohtia omaa käytöstä ohjaavia motiiveja taikka intressejä. Mielestäni parhaiten oman käytöksensä ymmärtävät ihmiset ovatkin tasapainoisia ja heistä suorastaa huokuu mielenrauha!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Vs: Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta?

Viesti  Hermiitti Pe Syys 11, 2009 6:40 pm

Tein juuri havainnon itseanalyysin perusteella, että ehkä kaikki vaihtoehdot sopivat minuun jossain määrin. Surprised

Hermiitti

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Vs: Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta?

Viesti  Sien.. Pe Syys 11, 2009 6:41 pm

"Eikö olekin mielenkiintoista pohtia omaa käytöstä ohjaavia motiiveja taikka intressejä. Mielestäni parhaiten oman käytöksensä ymmärtävät ihmiset ovatkin tasapainoisia ja heistä suorastaa huokuu mielenrauha"

Voi olla. Minä en ainakaan aina ymmärrä omaa käytöstäni
Olikos tuossa vaihtoehoina ollenkaan se, että on tukarilla siksi,
että tuntisi kuuluvansa jonnekin ja saisi tukea.

Ai onhan siinä "joku muu".
Sien..
Sien..

Viestien lukumäärä : 211

Viesti  Hermiitti Pe Syys 11, 2009 6:42 pm

Sien, totta! Voit vastata viimeisen vaihtoehdon! Yhteenkuuluvuuden tunne on hyvä motiivi.

Hermiitti

Viesti  helu Pe Syys 11, 2009 9:08 pm

Kelpaako "joku muu" kohtaan:

"Pitää exäni tietoisena siitä et olen hengissä" ?

Vai pitäskö mun odottaa siihen asti et huvittuneisuus "voitko hyvin, en nää suo tuolla" lauseesta menee ohi scratch

helu

Viestien lukumäärä : 182

Viesti  Admin Pe Syys 11, 2009 9:35 pm

helu kirjoitti:Kelpaako "joku muu" kohtaan:

"Pitää exäni tietoisena siitä et olen hengissä" ?

Vai pitäskö mun odottaa siihen asti et huvittuneisuus "voitko hyvin, en nää suo tuolla" lauseesta menee ohi scratch

Laughing

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174

http://tukari2.forumotion.com

Viesti  possu Pe Syys 11, 2009 9:39 pm

Minä ainakin tahdon keskustella kirjoittamalla toisten aikuisten kanssa ja tällaisen palstan aihe- ja ilmapiiri on minulle oikein sopiva.

Mielestäni suurin osa vaihtoehdoista on vähintäänkin hämäriä. Miten kirjoittamalla mt-palstalle anonyyminä voisi esimerkiksi ruveta nettijulkuksi? Eikö silloin lähinnä leimaudu ujopiimäksi?
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Viesti  Hermiitti Pe Syys 11, 2009 9:52 pm

possu kirjoitti:Minä ainakin tahdon keskustella kirjoittamalla toisten aikuisten kanssa ja tällaisen palstan aihe- ja ilmapiiri on minulle oikein sopiva.

Mielestäni suurin osa vaihtoehdoista on vähintäänkin hämäriä. Miten kirjoittamalla mt-palstalle anonyyminä voisi esimerkiksi ruveta nettijulkuksi? Eikö silloin lähinnä leimaudu ujopiimäksi?

possu, hämäriä vaihtoehtoja hämärästä päästäni. Smile

Nettijulkisuus on mielenkiintoinen asia pohdittavaksi. Nettijulkun raja voisi mennä esimerkiksi siinä, tunteeko nikkisi enemmän kuin 100 eri sinulle entuudestaan vierasta henkilöä.

Hermiitti

Viesti  Sien.. Pe Syys 11, 2009 9:56 pm

Jaa nettijulkku...Minulle riittää että saan tukea.
Julkuksi en pääsisikään...ei sen väliä.
Mutta täällä kohtaa hienoja ihmisiä, kaiken muun seassa.
Sien..
Sien..

Viestien lukumäärä : 211

Viesti  possu Pe Syys 11, 2009 9:56 pm

Siis sinusta nimimerkki voi olla "julkkis"? Yleensähän nimimerkkiä kai käytetään siksi, että ei tahdota tunnettuutta.

Sata ihmistä on melko vähän lukijoita millä vaan palstalla, että ellei ihan koko ajan nikkiä vaihda, on hyvin äkkiä jokainen jollekin palstalle kirjoittava sitten "nettijulkku" ja nettijulkuksi pääsee vaikka kommentoimalla jonkun blogia.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Viesti  Hermiitti Pe Syys 11, 2009 9:59 pm

possu kirjoitti:Siis sinusta nimimerkki voi olla "julkkis"? Yleensähän nimimerkkiä kai käytetään siksi, että ei tahdota tunnettuutta.

Sata ihmistä on melko vähän lukijoita millä vaan palstalla, että ellei ihan koko ajan nikkiä vaihda, on hyvin äkkiä jokainen jollekin palstalle kirjoittava sitten "nettijulkku" ja nettijulkuksi pääsee vaikka kommentoimalla jonkun blogia.

Hyviä vinkkejä possulta! Edellyttäen tosin asiallista kommentointia.

Hermiitti

Viesti  pisama La Syys 12, 2009 3:36 am

Vaihtoehto jokin muu. Tämä on aivojen nollausta, rentoutumista. Esim. työpäivän jälkeen on kiva tyhjätä pää lukemalla tätä. Tukarilla on ollut usein mielestäni hyviä keskusteluketjuja, joten luen mielelläni ihmisten hienoja argumentteja puolesta ja vastaan eri asioissa. Itse en osaa kirjoittaa kovinkaan perusteltuja ja hyviä kannanottoja, joten osallistun vain kevyempiin aiheisiin yleensä. Tai no, mulla ei kai itseluottamus riitä, vaikka mielipiteitä voisikin olla Wink
pisama
pisama

Viestien lukumäärä : 26

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty vastaus

Viesti  hanna74 La Syys 12, 2009 3:40 am

Koska ei oo parempaakaan tekemistä, vastasin .pitkään punnitsin kaden vaihtoehdon välillä, toinen olisi ollut muu: kuulua johonkin yhteisöön
(mistä Sien..kin kirjoitti)
hanna74
hanna74

Viestien lukumäärä : 280

Viesti  Mirri La Syys 12, 2009 4:34 am

"Tämä on aivojen nollausta, rentoutumista. Esim. työpäivän jälkeen on kiva tyhjätä pää lukemalla tätä." (12)

Mitähän tuosta pitäisi ajatella...? Very Happy

Mutta joo, minullekin tämä on usein samaa. Sama juttu kuin Tukarilla: paljon kivoja ihmisiä, joiden seurassa viihtyy - vaikka ovatkin 'vain' netissä.
Lisäksi minulle tällainen vuorovaikutteinen kirjoittaminen päiväkirjoineen on suoranaista terapiaa, joten siinä toinen tärkeä syy olla täällä Tukarin ollessa 'telakalla'.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Keino vaikuttaa...

Viesti  minätäällä La Syys 12, 2009 7:09 am

ja hälventää psykooseihin liittyvää epätietoisuutta ja väärinkäsityksiä.
Äärettömän rankkaa, ja tuntuu, että täysin tuloksetonta, vaikka lähteenä olisi psykiatrian tohtori terapeuttina ja uusin psykiatrian kirja.

OK. On täällä kivoja ihmisiäkin, ja muita yleisiä aiheita, joita tekee mieli kommentoida.

Sain täältä aikanaan hyviä neuvoja niin terapiasta, kuntoutustuesta kuin eläkkeen hakemisestakin. Tai siis tukarilta.
Siksi luen ja kirjoitan vieläkin.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370

Viesti  awa La Syys 12, 2009 7:47 am

vastasin muu.
olen saanut nettikamuja täällä ja tykkään kirjoitella heidän kanssaan niin hyvässä kuin surussakin.yhden nettikaverin jo sain kunnian nähdä viime vuonna Very Happy
awa
awa

Viestien lukumäärä : 99

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Kirjoitan varatukarille,...

Viesti  minätäällä La Syys 12, 2009 8:26 am

koska haluan ennen kaikkea oikaista psykooseihin liittyvää väärää tietoa.
Olen jo havainnut kyseisen tehtävän liian toivottomaksi ja uuvuttavksi.

Tukarilta olen saanut apua kuntoutustukea ja työkyvyttömyyseläkettä sekä psykoterapiaa koskeviin asioihin. Olen varma siitä, että tämän kaltaisesta toiminnasta ja sivustosta on hyötyä vastakin.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370

Viesti  Gyver La Syys 12, 2009 2:21 pm

Koska ei ole muutakaan tekemistä ja kai tässä jotain oppii samalla myös.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Anteeksi kuinka?

Viesti  Kyllästynyt La Syys 12, 2009 4:25 pm

Hermiitti kirjoitti:... Nettijulkun raja voisi mennä esimerkiksi siinä, tunteeko nikkisi enemmän kuin 100 eri sinulle entuudestaan vierasta henkilöä.

Miten joku nimimerkki voisi tuntea ketään "entuudestaan vierasta henkilöä"?
Miten kukaan ylipäätäänkään voisi olla "entuudestaan vieras henkilö"?

Ei päätä eikä häntää Hermitin tuossakaan virkkeessä.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 4:34 pm

Olen varmaan pahassa mielenhäiriössä tällä hetkellä, mutta mulle tuli suunnaton tarve tavata Kyllästynyt livenä.
Olisi yksinkertaisesti mukava tietää että minkälainen ihminen tuon nettipersoonan takana todellisuudessa on. Shocked

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174

http://tukari2.forumotion.com

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Päivystykseen

Viesti  Kyllästynyt La Syys 12, 2009 4:38 pm

Admin kirjoitti:Olen varmaan pahassa mielenhäiriössä tällä hetkellä, mutta mulle tuli suunnaton tarve tavata Kyllästynyt livenä.
Olisi yksinkertaisesti mukava tietää että minkälainen ihminen tuon nettipersoonan takana todellisuudessa on. Shocked

Juu, pahassa jamassa olet.
Kipinkapin päivystykseen, mars mars.

Kyllästynyt

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 9:25 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Hermiitti kirjoitti:... Nettijulkun raja voisi mennä esimerkiksi siinä, tunteeko nikkisi enemmän kuin 100 eri sinulle entuudestaan vierasta henkilöä.

Entuudestaan vieras henkilö tuntee nettijulkun tietysti netin perusteella.

Hermiitti

Viesti  Mirri La Syys 12, 2009 9:46 pm

(19)

Kyllästynyt, tapaa, jolla kommentoit Hermiitin kirjoituksia tällä foorumilla, voidaan hyvällä syyllä sanoa kiusaamiseksi.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311

Onko Tukari - varalla ajanvietettä vai ihan jotain muuta? Empty Ei tolkkua vieläkään

Viesti  Kyllästynyt La Syys 12, 2009 10:34 pm

Hermiitti kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Silloinhan kyse olisi netin kautta/perusteella entuudestaan tutusta - eikä suinkaan vieraasta.

Kyllästynyt

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 10:36 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Hermiitti kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Silloinhan kyse olisi netin kautta/perusteella entuudestaan tutusta - eikä suinkaan vieraasta.

Silloin on kyse tuntemattomasta henkilöstä, sillä emmehän me ikinä tiedä montako persoonaa kunkin nimimerkin takana vaikuttaa? *pohtii*

Ps. Vetäsin runkut noille lainauksille vielä!

Hermiitti

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa