Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

+6
helu
Trisse
possu
Saxpi
Hermiitti
Admin
10 posters

Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 1:23 am

Ottaa kupoliin Mad

Kun elokuun alussa kävin Helsingin työvoiman palvelukeskuksessa niin virkailijatäti oli innostunut ajatuksesta että menisin työkokeiluun ja antoipa vielä minulle sopimuslomakkeen jonka voin täyttää työkokeilupaikan kanssa.

No minähän ryhdyin tuumasta toimeen ja sain hankittua työkokeilupaikan kirjastosta.
Tein sopimuksen työkokeilupaikan kanssa ja odotin seuraavaa työkkäripäivää että pääsen antamaan heille oman kopionsa sopimuksesta.

Tänään kun mulla oli työkkäriaika, esitin ylpeänä sopimuksen virkailijatädille, jolloin tämä yhtäkkiä ilmoitti että en voikaan aloittaa työkokeilua koska tällä hetkellä on sellainen määräys voimassa ettei saa maksaa ylläpitokorvausta työkokeilijoille (8 euroa/työpäivä) eikä muutenkaan hänen mielestään sopinut se että haen työkokeilupaikkaa kirjastosta. (Huom! Koulutukseni on kirjastovirkailija).

Olisi sekin virkailijanplanttu voinut helvetti soikoon vaikka ilmoittaa minulle puhelimitse tästä aikaisemmin.
Nyt oli siellä kyseisessä kirjastossa tehty minulle työvuorot ja muutenkin oletettu että aloitan siellä työkokeilun.
Piti soittaa sinne kirjastoon ja perua koko juttu.

Vituttaa suoraan sanottuna! Evil or Very Mad

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 1:53 am

Admin kirjoitti:Tänään kun mulla oli työkkäriaika, esitin ylpeänä sopimuksen virkailijatädille, jolloin tämä yhtäkkiä ilmoitti että en voikaan aloittaa työkokeilua koska tällä hetkellä on sellainen määräys voimassa ettei saa maksaa ylläpitokorvausta työkokeilijoille (8 euroa/työpäivä) eikä muutenkaan hänen mielestään sopinut se että haen työkokeilupaikkaa kirjastosta. (Huom! Koulutukseni on kirjastovirkailija).

Outoa toimintaa työkkäriltä kieltämättä! Onko työkkärin tehtävä nykyään estää työllistyminen?

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Saxpi La Syys 12, 2009 1:56 am

Just. Ensin ne puhuu paskaa työkkärissä ja sit vaan ilmotetaan et ei voikaan alottaa.
Mulle ne teki niin et ei saanut työllistämispaikkaa ennen kuin on ollut kolme vuotta työttömänä. Muutamaa kuukautta ennen kuin kolme vuotta oli täynnä ne pakotti hakemaan kurssille. Pääsin sinne mut en mennyt kun mielestäni osaan jo surffailla netissä ja itsensä tunteminen jo aika hyvin hallussa enkä tarvinnut apua työalan valitsemisessa. Tuli tietty karenssi. Lopulta en enää mennyt ollenkaan työkkäriin kun en sieltä rahaa olis kuitenkaan saanut ja sitten sosku hommas mut mielisairaalaan. Yksi perusteluista oli just se kun olin laiminlyönyt työmarkkinatuen hankkimisen.
Ihan sama mulle. Kyllä mä voin olla kotona veltto paskana ja kattoo BB 24/7:kaa..
Huonompaan suuntaan mennyt. Ennen aina menin työkkäriin kun oli aika täynnä et nyt mulle työllistämispaikka ja aina sai mut eipä saa enää..
Saxpi
Saxpi

Viestien lukumäärä : 53
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  possu La Syys 12, 2009 1:58 am

Älä ihmeessä peru sitä kokeilua, vaan mene sinne vaikka ilman sitä ylläpitokorvausa ja valita muutenkin tuosta, eiköhän ylemmällä tasolla olla vähän järkevämpiä.

Täällä Helsingissä ainakin pakotetaan täysin vastahakoisia ihmisiä kokeiluihin, joten luulisi, että jos jollakin on omaa motivaatiota niin paljon, että hankkii itse jopa sopivan paikan, asia olisi pelkkä läpihuutojuttu.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 2:04 am

possu kirjoitti:Älä ihmeessä peru sitä kokeilua, vaan mene sinne vaikka ilman sitä ylläpitokorvausa ja valita muutenkin tuosta, eiköhän ylemmällä tasolla olla vähän järkevämpiä.

Täällä Helsingissä ainakin pakotetaan täysin vastahakoisia ihmisiä kokeiluihin, joten luulisi, että jos jollakin on omaa motivaatiota niin paljon, että hankkii itse jopa sopivan paikan, asia olisi pelkkä läpihuutojuttu.

En voi mennä sinne työkokeiluun koska työkkäri ei ole siunannut sitä.
Ja kun työkkäri ei ole siunannut sitä, en ole oikeutettu mm. työtapaturmakorvauksiin.
Ja lisäksi kun työkkäri ei ole allekirjoittanut sitä sopimusta, niin ei ne siellä kirjastossa mua suostuisi ottamaan vastaan.
Valittaa voisin, mutta jos tosiasia on se että Helsingin työvoimatoimisto ei tällä hetkellä siunaa kenenkään työkokeiluja, niin ei sille oikein mitään voi.

Vituttaa vaan että ensin ollaan hirveellä innolla laittamassa mua työkokeiluun mutta kun saan paikan hommattua niin yhtäkkiä ilmoitetaan ettei se sovikaan.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  possu La Syys 12, 2009 2:19 am

Joo, mutta siis voit silti pyytää päästä sinne paikkaan, jos syy työkokeilujen epäämiselle on se, ettei makseta ylläpitokorvausta. Voisit muutenkin nyt valittaa tuosta ja sanoa, että sinua työkkäristä kannustettiin paikka hankkimaan.

Kyllä on älytöntä touhua, ihan tyypillistä työkkärin touhua. Pitäisi lakkauttaa koko laitos täysin turhana. Työllistävät vain itsensä siellä. Sama koskee tuota sossua. Ja vaikka mitä muutakin ihmevirastoa.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Trisse La Syys 12, 2009 2:24 am

Admin kirjoitti:
Tänään kun mulla oli työkkäriaika, esitin ylpeänä sopimuksen virkailijatädille, jolloin tämä yhtäkkiä ilmoitti että en voikaan aloittaa työkokeilua koska tällä hetkellä on sellainen määräys voimassa ettei saa maksaa ylläpitokorvausta työkokeilijoille (8 euroa/työpäivä) eikä muutenkaan hänen mielestään sopinut se että haen työkokeilupaikkaa kirjastosta. (Huom! Koulutukseni on kirjastovirkailija).

Tiesin ettei palkkatukea myönnetä tänä vuonna enää mutta eikö ylläpitokorvaustakaan?! confused Se nyt on niin pikkusumma kuitenkin. Oikea syy oli varmaankin tuo ylläpitokorvauksen loppuminen ja yritti pestä kättään jollain "työ ei sopisi sinulle"-argumentilla.
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  helu La Syys 12, 2009 2:27 am

Trisse kirjoitti:
Admin kirjoitti:
Tänään kun mulla oli työkkäriaika, esitin ylpeänä sopimuksen virkailijatädille, jolloin tämä yhtäkkiä ilmoitti että en voikaan aloittaa työkokeilua koska tällä hetkellä on sellainen määräys voimassa ettei saa maksaa ylläpitokorvausta työkokeilijoille (8 euroa/työpäivä) eikä muutenkaan hänen mielestään sopinut se että haen työkokeilupaikkaa kirjastosta. (Huom! Koulutukseni on kirjastovirkailija).

Tiesin ettei palkkatukea myönnetä tänä vuonna enää mutta eikö ylläpitokorvaustakaan?! confused Se nyt on niin pikkusumma kuitenkin. Oikea syy oli varmaankin tuo ylläpitokorvauksen loppuminen ja yritti pestä kättään jollain "työ ei sopisi sinulle"-argumentilla.

No juu! Joku "pesen käteni tästä"-homma tossa on Evil or Very Mad

Tietenkään ei auta k-libin työnhaussa se et pitää ammattitaitoa yllä, toihan nyt on ihan tuulesta temmattu asia. Mitäs illä ammatittaidolla tekee työnhaussa?

(ja juu oma lehmä ojassa... Jos toi saa töitä mun lasten elarit nousee ja ne jopa maksettais ilman mitään "en osaa auttaa, me otetaan yhteyttä"-selityksiä)

helu

Viestien lukumäärä : 182
Join date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 2:30 am

Trisse kirjoitti:
Admin kirjoitti:
Tänään kun mulla oli työkkäriaika, esitin ylpeänä sopimuksen virkailijatädille, jolloin tämä yhtäkkiä ilmoitti että en voikaan aloittaa työkokeilua koska tällä hetkellä on sellainen määräys voimassa ettei saa maksaa ylläpitokorvausta työkokeilijoille (8 euroa/työpäivä) eikä muutenkaan hänen mielestään sopinut se että haen työkokeilupaikkaa kirjastosta. (Huom! Koulutukseni on kirjastovirkailija).

Tiesin ettei palkkatukea myönnetä tänä vuonna enää mutta eikö ylläpitokorvaustakaan?! confused Se nyt on niin pikkusumma kuitenkin. Oikea syy oli varmaankin tuo ylläpitokorvauksen loppuminen ja yritti pestä kättään jollain "työ ei sopisi sinulle"-argumentilla.

Kyllähän se työkkärin eukko ihan suoraan sen myönsi ettei ylläpitokorvausta voida tällä hetkellä maksaa.
Ei tässä muuten mitään hätää, mutta ihmetyttää että ensin ollaan työntämässä työkokeiluun ja sitten kun sen paikan on saanut hankittua niin se ei enää sitten sovikaan työkkärille.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 2:31 am

Osaakohan kukaan neuvoa mille instanssille mun kannattaisi kenties valittaa?

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  possu La Syys 12, 2009 2:36 am

Valita vaikka virkailijan pomolle ja kysy myös, että miten tästä valitetaan, että haluat saada sen paikan.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 2:37 am

Jos ja kun työvoimahallinto on rikkonut lakia, voinet valittaa oikeusasiamiehelle. Ei työvoimahallinnon tehtävä voi olla työllistymisen estäminen ikinä, joten sikäli lakia lienee rikottu!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 2:38 am

Voinhan mä ottaa yhteyttä sen virkailijan pomoon.
Jotenkin mä olen vaan sellaisessa käsityksessä ettei työkkärin päätöksistä voi virallisesti valittaa mihinkään.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Trisse La Syys 12, 2009 2:42 am

Mitäpä se auttaa jos ylläpitokorvaus on loppu tältä vuodelta ja tehty päätös ettei työkokeiluja hyväksytä?
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401
Join date : 26.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 2:54 am

Trisse kirjoitti:Mitäpä se auttaa jos ylläpitokorvaus on loppu tältä vuodelta ja tehty päätös ettei työkokeiluja hyväksytä?

Hemmettiäkö se sitten edes ehdottaa minulle työkokeilua alunperin?
Ja miksei se natukka voinut soittaa minulle aikaisemmin ja kertoa tästä asiasta, ENNEN kuin ehdin sopia työvuoroista.

No, just äsken kirjoitin valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tuskimpa sieltäkään mitään järkevää vastausta tulee.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Admin La Syys 12, 2009 3:18 am

Lisäksi kirjoitin juuri sähköpostilla valituksen kyseisen työvoimaneuvojan esimiehelle.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174
Join date : 08.08.2009

http://tukari2.forumotion.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Mirri La Syys 12, 2009 3:19 am

Voisit ainakin lähettää sähköpostia virkailijan esimiehelle, ja katsoa millaisen vastauksen saat. Jotenkin jonkun työkkäristä pitäisi nyt osata kertoa sinulle asiallisesti ja pahoitellen, että miksi pääsi käymään noin. Rahojen loppumiselle siellä tietysti ei ole mahdettu mitään, mutta miksi sinut kuitenkin pantiin hakemaan itsellesi työpaikkaa ja hoitamaan järjestelyt valmiiksi, ja sitten ilmoitettiin, ettei käy. Siihen pitäisi olla hyvä selitys, ja mieluusti vähintään anteeksipyynnön kera.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Mirri La Syys 12, 2009 3:19 am

Heh. Minä sitten vähän myöhästyin hyvine neuvoineni... 
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Hermiitti La Syys 12, 2009 3:20 am

Juu hyvä! Toivon mukaan valitukset tuottavat tulosta!

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360
Join date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  hullukana La Syys 12, 2009 8:52 am

Minulle kävi viimelaman aikaan samanlailla, tosi kysymys oli ns. työllistämistukipaikasta. Soitin tulevan työpaikkani päällikölle ja esitin asiani ja sanoi, että halan tulla töihin, mutta työkkärin virkailija alkoi potuilemaan. Hän sanoi, että nyt marssit työkkärin johtajan huoneen taakse odottamaan ja hän soittaa sille. Meni pari tuntia siinä istuskellessä ja sitten joku sihteeri tuli hakemaan minut työkkärin johtajan puheille ja hän allekirjoitti lapun ja pahoitteli virkailijan tekemää virhettä.

Eli kannattaa otta suora kontakti niin ylös, kun voit.
hullukana
hullukana

Viestien lukumäärä : 34
Join date : 18.08.2009
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  possu La Syys 12, 2009 1:27 pm

Sitäpaitsi työkkäri on surullisen kuuluisa siitä, että vuosittain jää miljoonia näitä työllistämisrahoja erilaisia, milloin milläkin nimikkeellä käyttämättä, kun kesän jälkeen on alettu sanomaan, että ne rahat ovat loppu ja sitten ensi vuoden puolella katsotaan, että no hei haloo, eiväthän ne olleetkaan loppu, vaan niitä jäi aivan älyttömästi käyttämättä.

Ja tätä on jatkunut siis kymmeniä vuosia tätä samaa hommaa. Varmaan taas tällainen asia.

Työkokeiluun saa kyllä mennä ilman ylläpitokorvausta. Ilman lupaa sinne ei saa tosiaan mennä. Jos käyt sossussa, voisit varmaan kysyä, saisitko harkinnanvaraisena sen ylläpitokorvauksen sieltä, tai edes matkalipun tai jotain?
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Tummanvihree La Syys 12, 2009 5:19 pm

lol! Tämähän on ihan huippujuttu!!! lol!

Voiko mitään muuta silti odottaakaan? Työkkäri on kyllä niin absurdi laitos.

Jos joku viitsii nyt selvittää, onko "työkokeilurahat" virallisesti loppuneet, niin voin tämän tiedottaa mun hoitavalle taholle, että turha on mulle sit ehdottaa mitään työkokeilua kun sinne haluavatkaan ei ees pääse...
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  pirunpaha La Syys 12, 2009 5:23 pm

antakaa vaan olla.. en mäkään jaksa mitään valittaa enää.

okei ehkä oon laiska saamaton paska..
pirunpaha
pirunpaha

Viestien lukumäärä : 116
Join date : 08.09.2009
Ikä : 37

Takaisin alkuun Siirry alas

Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä Empty Vs: Työkokeilun epääminen . Valitusta työkkäristä

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa