Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tupakointi parvekkeella

+5
Urpo
jataki
Saxpi
possu
Tummanvihree
9 posters

Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Tupakointi parvekkeella

Viesti  Tummanvihree Su Elo 30, 2009 1:21 am

jocolor Heipä hei! Nyt vähän muuta ajateltavaa kuin tappeleminen!

Kysyisin, häiritseekö teitä tupakoimattomia parvekkeilla tupakointi? Minua häiritsee. Twisted Evil Helvetin käry tunkee sisälle eikä voi pitää ikkunoita auki. Minusta sen lakiehdotuksen tai mikä olikaan olisi pitänyt mennä läpi, että parvekkeilla ei saa tupakoida. Jos tupakoijat eivät halua omia kotejaan saastuttaa kessulla niin mikä oikeus on MUIDEN koteja saastuttaa?! Häh? Menkööt ulos pihalle asti käryttämään jos ihan pakko on itseään myrkyttää. Evil or Very Mad
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Tummanvihree Su Elo 30, 2009 1:51 am

No voihan perse! Exclamation

Kielletään sitten tupakointi kokonaan, myös tupakan ostaminen ja myyminen. flower
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 2:06 am

Ei häiritse, jos häiritsisi, menisin sisälle ja pistäisin oven kiinni.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Saxpi Su Elo 30, 2009 2:29 am

Olihan se aika helvettiä kun alapuolella asui tupakoiva vuokralainen. Kerrankin heräsin noin klo 2 yöllä röökin hajuun. Käytännössä tilanne meni siihen että kyttäsin milloin se menee nukkumaan, ennen sen nukkumaanmenemistä ei kannattanut mennä sänkyyn. Onneksi valo kajotti sen verran kun tiiraili alaspäin että tiesin milloin se alkaa nukkumaan.
Olin valittanut isännöitsijälle ja arvelen sen puhuneen sille vuokralaiselle koskapa se ei enää yöllä käryyttänyt sen jälkeen kun olin silloin klo 2 herännyt ja paiskasin parvekkeen oven kiinni. Paiskoin ovea seuraavanakin päivänä joka kerta kun se tuli parvekkeelleen röökille (ei voinut erehtyä, sen verran tuhti löyhkä tuli). Ja mitä tekee seinänaapuri? Hymyilee mulle hyväksyvästi, lol. Oli vissiin häirinnyt niitäkin se käryyttäminen.
Olen asunut Hesassa noin kymmenessä paikassa eikä muualla oo ollut röökiongelmia erityisemmin.
Saxpi
Saxpi

Viestien lukumäärä : 53
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  jataki Su Elo 30, 2009 9:36 am

morjesta sinne naapurii... Very Happy Smile Sad Surprised Shocked

terv..... santa
jataki
jataki

Viestien lukumäärä : 180
Join date : 19.08.2009
Paikkakunta : keskisuomi

https://www.youtube.com/watch?v=cqLZySPjELQ

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Tummanvihree Su Elo 30, 2009 2:57 pm

Possu, ai ettäkö tupakoitsijoille annetaan siis valta? Savuttoman pitää mukautua?! Ihan perseestä. Kessutella saa missä ja koska vaan ja raittiit ihmiset väistyvät. Miten olisi toisinpäin...?

En ymmärrä tupakointia. scratch
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 3:42 pm

Tummanvihree, mikä ihmeen valta? Onko mielestäsi kyse valtataistelusta, jos toinen polttaa ja toista häiritsee?

Eiköhän kyseessä ole lähinnä käytännönongelma, jota on vältettävä kääntämästä miksikään tyhjänpäiväiseksi valtataisteluksi mielellään kaikin keinoin, koska eiköhän naapurisopu ole sentään kullan väärti, jos meinaa edelleen asua mukavasti.

Meillä on kyllä joskus huudeltu parvekkeelta toiselle kaikenlaista, mutta aina on ne sitten sovittu, (jahka naapurit ovat selvinneet,) ja naapurisopu on lähinnä lujittunut ajan myötä.

Kerrosnaapurini on aisti- ja etenkin hajuherkkä kerrostalokyttääjä, mutta hän sentään onneksi itse polttaa tupakkaa ja on muutenkin hauska tapaus, että ei voi ihan joka asiasta hulluna natkuttaa, vaikkei esim. siedäkään naapuriensa ruoanlaittoja yms. koska liesituulettimesta tulee hänelle "outoja" hajuja.

Hänestä myöskään ei saa rappukäytävässä jutella jne. ja kun hän tulee ovia paiskomaan ja sekoilemaan, yritän silloin olla diplomaattinen, ja hyvin on pärjätty, vaikka kirkuvat vauvani ja jatkuva ruoanlaittoni häntä häiritsevätkin.

Mutta sille yhdelle toiselle naapurille toisessa talossa, joka tuli kirkumaan, ettemme saa suorittaa muuttoa valmiiksi, koska häntä häiritsee, sanoi isäni lopulta tosiaan, että no soita sitten hyvä ihminen poliisit, jos se sinua rauhoittaa, ole hyvä vaan.

Että kaikenlaista.

Tupakansavuista ja muista voi varmaan keskustella ihan asiallisesti. Mutta ei niistä kannata tehdä mitään isoja juttuja, omaksi parhaakseen siis, helpompi panna vaikka välillä ovi kiinni.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Urpo Su Elo 30, 2009 4:32 pm

helu kirjoitti:Kieltäkää parveketupakointi niin kerrostaloissa kaikialla haisee tupakka. Mä en vielä ole Suomessa käynyt kerrostalossa jossa ei olisi ilmastointiputket sarjoissa asuntoihin. Yhdessäkään ei ole ollut suljettua ilmastointia yhteen asuntoon

Et ole ollut kovin vanhoissa taloissa?

Eikö systeemi liene väärin säädetty, jos yhteinen poistokanava levittää savua ympäriinsä. Silloin varmaan alakerran paistetut silakatkin haisevat koko talossa.

Väärin säädettyjä ilmastointeja varmaan onkin pilvin pimein. Asukkaatkin säätelevät venttiilejään. Omistaja (taloyhtiö tms.) ei huolehdi kunnosta.

Olen kyllä kuullut myös elementtitalosta, jossa savun haju levisi elementtien välistä huoneistosta toiseen.

Urpo
Urpo
Urpo

Viestien lukumäärä : 65
Join date : 14.08.2009
Ikä : 76

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Tummanvihree Su Elo 30, 2009 4:41 pm

Possu, saadaanko naapurisopu sillä että aina vain toinen joustaa eli vetää oven kiinni kun idiootti menee käryttämään?! Silloinhan juurikin se käryttäjä saa päättää koska minä tuuletan! Twisted Evil

Urpo, tuota minäkin mietin, mutta en ole ilmastoinnin asiantuntija. Olen kyllä lukenut jostain, että jos naapurin silakat haisee omassa kodissa, ilmastointi on pielessä ja siitä pitää ilmoittaa. Meillä ei kenenkään ruuat haise paitsi omat, joten tuskinpa se tupakansavukaan sisään tunkisi.
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 4:41 pm

Meillä ainakin se hajuherkkä naapuri valittaa, että kaikkien ruoanlaittokäryt tulevat ilmastoinnista hänelle kotiin. itse en huomaa ikinä mitään, minulla on vissiin aina nokka tukossa, toisessa talossa, missä oli alakerrassa pilvikasvattamo, sen sentään kukintoaikaan huomasin.

Täällä oli kerran poltettu muoviset roskakärryt rappukäytävässä ja tämä hajuherkkä naapuri tuli valittamaan, että etkö haista, mikä täällä löyhkää ja en minä kyllä huomannut oikein mitään, vaikka siellä oli sulanutta muovia käryttämässä lattiamuoveja.

Mutta tämä herkempi naapurini valittaa aina niistä ilmanviahtosysteemeistä ja niitä korjattiinkin, mutta ei se mitään auttanut kuulemma. Onneksi tämä hajuherkkä polttaa itse, niin ei voi kaikesta muita syyttää.

Minusta oli vaan ihanaa, kun somaleilta tuli ihanaa ruoantuoksua. Naapuri taas oli varma, että sotkevat ruokiinsa huumeita ja ei siksi voinut sietää niitä "hajuja".
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 4:43 pm

Tummanvihree, sinä voit kutsua tupakoivaa naapuriasi idiootiksi, mutta minusta vaateesi, että hän ei saisi rauhassa polttaa tupakkiaan omalla parvekkeellaan on melko kohtuuton. Noh, itsepä asiasi järjestät kuten parhaaksi näet, enkä voi käsittää miksi minun pitäisi olla sinun mielipiteistäsi ja tekemisistäsi samaa mieltä.

Itse menisin sisään ja laittaisin oven kiinni, kuten ensimmäisessä postauksessani kirjoitin.

PS. Ja ymmärrän minäkin, että naapurilta tuleva tupakanhaju varmaan harmittaa. Mutta minkäs teet, se nyt on sellasta. Itselleni naapurisopu on tärkeä asia, mutta toki asioista voi yrittää sopia ja näin, keskenään, niin säilyy se sopu paremmin tietysti.


Viimeinen muokkaaja, possu pvm Su Elo 30, 2009 4:56 pm, muokattu 1 kertaa
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Tummanvihree Su Elo 30, 2009 4:46 pm

Possu, missä ihmeen slummissa oikein asut?! Laughing Muovinpolttamista ja pilvikasvattamo?!!!

En ole väittänyt että sinun pitäisi olla samaa mieltä kanssani. Nähtävästi vaan olet suvaitsevaisempi kaikenlaista ympäristön tuhoamista kohtaan kuin minä.
Tummanvihree
Tummanvihree

Viestien lukumäärä : 132
Join date : 15.08.2009
Paikkakunta : Suo

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  possu Su Elo 30, 2009 5:02 pm

Tummanvihree, niin se pilvikasvattamo oli entisen asunnon alakerrassa.

Juu, slummiksi tätä moni haukkuu, Helsingin Jakomäki, mutta itse viihdyn täällä, missä ihmiset sentään ovat pääosin mukavia.

Joskus asuin omakotitalossa Malmilla ihan kusipäiden kanssa ja yhteen aikaan ns. luhtitalossa Töyrynummella, jossa ei ollut kyllä kellään kivaa.

Kerrostalossa on sentään se hyvä, että jos joku häiriköi kauhesti, tälle saadaan siitä hyvästä asiallisia varoituksia, ja hänen on joko pakko muuttaa tapojaan, tai muuttaa sitten pois.


Viimeinen muokkaaja, possu pvm Su Elo 30, 2009 8:53 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : tarkennus)
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430
Join date : 09.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty no jaa

Viesti  Murena Su Elo 30, 2009 8:17 pm

joskus tulee tupakanhajua liikaa sisään kun on parvekkeen ovi auki ja tuulee "sopivasti" (vai pitäisikö sanoa epäsopivasti?), mutta silloin laitan vain oven kiinni ja se siitä. Ongelma ei ole jatkuva.
Murena
Murena

Viestien lukumäärä : 102
Join date : 18.08.2009
Ikä : 51

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Urpo Su Elo 30, 2009 8:51 pm

Eikö vanhoissa taloissa, joissa on painovoimainen ilmanvaihto, ole jokaisella omat hormit katolle asti? Jossain 1950- luvun lopulla tai 1960-luvulla tulivat nuo yhteiskanavat ja imurit katolle.

Luulen. Tietääkö joku?

Urpo
Urpo
Urpo

Viestien lukumäärä : 65
Join date : 14.08.2009
Ikä : 76

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  pakkastuuli Ma Syys 07, 2009 4:24 am

monissa vuokrakämpissä ei saa polttaa sisällä, ite joudun parvekkeel.

pakkastuuli

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 30.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Mirri Ma Syys 07, 2009 5:20 am

Kyllä minua on häirinnyt. Ei ole kiva kesähelteellä sulkea kaikkia rakosia tupakansavun takia. Ja öinen herätys tupakansavuun on inhottava. Nykyisin menettelee, mutta menneinä vuosina migreenipotilaana naapurin parveketupakointi oli aikamoinen kärsimys, se kun aiheutti migreeninkin ja pahensi kohtauksia.

Olen 'suvaitsevaisempi', kun en enää kärsi migreenistä. Pahimmillaan aamuyöllä sisään tunkeutuva tupakansavavu laukaisi inhottavan kohtauksen pahoinvointeineen juuri sopivasti aamuksi, kun olisi pitänyt olla työkunnossa. Ei ollut kivaa, ei.
Mirri
Mirri

Viestien lukumäärä : 311
Join date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  hangman Ma Syys 07, 2009 7:56 am

Taloyhtiö kielsi parvekkeella tupakoinnin.

Aattelin, että mikäs siinä, aloin sauhuttelemaan sisällä.


Nynne pyytää mua sauhuttelemaan parvekkeella. Eli poltan sekä parvekkeella että sisällä.


Viimeinen muokkaaja, hangman pvm Ma Syys 07, 2009 8:08 am, muokattu 1 kertaa
hangman
hangman

Viestien lukumäärä : 88
Join date : 27.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  jataki Ma Syys 07, 2009 8:05 am

hangman

Taloyhtiö kielsi parvekkeella tupakoinnin.
Aattelin, että mikäs siinä, aloin sauhuttelemaan sisällä.
Nynne pyytää mua sauhuttelemaan parvekkeella.



onko siellä william shekespieren (ollako vai eikö olla) jälkeläiset hoitamassa taloyhtiön asioita, kun ei osaa päättää missä saa polttaa....
mää poltan ulkona......
jataki
jataki

Viestien lukumäärä : 180
Join date : 19.08.2009
Paikkakunta : keskisuomi

https://www.youtube.com/watch?v=cqLZySPjELQ

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakointi parvekkeella Empty Vs: Tupakointi parvekkeella

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa