tupakointi kielto
+3
possu
Biancaliina
jataki
7 posters
Sivu 1 / 1
tupakointi kielto
vo jessus mitä ne päättäjät keksiikää vielä.
näin kirjoitti iltasanomat......
Tupakointikielto lasten kanssa autoilevalle
15.09.2009 09:21
Autoissa ei saa kohta tupakoida, jos kyydissä on alle 18-vuotiaita, kertoo Etelä-Suomen Sanomat.
Asiasta annetaan esitys eduskunnalle kahden viikon sisällä.
Etelä-Suomen Sanomien mukaan uudistus sisältyy tupakkalain muutoksiin. Muutokset astuisivat voimaan ensi keväänä.
Kieltoon ei sisältyisi minkäänlaista rangaistusta. Henkilöä voidaan käskeä sammuttamaan tupakka, mutta käskyä ei ole pakko totella.
On kuitenkin mahdollista, että lakiin lisätään myöhemmin rangaistuspykälä.
Yksityisissä ajoneuvoissa tupakoiminen alaikäisten makustajien läsnäollessa on kielletty Etelä-Afrikassa, Puerto Ricossa sekä osissa Yhdysvaltoja, Kanadaa ja Australiaa.
IS
Lapset pois kaasukammioista!
ne kellä on lapsia, niin heittää lapset tupakan ajaksi ulos, esim...35 pakkasee tai vesisateesee....
näin kirjoitti iltasanomat......
Tupakointikielto lasten kanssa autoilevalle
15.09.2009 09:21
Autoissa ei saa kohta tupakoida, jos kyydissä on alle 18-vuotiaita, kertoo Etelä-Suomen Sanomat.
Asiasta annetaan esitys eduskunnalle kahden viikon sisällä.
Etelä-Suomen Sanomien mukaan uudistus sisältyy tupakkalain muutoksiin. Muutokset astuisivat voimaan ensi keväänä.
Kieltoon ei sisältyisi minkäänlaista rangaistusta. Henkilöä voidaan käskeä sammuttamaan tupakka, mutta käskyä ei ole pakko totella.
On kuitenkin mahdollista, että lakiin lisätään myöhemmin rangaistuspykälä.
Yksityisissä ajoneuvoissa tupakoiminen alaikäisten makustajien läsnäollessa on kielletty Etelä-Afrikassa, Puerto Ricossa sekä osissa Yhdysvaltoja, Kanadaa ja Australiaa.
IS
Lapset pois kaasukammioista!
ne kellä on lapsia, niin heittää lapset tupakan ajaksi ulos, esim...35 pakkasee tai vesisateesee....
Vs: tupakointi kielto
Erittäin hyvä kielto. Ihmetyttää että vasta nyt kielletään, kun aiemmin kielletty aikuisten tupakointi ravintoloissa.
Luulisi olevan itsestään selvää, ettei tupakoi sisällä jos samassa tilassa on lapsia. Ei näköjään ole.
Oksettavaa ettei voi sitä tupakanhimoaan automatkan ajaksi sammuttaa tai poistua itse sinne pakkaseen tupruttelemaan. Eipä tulisi mieleenkään tupakoida autossa, jossa lapsia tai itse asiassa en muutenkaan tupakoi sisällä.
Koen sanoin kuvaamatonta kuvotusta kun näen auton, jossa lapsia ja aikuiset siellä tupruttelee...
Luulisi olevan itsestään selvää, ettei tupakoi sisällä jos samassa tilassa on lapsia. Ei näköjään ole.
Oksettavaa ettei voi sitä tupakanhimoaan automatkan ajaksi sammuttaa tai poistua itse sinne pakkaseen tupruttelemaan. Eipä tulisi mieleenkään tupakoida autossa, jossa lapsia tai itse asiassa en muutenkaan tupakoi sisällä.
Koen sanoin kuvaamatonta kuvotusta kun näen auton, jossa lapsia ja aikuiset siellä tupruttelee...
Biancaliina- Viestien lukumäärä : 70
Minusta tämä autossa lasten kanssa tupakinnin kielto on erittäin hyvä idea. Itse en jaksa joka kerran kinata aiheesta vauvan isän kanssa, kun autoillaan ja hänestä se on "aivan sama", kun hänellä on niksat, vaikka periaatteessa on aivan eri mieltä.
Nähtiinhän se jo siinä BB:ssäkin, että nikotiiniriippuvuus on oikeasti yhtä vahva kuin heroiiniriippuvuus ja ajaa kaiken järjen ja periaatteiden ohi, että humahtaa.
Nähtiinhän se jo siinä BB:ssäkin, että nikotiiniriippuvuus on oikeasti yhtä vahva kuin heroiiniriippuvuus ja ajaa kaiken järjen ja periaatteiden ohi, että humahtaa.
possu- Viestien lukumäärä : 430
Erittäin hyvä asia! Vaikka itse tupakoinkin (tosin tällä viikolla ei ole mennyt yhtään tupakkaa), en ole koskaan ymmärtänyt tätä autossa tupakointia.
GAD- Viestien lukumäärä : 30
Mä en ymmärrä kuinka laiska täytyy ihmisen olla, ettei jaksa lapsensa tähden sitä per*ettään nostaa röökin ajaksi autosta ulos...
Ja joo, on paikkoja jossa ei voi pysähtyä mutta luulisi että varttitunnin tms. kestää lapsensa tähden olla tupakoimatta.
Eihä sellainen tyyppi voi olla missään töissäkään, joka ei kestä hetkeäkään ilman tupakkaa.
Ja poltan siis itsekin, että tiedän kyllä mitä se on, mutten ilmeisesti ole tarpeeksi riippuvainen ymmärtääkseni...
Ja joo, on paikkoja jossa ei voi pysähtyä mutta luulisi että varttitunnin tms. kestää lapsensa tähden olla tupakoimatta.
Eihä sellainen tyyppi voi olla missään töissäkään, joka ei kestä hetkeäkään ilman tupakkaa.
Ja poltan siis itsekin, että tiedän kyllä mitä se on, mutten ilmeisesti ole tarpeeksi riippuvainen ymmärtääkseni...
Biancaliina- Viestien lukumäärä : 70
Kuka näitä oikein keksii?jataki kirjoitti:Henkilöä voidaan käskeä sammuttamaan tupakka, mutta käskyä ei ole pakko totella.
Missä on lista niistä käskyistä, joita pitää totella ja joita ei? Vai pitääkö kysyä aina erikseen?
Viimeinen muokkaaja, Gyver pvm Ke Syys 16, 2009 3:44 am, muokattu 2 kertaa (Raportin syy : Lisäys)
Gyver- Viestien lukumäärä : 166
-
Tyypillinen esimerkki meidän poliisivaltiosta jossa uskotaan ettei ihmisillä ole lainkaan omaa ajatustoimintaa. On aivan itsestäänselvää lapsettomillekin, ettei autossa (tai muissakaan sisätiloissa) polteta, jos paikalla on lapsia. Toki on poikkeusihmisiä, mutta nämä tuskin piittaavat vaikka asia lailla kiellettäisiinkin. Minusta pitäisi kieltää lailla poliitikkoja tuhlaamasta yhteiskunnan verorahoja idiotismeihin.
Tyypillinen esimerkki meidän poliisivaltiosta jossa uskotaan ettei ihmisillä ole lainkaan omaa ajatustoimintaa. On aivan itsestäänselvää lapsettomillekin, ettei autossa (tai muissakaan sisätiloissa) polteta, jos paikalla on lapsia. Toki on poikkeusihmisiä, mutta nämä tuskin piittaavat vaikka asia lailla kiellettäisiinkin. Minusta pitäisi kieltää lailla poliitikkoja tuhlaamasta yhteiskunnan verorahoja idiotismeihin.
eliö- Viestien lukumäärä : 64
Jos ihmisillä olisi riittävästi omaa ajatustoimintaa, niin lakeja ei tarvittaisi ollenkaan.eliö kirjoitti:-
Tyypillinen esimerkki meidän poliisivaltiosta jossa uskotaan ettei ihmisillä ole lainkaan omaa ajatustoimintaa.
Ei ole reilua, aikuisia kanssaihmisiäkö sitten saa vapaasti myrkyttää?eliö kirjoitti:On aivan itsestäänselvää lapsettomillekin, ettei autossa (tai muissakaan sisätiloissa) polteta, jos paikalla on lapsia.
Olen harvinaisen samaa mieltä näistä. Tosin ne poliitikot taitavat kuulua tuohon poikkeusihmisten joukkoon.eliö kirjoitti:Toki on poikkeusihmisiä, mutta nämä tuskin piittaavat vaikka asia lailla kiellettäisiinkin. Minusta pitäisi kieltää lailla poliitikkoja tuhlaamasta yhteiskunnan verorahoja idiotismeihin.
Gyver- Viestien lukumäärä : 166
Eliö, oletpa väärässä. Esim se minun vauvani isä ei tule enää polttamaan autossa lapset kyydissä, koska ei tahdo maksaa sakkoja asiasta, eikä muutenkaan tahdo tulla poliisien pysäyttämäksi.
Muuten hän tekee sen taatusti aina, koska hänen oma mukavuutensa ajaa aina kaikkien muiden tarpeiden ohi, mutta esim. mnua hän saattaa syyttää huonoksi äidiksi, koska käyn vessassa. Hyvä äiti ei tekisi niin. :-)
PS. Toinen lisäkannustin polttaa ajaessa lapset kyydissä, on minun ärsyttämiseni. Kiusa se on pienikin kiusa, nääs.
Muuten hän tekee sen taatusti aina, koska hänen oma mukavuutensa ajaa aina kaikkien muiden tarpeiden ohi, mutta esim. mnua hän saattaa syyttää huonoksi äidiksi, koska käyn vessassa. Hyvä äiti ei tekisi niin. :-)
PS. Toinen lisäkannustin polttaa ajaessa lapset kyydissä, on minun ärsyttämiseni. Kiusa se on pienikin kiusa, nääs.
Tätä lakiahan ei aiotakaan...
valvoa millään tavalla. Olisivat vaan lukeneet kirkon tapulista tiedottena kansalle, niin olisi tullut halvemmaksi kuin kaikki ne ihmiset, jotka tätäkin itsestäänselvyyttä ovat istuneet vääntämässä.
Lakeja pukkaa kovasti.
Lakeja pukkaa kovasti.
minätäällä- Viestien lukumäärä : 370
Kyllä sitä valvotaan varmsti muun liikenteenvalvonnan ohessa, kuten että onko turvavyöt kiinni ja puhutaanko ajaessa kännykkään puhelin korvalla, toinen käsi puhelimessa kiinni. Näistäkin nousi kamala poru aikoinaan, vaikka ovat ihan järkeviä juttuja.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa