Tukari - varalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Myöhästyminen psykodraamasta

+7
Pertti Luukkonen
possu
HeppuHej
minätäällä
Gyver
Kyllästynyt
Trisse
11 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Vs: Myöhästyminen psykodraamasta

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 3:03 am

Minua kukaan ei opeta oikealle tielle, munapäät!
Trisse
Trisse

Viestien lukumäärä : 401

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  HeppuHej Su Syys 13, 2009 3:15 am

Seuraavalla kerralla myöhästymisesi on unohdettu. Homma jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Minusta tuntuu, että olet tehnyt myöhästymisestä mielessäsi kärpäsestä härkäsen.

Toisaalta vetäjillä on tarve saada homma ojennukseen heti alkuunsa. Jos kaikki tulisivat sinne kuin tivoliin, koko kurssista ei tulisi yhtään mitään.
HeppuHej
HeppuHej

Viestien lukumäärä : 143

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Psykoa...

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 3:20 am

-
mainostettiin 1960-luvun alussa, että 'ketään ei päästetä sisälle näytöksen alettua'.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viestien lukumäärä : 326

http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241

Viesti  Hermiitti Su Syys 13, 2009 3:44 am

Tässä ketjussa lienee jo draaman aineksia?

Onko psykodraama sitä että näytellen pyritään selkiyttään pääkoppaa?

Hermiitti

Viestien lukumäärä : 360

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 3:55 am

Trisse kirjoitti:Minua kukaan ei opeta oikealle tielle, munapäät!
Anteeksi, minun virheeni.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Psykodraama

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 4:22 am

-
p s y k o d r a a m a,

Morenon kehittämä draamaterapian ja ryhmäterapian muoto, jossa ihminen roolin kautta esittää ja käsittelee ongelmiaan ym. Sosiodraama-nimitystä käytetään välillä rinnakkain psykodraaman kanssa, myös psykososiodraama. Psykodraama (ilmaisuna vanhempi) implikoi kuitenkin syvempää persoonallista sitoutumista, kun taas sosiodraama kuvastaa enemmän suhdetta ryhmään.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 4:49 am

Olenkin tulossa flunssaan etten pääse jatkamaan kurssia vaikka halusisinkin. Eilen pärskin mutta luulin että se on allergiaa ja tänään koin kurkkukipua kurssilla. Nyt olen pärskinyt kovasti. En vaan tiedä pystynkö jättämään puhelinvastaajaan viestiä-

Päivällä harmitti pelko sairastumisesta mutta ehkä se onkin parempi näin. Olen oikeasti kipeä.
Trisse
Trisse

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Tuskin olet

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 7:43 am

Trisse kirjoitti:Olenkin tulossa flunssaan etten pääse jatkamaan kurssia vaikka halusisinkin. Eilen pärskin mutta luulin että se on allergiaa ja tänään koin kurkkukipua kurssilla. Nyt olen pärskinyt kovasti. En vaan tiedä pystynkö jättämään puhelinvastaajaan viestiä-

Päivällä harmitti pelko sairastumisesta mutta ehkä se onkin parempi näin. Olen oikeasti kipeä.

Tuskinpa vain.

Kyllästynyt

Viestien lukumäärä : 402

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 7:51 am

Gyver kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Muista kuitenkin, että joku jäi ilman paikkaa sinun takiasi.
Miksi se pitää muistaa?

Oletko sitä mieltä, että jos sinulle tarjotaan pääsy (maksuttomaan) psykodraamaryhmään, se ei kenellekään, ei edes kurssin järjestäjille, maksa mitään?
En ole, tottakai se maksaa, aikaa vähintäänkin.
Oletko sinä sitä mieltä, että kurssilla käyminen ei kuluta minun aikaani?

Kyllästynyt kirjoitti:Tai että kyseisiä kurseja on niin paljon ja usein, että kaikki halukkaat pääsevät kurssille halutessaan?
Vaikea sanoa, kun en ole tutkinut asiaa, enkä edes kursseille hakenut/käynyt. Jos sinulla on tietoa asiasta niin kerro ihmeessä.

Kyllästynyt kirjoitti:Tai että sinun ei tarvitse välittää siitä, että käytät väärin mahdollisuutta osallistua maksuttomaan psykodraamaryhmään?
Ei se ole ainoastaan minun velvollisuuteni arvioida jonkin kurssin soveltuvuutta juuri minulle, kyllä se on myös kurssin järjestäjien velvollisuus. En minä suostu yksipuolisesti siitä syyllisyyttä kantamaan, jos päätyisin minulle sopimattomalle kurssille erehdyksessä. Lisäksi se on ensisijaisesti järjestäjien velvollisuus arvioida kurssille osallistujien soveltuvuutta, heillä on siitä yleensä enemmän kokemusta kuin ensikertalaisella kävijällä.

Voisitko Kyllästynyt vastata esittämääni kysymykseen, miksi se pitää muistaa?

1. Sinulle varmaan pitäisi maksaa palkkaa, että suostuisit armollisesti kurssille osallistumaan?

2. Tietääkseni nuo kurssit ovat kysyttyjä ja vain osa halukkaista kurssille mahtuu.

3. Soveltuvuuden arvioiminen on myös kurssille haluavan vastuulla.

4. Ei ole "kurssin soveltumattomuutta" jos osallistuja on niin ylimielinen, ettei katso asiakseen a) saapua ajoissa b) loukkaantuu jos myöhästymisestä huomautetaan.

Viimeinen muokkaaja, Kyllästynyt pvm Su Syys 13, 2009 7:52 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Typo)

Kyllästynyt

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 7:58 am

possu kirjoitti:On tämä kyllä ihmeellistä "vertaistukea" kun koko tuki perustuu syyllistämiselle. Kyllä tuollaisesta ihmisten "kasvatuksesta" ei seuraa mitään hyvää.

Älä Trisse vaan provosoidu, vaan jatka kurssia.

On se ihmeellistä, ettei sinun mielestäsi Tristanin (niin kuin ei sinun itsesikään) tarvitse tai kuulu kantaa vastuuta omista ratkaisuistanne lainkaan, vaan että teille kuuluvat kaikki oikeudet, muttei minkäänlaista vastuuta mistään

Vaan eipä ole kovin hyvää seurannut tuosta sinunkaan "kasvatuksestasi".

Kyllästynyt

Viesti  possu Su Syys 13, 2009 12:50 pm

On se myöskin ihmeellistä, että sinä täällä vertaistukipalstalla penäät ihmisiltä vastuuta teoistaan, vaikka kyseessä olisi ihan tavanomainen myöhästyminen tai vaikka kirjoitusvirhe. Mikä ihmeen Tuomari kasvattaja sinä olet? Kaikkien alojen ylipäätarkkaaja?

Esim. Tukiaseman ylläpito on ottanut minuun kerran yhteyttä sähköpostilla ja syynä oli silloin se, että he toivoisivat, etten korjailisi suotta kirjoitusvirheitäni niin paljon, mitä olin sinun vaateestasi tehnyt Kyllästynyt. Minusta he olivat ihan oikeassa, että yleensä ihmisiä eivät kuulemma lievät virheet kovin haittaa ja ne jäävät jopa huomaamatta normaaleilta ihmisiltä. Oletko koskaan tutkituttanut, että olisiko sinulla aspergeroiretia täydellisyydenvaateinesi ja pikkuasioihin takertumisinesi?

Sinulla on tarve "tukea" toista haukkumalla taukoamatta, ja epäilemättä tallennat jonnekin tämänkin Trissen pahan "synnin" tulevaan käyttöön, että voit aina tästäkin hänelle huomauttaa, kasvatusmielessä.

Ja Pertti peesaa.

Todella surettaa, että löysit palstan. Täällä oli oikein mukavaa ennen sitä ja sai jutella muusakin kuin vastailla sinun ihmeellisiin vastausvaateisiin.

Enää en sinulle tästäkään aiheesta vastaa. Kasvata jotain toista, joka sitä kaipaa, vaikka itseäsi välillä.
possu
possu

Viestien lukumäärä : 430

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Vertaistuki

Viesti  Gyver Su Syys 13, 2009 3:33 pm

Pertti Luukkonen kirjoitti:Vertaistuki käy tuettavan kehitystason mukaan. Tuki voi olla myös opettamista oikealle tielle.
Minä olisin hieman toista mieltä: Vertaistuki käy tukijan kehitystason mukaan.

Gyver

Viestien lukumäärä : 166

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Vertaistuen paradigma

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 3:53 pm

Gyver kirjoitti:
Pertti Luukkonen kirjoitti:Vertaistuki käy tuettavan kehitystason mukaan. Tuki voi olla myös opettamista oikealle tielle.
Minä olisin hieman toista mieltä: Vertaistuki käy tukijan kehitystason mukaan.

Tietysti noinkin.

Vertaistuen p a r a d i g m a keskustelupalstoilla on seuraavanlainen:

Tuettava: "Löin miestäni kaulimella päähän."
Tukija: "Sehän on hyvä! Varmaan hän oli loukannut sinua verisesti."

Tuettava: "Ostin juuri pullon Koskenkorvaa."
Tukija: "Sehän on hyvä! Juo heti! Auttaa nopeasti ahdistukseen."
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Possu on minusta...

Viesti  minätäällä Su Syys 13, 2009 4:20 pm

ihan oikeassa. Selvää nälvimistä ja miätöintiä ei kyllä pidä puolustella eikä kaunistellen nimittää joksikin opettamiseksi oikealle tielle tai
kasvattamiseksi. Kuka täältä on kasvattajaa itselleen hakemassa? Mieluummin sitten vaikka tuota PL:n kuvaamaa vertaistukea tilanteeseen, kun on lyönyt miestään kaulimella päähän!

Minusta tuommoisten "kasvattajien" omiakin motiiveja "kasvattaa" toisia
voisi hiukan tarkastella... ja pätevyyttä kyseiseen tehtävään.

minätäällä

Viestien lukumäärä : 370

Viesti  Admin Su Syys 13, 2009 5:27 pm

Juu, Kyllästyneen ei pidä ainakaan täällä ottaa mitään kasvattajaroolia.

Kyllästynyt. Ihmiset voivat kirjoittaa väärin ja myöhästyä psykodraamakursseilta ilman että sinun tulee heitä "kasvattaaa".

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 174

http://tukari2.forumotion.com

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty trissen nälviminen...

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 5:32 pm

-
on välillä kohtuutonta. Jotkut ovat saaneetkin siitä aikamoisia pultteja. Hyvä kuitenkin, että hän on löytänyt palstan!
_
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 5:39 pm

En olekaan niin kovin kipeä kuin luulin. Vähän kuumeessa ehkä (ei ole mittaria). Jätin eilen vastaajaan viestin etten ole tulossa kun olen kipeä muttei ollut jotenkin saanut sitä kun soitti ja jätti minun vastaajaani viestin. Yritin vastata sitten soittopyyntöön kahdesti muttei vastannut. Sama kuvio toistuu jotenkin koko ajan että minä joudun kärsimään heidän virheistään (eivät kuuntele puhelinvastaajaviestejä tai pidä puhelinta äänellisellä silloin kun lupaasvat)
Trisse
Trisse

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Oppisivat tavoille, aikuiset ihmiset!

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 5:50 pm

---
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Onko tuo lupaus?

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 5:52 pm

possu kirjoitti:On se myöskin ihmeellistä, että sinä täällä vertaistukipalstalla penäät ihmisiltä vastuuta teoistaan, vaikka kyseessä olisi ihan tavanomainen myöhästyminen tai vaikka kirjoitusvirhe. Mikä ihmeen Tuomari kasvattaja sinä olet? Kaikkien alojen ylipäätarkkaaja?...

Tuskinpa sentään. Sinä puolestasi teet kummallisia ja tosiasioihin perustumattomia johtopäätöksiä joiden perusteella sitten syyttelet kohdettasi mielivaltaisesti vaikkapa psykoottisuudesta, vaarallisuudesta tai sovinismista.

possu kirjoitti: ... Esim. Tukiaseman ylläpito on ottanut minuun kerran yhteyttä sähköpostilla ja syynä oli silloin se, että he toivoisivat, etten korjailisi suotta kirjoitusvirheitäni niin paljon, mitä olin sinun vaateestasi tehnyt Kyllästynyt. Minusta he olivat ihan oikeassa, että yleensä ihmisiä eivät kuulemma lievät virheet kovin haittaa ja ne jäävät jopa huomaamatta normaaleilta ihmisiltä. Oletko koskaan tutkituttanut, että olisiko sinulla aspergeroiretia täydellisyydenvaateinesi ja pikkuasioihin takertumisinesi?...

Oireita Aspergerista ei kukaan (alan ammattilainen) ole minulla epäillyt.
Oletko muuten koskaan kuullut mistä tuo kielioppivirheisiin puuttuminen sai alkunsa?
Vastaus: Se lähti siitä, että Tristan ensimmäisenä puuttui minun kirjoituksiini ja solvasi niitä debiilin kirjoittamiksi - hän kun mielestään löysi viestistäni virheitä.
Miksiköhän sinä et silloin älähtänyt Tristanille vaikka nyt jaksat vänkyttää ja väittää, etten minä saa kenenkään kielioppi- tai kirjoitusvirheistä pukahtaa mitään?
Outoa sekin, että ylläpito (Janne Pöyhtäri) ei tuolloin puuttunut sanallakaan Tristanin harjoittamaan arvosteluun, mutta viitsi kuitenkin neuvoa sinua asiassa???

possu kirjoitti:... Sinulla on tarve "tukea" toista haukkumalla taukoamatta, ja epäilemättä tallennat jonnekin tämänkin Trissen pahan "synnin" tulevaan käyttöön, että voit aina tästäkin hänelle huomauttaa, kasvatusmielessä...

En ole "haukkunut taukoamatta" ketään.
Siinä olet oikeassa, että "talletan" Tristanin tekoset ja palaan asiaan jos tarvetta ilmenee. Kummallista, ettei sinun mielestäsi kukaan ole vastuussa edes omista teoistaan tai niiden seurauksista.

possu kirjoitti:... Todella surettaa, että löysit palstan. Täällä oli oikein mukavaa ennen sitä ja sai jutella muusakin kuin vastailla sinun ihmeellisiin vastausvaateisiin...

Mihin ihmeen "ihmeellisiin vastausvaateisiin"?
Sinä olet vuosikaudet levittänyt perätöntä juttua siitä, että minä muka "vaadin jotain ihmeperusteluja" vaikka kyse on vain siitä, että sinä olet kertonut minuun liittyen täysin valheellisia juttuja - ja kun olen pyytänyt perusteluja -> sinä ruikutat minun vaativan "jotain ihmeperusteluja".
Oletko todellakin sitä mieltä, että kenestä tahansa saa levittää mitä hyvänsä perätöntä paskaa - ja jos ao. henkilö kysyy perusteluja -> hän "vaatii ihmeperusteluja"?

possu kirjoitti:... Enää en sinulle tästäkään aiheesta vastaa. Kasvata jotain toista, joka sitä kaipaa, vaikka itseäsi välillä.

Mainiota!

Kyllästynyt

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 5:54 pm

Admin kirjoitti:Juu, Kyllästyneen ei pidä ainakaan täällä ottaa mitään kasvattajaroolia.

Kyllästynyt. Ihmiset voivat kirjoittaa väärin ja myöhästyä psykodraamakursseilta ilman että sinun tulee heitä "kasvattaaa".

Missähän tynnyrissä sinä Kontulib olet elänyt?

Miksi myöhästymisen kommentoiminen olisi "kasvattaaamista" - jos sitä ei ole haisevapilluiseksi huoraksi haukkuminenkaan?

Jonkinlainen suhteellisuudentaju olisi hyvä sinunkin hankkia Kontulib.

Kyllästynyt

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty possu...

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 5:58 pm

-
pyysi anteeksi ("psykoottisuus"), mutta ei luultavasti korjannut tai poistanut viestiään.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Viesti  helu Su Syys 13, 2009 6:16 pm

Kyllästynyt kirjoitti:
Oletko muuten koskaan kuullut mistä tuo kielioppivirheisiin puuttuminen sai alkunsa?
Vastaus: Se lähti siitä, että Tristan ensimmäisenä puuttui minun kirjoituksiini ja solvasi niitä debiilin kirjoittamiksi - hän kun mielestään löysi viestistäni virheitä.
Miksiköhän sinä et silloin älähtänyt Tristanille vaikka nyt jaksat vänkyttää ja väittää, etten minä saa kenenkään kielioppi- tai kirjoitusvirheistä pukahtaa mitään?
Outoa sekin, että ylläpito (Janne Pöyhtäri) ei tuolloin puuttunut sanallakaan Tristanin harjoittamaan arvosteluun, mutta viitsi kuitenkin neuvoa sinua asiassa???
Huomaatteko miten oppikirjamainen esimerkki "no mutku toikin"-syystä tässä on? Mä en itse ois voinut koskaan keksiä noin hyvää esimerkkiä täysin väärsätä tavasta puollustaa omia tekoja. Se että joku toinen on tehnyt samalla tavalla väärin ei tee asiasta yhtään sen hyväksytympää

Musituttaisin vaan et eri palsta, eri säännöt ja aivan erilainen valvonta. Varisnkin nytten kun valvojia on lisätty vaivihkaa Razz

helu

Viestien lukumäärä : 182

Viesti  Trisse Su Syys 13, 2009 6:17 pm

Nyt se soitti ja sanoin että olen kipeä. Ei sitten tullut muuten puhe etten varmaan kyllä ole menossa parannuttuanikaan. En voinut sitä itsekään ottaa puheeksi kun ahdisti yhä se myöhästymispaheksunta ja ajattelin että tulee olemaan hirveän vihainen siitä jos sanonkin etten ole ollenkaan tulossa.

Luulen että tuo myöhästymusepisodi on jotenkin tekosyy ja ilman sitä olisin jaksanut vain muutaman päivän pidempään. Näyttää että mulla on taipumus jättää kaikki kesken. Lintsasin ahdistuksenhallintakurssilta ja lähdin A-klinikan kuntoutusosastolta. Tuntuu että opintojen keskeytymisen jälkeen olen jättänyt kaiken kesken - ennen sitä menin sentään tentteihin ainakin.

Alkoi vaan ahdistaa kun tuolla aiemmin kurssilla käyneet alkoivat jo esittelytilanteessa parkumaan ja vinkumaan ilman mitään syytä. Se ei ehtinyt kauheasti ahdistaa mutta alkoi se ahdistaa kun heillä oli selkeänä missiona tulla sinne vinkumaan niin etteivät oikein malttaneet olla asiallisia edes esittäytymistilanteen verran. Tiedän että tilanne pahentuisi koko ajan kurssin edetessä. Ahdistuneisuus tai jo uusi tilanne aiheuttavat minulla taas halun juoda ja se menee ristiin sen kanssa että olen muutoin saanut alkoholinkäyttöä vähän alas. Huono vaan itsetunnolleni jättää aina kaikki kesken Neutral Tiistaisin on kyllä yksi masennuskurssi. Ehkäpä voisin käydä sen loppuun - jos nätisti pyydetään Rolling Eyes
Trisse
Trisse

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Viimeisin, mutta ei viimeinen?

Viesti  Pertti Luukkonen Su Syys 13, 2009 6:21 pm

-
possun viimeisin virhe minun suhteeni on seuraavanlainen:

Mirri moitti minua pirullisuudesta, kun ensin kiitän Adminia ja sitten moitin. possu lainasi ko. viestiä ja esitti sen liittyvän vertaistuettaviin (yleensä), mikä on aivan eri asia. - Adminia kuuluukin kritisoida, ja kantaa voi muuttaa tehtyjen toimien mukaan.
-
Pertti Luukkonen
Pertti Luukkonen

Myöhästyminen psykodraamasta - Sivu 2 Empty Ihmiset ovat samat

Viesti  Kyllästynyt Su Syys 13, 2009 6:25 pm

[quote="helu"... Musituttaisin vaan et eri palsta, eri säännöt ja aivan erilainen valvonta. Varisnkin nytten kun valvojia on lisätty vaivihkaa Razz[/quote]

Musitutan puolestani, että ihmiset (ainoa asia jolla on merkitystä) ovat täysin samat.

Kyllästynyt

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa